Alice Connel
Chagrijnig liep ik richting het klaslokaal. Mijn roden hakjes schoenen tikten luid door de stille gangen. Vermoeid vrijf ik in mijn ogen, gisteren had ik weer is gevochten. Het gevecht had bijna de hele avond geduurd, Aiden had haar gebeldt om te helpen, het kon hem niks schelen hoe laat het was. Met mijn vermoeiden fel groenen ogen ging ik de lokalen langs, op weg naar lokaal 7 waar onze klas altijd zat. Al snel was ik bij het lokaal. Uit het lokaal was geen kik te horen. Chagerenijg omdat ik weer als eerste in de klas was wou ik de deur open gooien. Verbaast keek ik naar de deur toen hij geen centimeter was verplaats. Onderzoekend kijk ik de naar de deur van boven naar onder, van onder naar boven, van links naar rechts, van rechts naar links en vervolgens weer terug naar de klink. Pas nu valde me op dat er een slot op zat. Zuchtend haalde ze het speldje dat haar pony aan de rechterhand hield er uit. Voorzichtig knielde ze wat lager. Behendig deed ze het speldje in het slot. Naar even gefrutseld te hebben was er een klink. Alsof het een dagelijkse routine was staat ze weer op. Ik haalde het speldje uit het slot en deed het weer netjes in mijn haar. Ik deed weer een poging om de deur open te maken, dit keer ging hij met een knal open. Dood normaal liep ik het bekende klaslokaal binnen, gelijk richting mijn tafeltje. Voor dat ik ging zitten veegde ik mijn witte jurkje even recht. Mijn stoel kraakte een beetje toen ik er op ging zitten, niet omdat ik zwaar was maar omdat dat ding gewoon oud was. Verveeld gingen mijn ogen naar het raam. Het was mijn gewoonte om altijd naar buiten te staren als er nog niemand was.
[eerste postje ^-^]
[ bericht aangepast op 14 april 2012 - 21:16 ]
We're all mad here. ~Cheshire