• Goed, ik keek net dus even in de top stories en zie daar heel leuk een Hunger Games verhaal staan. Als ik dan de eerste tekst zie denk ik al; "Hé, dit komt mij bekend voor." En ja hoor, ik kijk even bij mijn eigen verhaal en zie dat dit exact dezelfde tekst is.
          Als de tekst gekopieerd zou zijn van internet, zou ik er absoluut geen problemen mee hebben, maar deze schrijfsters hebben mij niet gewaarschuwd dat ze het gingen gebruiken en gewoon gekopieerd en geplakt. Moet ik hiervoor dus even een mod waarschuwen of gewoon de twee aanspreken? Ik vind het namelijk echt niet fijn, aangezien ik voor dat verhaal en stuk best hard gewerkt heb en hun het zomaar zonder even te zeggen gaan kopiëren.

    Het gaat trouwens om dit verhaal. Het eerste hoofdstuk is geplaatst op 20 maart 2012.
    Dit is mijn hoofdstuk, geschreven op 4 augustus 2011.

    Aangezien de twee het verwijderd hebben, hier nog even bewijs:
    Hun versie:



    Mijn versie:



    Op foto's klikken voor groter formaat. (:

    [ bericht aangepast op 22 april 2012 - 20:46 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ookal staat het op het internet, het is en blijft van degene die het geschreven heeft.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    We gaan hiermee aan de slag. Topic kan nu dus gesloten worden :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Forbes schreef:
    (...)

    Ik heb een leven, echt en vind het dieptriest dat mensen zonder mij ook maar te vragen of waarschuwen mijn tekst gaat kopiëren.
    Stel je voor, je schrijft zelf een nieuw verhaal. Werkt een tijdje aan een inleiding en ziet een jaar later, dat jóuw inleiding door iemand anders overgenomen is en daarmee in de top staat, gewoon door even op een rechter muisknop te klikken en in een eigen verhaal te plakken.
    Nee, sorry, ik vind niet dat ik me aanstel en gewoon het recht heb om dit aan een mod te melden.


    Ja sorry hoor, dat is het risico van je verhalen op internet zetten. Maar goed, beter bespreek je dit met hen zelf en niet op zo'n topic, dát vind ik overdreven. Ik snap best dat je het vervelend vind. Ik ga in herhaling vallen op deze manier, maar een topic aanmaken voor zoiets kleins is echt onzinnig. Vind ik.


    All I wanna be is somebody to you.

    ELawrence schreef:
    (...)

    Ze hebben het gewoon op internet gevonden hoor, dat gebeurt nou eenmaal als er verhalen op internet staan. Dan neem je aan dat je dat kunt gebruiken. Er staat echt geen copyright op ofzo. Ik vind het gewoon een beetje overdreven om er een topic over te maken en ik word pissed als het op zo'n laffe manier moet. Spreek hen er recht op aan, daar hoef je anderen niet om hun mening voor te vragen. In mijn ogen is dat aandachttrekkerij, maar dat is mijn mening.


    Als je bij Google Butterfly Fly Away - Hunger Games intypt komt mijn inleiding er ook op uit. Dus dat is gewoon rechtermuisknop en plakken. Ik vroeg enkel en alleen of ik dit aan een mod kon melden of dat dit geen of weinig effect zou hebben.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.