• Is het erg als je je ouders echt haat. Dat je ze verafschuwd.
    Want ik doe dat. Niet bepaald zonder reden maar ik haat ze echt. Het is dat mijn zus me thuis houd anders was ik al lang weggelopen. Want elke dag word er weer tegen mij geschreeuwt, elke dag word er weer gezecht dat ze teleurgesteld zijn in mij, dat ik geboren had moeten zijn.
    Is het dan gek dat ik mijn ouders haat.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "if you cant get someone out of your head, it maybe supposed to be there."

    Bradshaw schreef:
    (...)

    Dat heb ik ook met mijn vader! Met mijn moeder heb ik helemaal geen problemen. Maar mijn vader... God, ik zou goed zonder die man kunnen.


    Indeed, maar het blijft familie.


    Normal girl at day, Catwoman at night.

    Ja, het is erg dat je ze haat.
    Het zijn niet zomaar twee mensen die voor je zorgen, het zijn je ouders.
    Je ouders hebben je gemaakt, opgevoed, houden van je en zullen als het goed is je altijd steunen. En ik vind het echt erg dat je ze haat en al helemaal dat je ze minacht, je zult op zijn minst respect voor hen moeten hebben!


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Elliania schreef:
    Ja, het is erg dat je ze haat.
    Het zijn niet zomaar twee mensen die voor je zorgen, het zijn je ouders.
    Je ouders hebben je gemaakt, opgevoed, houden van je en zullen als het goed is je altijd steunen. En ik vind het echt erg dat je ze haat en al helemaal dat je ze minacht, je zult op zijn minst respect voor hen moeten hebben!


    Okay, dat ze je gemaakt hebben is waar, maar niet álle ouders zijn goede ouders en niet alle ouders zorgen goed voor hun kinderen. Ik denk dat ze zelf het beste kan beslissen of haar ouders dat waard zijn of niet. Alleen omdat ze je gemaakt hebben, betekent neit dat je metteen respect voor ze moet hebben. Dat geld alleen als ze werkelijk goed voor je zorgen en van je houden.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    Okay, dat ze je gemaakt hebben is waar, maar niet álle ouders zijn goede ouders en niet alle ouders zorgen goed voor hun kinderen. Ik denk dat ze zelf het beste kan beslissen of haar ouders dat waard zijn of niet. Alleen omdat ze je gemaakt hebben, betekent neit dat je metteen respect voor ze moet hebben. Dat geld alleen als ze werkelijk goed voor je zorgen en van je houden.


    Als ze zelf het beste kan beslissen of haar ouders het waard zijn om van te houden, dan had ze dit topic niet moeten beginnen.


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Elliania schreef:
    (...)

    Als ze zelf het beste kan beslissen of haar ouders het waard zijn om van te houden, dan had ze dit topic niet moeten beginnen.


    Daar heb je een punt.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    DarkSavior schreef:
    Nee, dat is niet erg. Als je goede redens hebt om iemand te haten, ook al zijn het je ouders, is dat niet erg. Je zult ze niet zomaar haten en uiteindelijk zijn het ook maar mensen.

    Kinderen die mishandeld worden zouden hun ouders toch ook mogen haten? Dan ga je toch ook niet zeggen dat dat erg is?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Elliania schreef:
    (...)

    Als ze zelf het beste kan beslissen of haar ouders het waard zijn om van te houden, dan had ze dit topic niet moeten beginnen.


    Daar heb je gewoon gelijk in. Ze kan zelf eht beste beslissen of haar ouders haar respect wel of niet verdienen.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    DarkSavior schreef:
    Nee, dat is niet erg. Als je goede redens hebt om iemand te haten, ook al zijn het je ouders, is dat niet erg. Je zult ze niet zomaar haten en uiteindelijk zijn het ook maar mensen.

    Kinderen die mishandeld worden zouden hun ouders toch ook mogen haten? Dan ga je toch ook niet zeggen dat dat erg is?


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Genius schreef:
    Ja natuurlijk is het erg. :') Het zijn je fucking ouders.

    + waarschijnlijk wordt het later wel weer beter tussen jouw en je ouders, dan ga je spijt hebben van dat soort uitspraken.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Voor iedereen die het niet begrijpt/heel erg vind, er zijn ouders die zich niet gedragen als vader en moeder, of 'haat' gevoelens jegens hun kinderen hebben, dat is waarschijnlijk erger en in zo'n situatie vind ik het heel begrijpelijk dat er geen liefde naar de ouders toe is. Natuurlijk zijn er meer situaties waarin dat zo is, maar alsnog verschilt alles per persoon en mensen die hun ouders 'haten' zullen daar vast een goede reden toe hebben aangezien het niet zomaar gebeurd.

    Jepp, dat is gek. Sws. Vind ik.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Haat is zo'n groot woord. Je schiet niet goed op met hen, hebt weinig tot geen affectieve gevoelens voor hen maar haat? Het is bijna onmogelijk je ouders te haten gewoon omdat het je ouders zijn, zij kennen je al het langste en zij zorgen voor je. Okay, ja, er zijn uitzonderingen (bv. Ouderen die aan kindermishandeling doen 'nd stuff.) Maar wat jij zegt, hoor ik iedere dag en op de erge dagen (lees: de dagen waarop ik weiger te zwijgen en te doen alsof ze niet hoor.) gebeurt het wel eens dat ik iets naar mijn hoofd krijg (zoals een bureaustoel onlangs), klappen krijg, enzovoort maar ik haat ze niet. Ik minacht ze, heb niet bepaald veel respect voor hen maar ergens, diep vanbinnen, hou ik best van ze.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik snap echt niet dat sommige mensen zeggen dat, wat ze ook doen, het je ouders blijven en dat je respect voor ze moet hebben.
    Maar waarom? Als iemand elke dag wordt gekleineerd, mishandeld of verwaarloosd, waarom zou je dan je ouders respecteren? Ik zie niet in waarom je respect moet hebben voor mensen die je zo de grond in boren.
    Ik heb zelf hele lieve ouders en ik heb respect voor ze, maar als ze mij mishandelen en verwaarlozen, dan gun ik ze de titel van moeder en vader niet.


    "Well, well. Look who we've got here!"