• 'Catshuisoverleg is mislukt'
    Toegevoegd: zaterdag 21 apr 2012, 13:56
    Update: zaterdag 21 apr 2012, 14:53

    Geert Wilders is vertrokken bij het Catshuis. Even voor 14.30 uur reed de auto met de PVV-leider weg. Wat de reden voor zijn vertrek is, is nog niet bekend.
          De onderhandelaars van CDA, VVD en PVV vergaderden vandaag voor het eerst in het weekend. Om 13.00 uur kwamen de drie bij elkaar.
          Op tafel lagen de doorrekeningen die het Centraal Planbureau van de bezuinigingsplannen heeft gemaakt.

    Zijdelings
    Het kabinet moet maximaal 16 miljard bezuinigen om het begrotingstekort terug te dringen tot 3 procent. Dat is de norm die in Europa is afgesproken. De drie partijen begonnen de gesprekken zeven weken geleden.
          De SGP is zijdelings bij de onderhandelingen betrokken. De christelijke partij heeft twee zetels in de Tweede Kamer en is mogelijk nodig om de kabinetsplannen aan een kamermeerderheid te helpen.
          SGP-leider Van der Staaij is de afgelopen weken zeker twee keer door premier Rutte bijgepraat.
    bron


    Jemig, zelfs de Belgen doen het beter. Ik vind echt dat ze wat aan het aanmodderen zijn in Den Haag.
    En dan zeg ik niet dat ik het zelf beter had gekund, maar dit is toch echt onzin. Ik hoop dat de CDA en de VVD wel door gaan met de onderhandelingen en evt met andere partijen, ZONDER PVV want die is nergens goed voor. (Nee, nergens inderdaad. Het limburgse parlement is gevallen door de PVV. Voor de eerste keer in de geschiedenis, goed gedaan PVV.)

    Wat vinden jullie hiervan?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Doet me ook aan dit nummer merken. Is deels offtopic, maar heeft er indirect wel mee te maken. :'D


    Til hug og blod.

    Ik denk dat het cabinet gwn gaat vallen:Y)


    Miep

    Inure schreef:
    Ik denk dat het cabinet gwn gaat vallen:Y)


    Het is gevallen...


    SLOAN.

    Peeta schreef:
    (...)

    Het is gevallen...


    jongens, w8.
    ik loop een beetje achter. sinds wanneer?
    kwart over 4?
    dat krijg je ervan als ik duits zit te leren


    Miep

    Inure schreef:
    (...)

    jongens, w8.
    ik loop een beetje achter. sinds wanneer?
    kwart over 4?
    dat krijg je ervan als ik duits zit te leren


    Nuja, van wat ik er van begrijp.. Is dat ze geen gedoogpartner meer zijn (de PVV) dus dan bestaat het kabinet niet meer, waardoor er ook geen beslissingen meer kunnen worden genomen, dus inprincipe is het gevallen :3


    SLOAN.

    Peeta schreef:
    (...)

    Het is gevallen...


    Ik hoop zo dat PVDA of SP wint als er verkiezingen komen. VVD, CDA en de PVV hebben het voor zichzelf verpest. En Verhagen en Rutte maar wijzen naar Wilders en dat heeft het land bestuurt waarin ik leef, daar schaam ik me echt voor maar ik schaam me nog meer voor de mensen die bij de vorige verkiezingen massaal op VVD hebben gestemd.


    Physics is awesome

    Peeta schreef:
    (...)

    Nuja, van wat ik er van begrijp.. Is dat ze geen gedoogpartner meer zijn (de PVV) dus dan bestaat het kabinet niet meer, waardoor er ook geen beslissingen meer kunnen worden genomen, dus inprincipe is het gevallen :3


    poeh ik wilde net zeggen.
    ze hebben nog niet officieel gezegd dat ze gevallen zijn. toch? beter stopt de pvv er gewoon mee


    Miep

    Beckett schreef:
    'zelfs de Belgen doen het beter'
    Dat heb ik nog nooit gehoord :'D (ben zelf Belg)


    Sinds jullie zo lang doen om überhaupt een kabinet te vormen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Inure schreef:
    (...)

    poeh ik wilde net zeggen.
    ze hebben nog niet officieel gezegd dat ze gevallen zijn. toch? beter stopt de pvv er gewoon mee


    Ze hebben niet genoeg zetels om beslissingen door te voeren, kunnen dus geen beslissingen meer uitvoeren. Dus er MOETEN nieuwe verkiezingen komen.


    SLOAN.

    Peeta schreef:
    (...)

    Ze hebben niet genoeg zetels om beslissingen door te voeren, kunnen dus geen beslissingen meer uitvoeren. Dus er MOETEN nieuwe verkiezingen komen.


    dat snap ik. gelukkig mag ik nog niet stemmen. wat een gedoe allemaal


    Miep

    Ik heb zo'n scheithekel aan die politiek hé
    Wij hebben er een geschiedenisopdracht over en ook een hoofdstuk uit ons boek gaat er over en ik ken niks stommers dan die domme politiek van Nederland
    PGB afschaffen, hoe durven ze.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Inure schreef:
    (...)

    dat snap ik. gelukkig mag ik nog niet stemmen. wat een gedoe allemaal


    Het is wel ingewikkeld ja, maar ik vind het allemaal wel interessant. Ik hoop dat ze pas eind juni verkiezingen gaan houden!


    SLOAN.

    De politiek is een wrak, en Europa loopt in een dalende lijn. Enough said.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Biologist schreef:
    (...)

    Sinds jullie zo lang doen om überhaupt een kabinet te vormen.


    Made me laugh. :"D


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.