• © Copyright Dracy
    ________________________________________________________________________
    "Het nieuwe jaar is net begonnen, er komen veel nieuwelingen op St.joseph School."

    Dit is het verhaal:

    "Je bent nieuw(of al bekend) op de school en je hebt gehoord over een Glee club, en zanggroep van de school. Het lijkt je wel wat, alleen je denkt dat áls je erbij zou gaan, je buitengesloten word. Je besluit om eens te gaan kijken hoe het is."
    [Je kiest zelf of je Personage bij Glee club komt, je hebt vrijheid om dat te doen.]
    ________________________________________________________________________
    Regels:
    - Het liefste iets meer dan één regeltje schrijven.
    - Niemand doet of zijn of haar personage perfect is.[Beslis niet wat andere doen.]
    - Ruzie mag, maar hou het wel reëel.
    - Pesten mag, tot een bepaalde hoogte.
    - We houden ons aan de verhaallijn, natuurlijk mag je er
    iets vanaf wijken, maar hou het wel zo dat je personage
    er weer makkelijk mee in kan gaan.
    - Max 4 Personages P.P
    - Verkering mag, maar alleen als de ander het ook wil.
    [Dwingen word niet geaccepteerd, alleen als het is afgesproken met elkaar, maar meld dat wel even aan Dracy.]
    - Houd je aan de regels. _______________________________________________________________________
    -Wil je solliciteren? Kan altijd.
    ________________________________________________________________________- Als je iets te zeggen hebt wat niet RPG bedoeld in ga dan praten met [] {} () Dan is het niet verwarrend.
    _______________________________________________________________________
    Als Pavarotti niet online is en het topic is vol. Mag je een nieuwe vragen aan Rajah of aan MisPattinson.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Charlotte

    "Dat laatste vind ik al een mooie motivatie. Maar je moet er zeker van zijn, want je kan niet meer terug."
    Ik trek een wenkbrauw op en zet met een attitude met hand in mijn zij.
    "Heb ik ooit al iets gedaan waar ik niet zeker van was?" vraag ik met een klein lachje.
    Ik schud de herinneringen aan Michael weg, die tellen niet mee. Liefde- Verliefdheid telt niet mee. Ik zucht en laat mijn hand zakken. Ik word zo onderhand een beetje moe van mijn eigen humeurswisselingen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Jeremy

    "Ziet er leuk uit."
    Ik grinnik en neem haar hand vast. Ik volg haar gedwee en laat me naast haar op een stoel neerploffen. Subtiel zet ik mijn stoel zo dicht mogelijk tegen de hare, zodat ik een kusje op haar lippen kan drukken.
    "Wat wil je drinken?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mary

    "Heb ik ooit al iets gedaan waar ik niet zeker van was?"
    Ik zie haar humeur meteen omslaan en bijt op mijn lip.
    "Laat maar, vergeet wat ik zei."
    Ik loop samen met haar de schoenenwinkel uit, en adem de frisse lucht in.
    "Wil je misschien even iets drinken? Of heb je nog iets nodig?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Charlotte

    "Laat maar, vergeet wat ik zei. Wil je misschien even iets drinken? Of heb je nog iets nodig?"
    Ik slik even en staar voor me uit. Vervolgens kijk ik haar voorzichtig uit.
    "Sorry," zeg ik bijna overstaanbaar. "Ik kan het niet helpen."
    Ik veeg een eenzaam traantje van mijn wang en probeer mijn onderlip te laten ophouden met trillen. Een koude rilling trekt door mijn lichaam.
    "En drinken lijkt me fijn," zeg ik zachtjes.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Mary

    "Sorry. Ik kan het niet helpen. En drinken lijkt me fijn."
    Ik wrijf even over haar schouder en kijk haar bezorgd aan.
    "Kom, ik trakteer," zeg ik zacht.
    Ik weet dat ik hier spijt van ga hebben straks, maar ik wil het snel over iets anders hebben. Ze is veel mooier wanneer ze lacht.
    "Kies maar waar je heen wilt."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Donna

    Grinnikend ontvang ik zijn kusje
    "Wat wil je drinken?"
    Twijfelend kijk ik hem aan.
    "Een ice-tea," lach ik.
    Mijn jas trek ik uit en hang ik over de rug van mijn stoel. Het zonnetje voel heerlijk warm aan op mijn blote armen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Jeremy

    "Een ice-tea."
    Ik kijk lachend hoe ze haar jas uitdoet, en doe hetzelfde. Wanneer de serveerder komt, bestel ik twee ice-tea's. Ik knijp mijn ogen een beetje dicht tegen het felle zonlicht en kijk naar Donna, die er prachtig uitziet. Verliefd leg ik mijn arm om haar heen en druk teder mijn lippen op de hare.
    "Je hebt gelijk, dit is ook leuk," zeg ik grinnikend.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Charlotte

    "Kom, ik trakteer. Kies maar waar je heen wilt."
    Ik laat haar arm om mijn schouder liggen, maar schud wel mijn hoofd.
    "Nee, dat doe je niet," zeg ik vastberaden. "Als hier iemand getrakteerd wordt, dan ben jij het wel. Je doet zo je best me op te vrolijken en ik loop je alleen maar af te zeiken. Je doet het niet."
    Ondertussen komen we bij een terrasje aan en als ik mijn hoofd wat draai zie ik Donna zitten. Ik wil even glimlachen tot ik zie wie er naast haar zit. Onbewust laat ik de zakken uit mijn handen vallen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Mary

    "Nee, dat doe je niet. Als hier iemand getrakteerd wordt, dan ben jij het wel. Je doet zo je best me op te vrolijken en ik loop je alleen maar af te zeiken. Je doet het niet."
    Ik wil ertegenin gaan, maar zie dat ze de zakken laat vallen en kijk haar niet-begrijpend aan.
    "Charlie?" zeg ik zacht.
    Ik volg haar blik en zie Donna zitten, met iemand die ik niet ken.
    "Charlie, wat is er?" vraag ik bezorgd.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Charlotte

    "Charlie? Charlie, wat is er?" vraagt Mary naast me.
    Ik vernauw mijn ogen even om te kijken of ik het wel goed heb en barst dan in lachen uit.
    "Onbetaalbaar!" breng ik lachend uit.
    Ik raap de zakken weer op en sleur Mary bij de hand achter me aan. Een metertje voor het tafeltje waaraan Donna zit, stop ik.
    "Donna," zeg ik vrolijk. "Wij hebben de meest vreselijke smaak als het op mannen aankomt."
    Ik grinnik even en kijk naar de jongen, mijn ex-vriendje.
    "Hallo, Jeremy," zeg ik droogjes.
    Hij is de eerste jongen geweest -en op Michael na de enige- met wie ik uit vrije wil naar bed geweest ben. We zijn goed verliefd geweest, maar uit elkaar gegroeid. Geen vreselijke breuk, geen haatgevoelens. Maar dat is het nou ook, er waren compleet geen gevoelens meer.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Mary

    "Onbetaalbaar!"
    Ik schrik even wanneer Charlie me meetrekt naar het tafeltje. Ik begrijp er gewoon niets van.
    "Donna, wij hebben de meest vreselijke smaak als het op mannen aankomt. Hallo, Jeremy."
    Ik zeg even hallo tegen Donna, maar blijf Charlie niet-begrijpend aankijken. Wat is dit allemaal?


    Jeremy

    Ik kijk op wanneer ik iemand hoor ratelen.
    "Donna, wij hebben de meest vreselijke smaak als het op mannen aankomt. Hallo, Jeremy."
    Ik kuch even en laat Donna los.
    "Charlotte," zeg ik beleefd terug.
    Ik vermijd haar blik en kijk naar het blondje dat er als vijfde wiel bijstaat.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Donna

    "Je hebt gelijk, dit is ook leuk."
    Lachend geef ik hem nog een kusje. Achter me hoor ik iemand ratelen.
    "Donna. Wij hebben de meest vreselijke smaak als het op mannen aankomt. Hallo Jeremy."
    Wat geïrriteerd kijk ik om in het gezicht van Charlotte.
    "Hoi," zeg ik rustig.
    "En mijn smaak is niet slecht hoor," lach ik.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Charlotte

    "Charlotte," zegt Jeremy eerder koeltjes.
    "Hoi. En mijn smaak is niet slecht hoor," lacht Donna.
    Ik knik even en zucht. Het ligt niet aan haar, of aan mijn smaak. Het ligt gewoon aan mij. Ik forceer een glimlach terwijl ik de twee aankijk.
    "Ik eh- we laten jullie gezellig verder kletsen. Jullie zijn een leuk koppel, dat meen ik," zeg ik rustig. "Tot op school."
    Ik draai me om en trek onbewust Mary weer achter me aan. Uit het zicht van de twee ga ik op een bankje zitten.
    "Dat was mijn ex-vriendje," zeg ik zacht.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Donna

    "Ik eh- we laten jullie gezellig verder kletsen. Jullie zijn een leuk koppel, dat meen ik. Tot op school."
    Ik trek mijn wenkbrauw op. Raar wijf. Waarom zou ik een slechte smaak hebben? Wat vragend kijk ik Jeremy in de hoop dat hij het kan verklaren. Charlotte zeg ik geen gedag mee, even als Mary die als een hondje achter haar aan wordt getrokken.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mary

    "Hoi. En mijn smaak is niet slecht hoor," lacht Donna.
    "Ik eh- we laten jullie gezellig verder kletsen. Jullie zijn een leuk koppel, dat meen ik. Tot op school."
    Ik volg gedwee Charlie, en wuif nog even naar Donna. Ik laat me naast haar op het bankje neerplogffen.
    "Dat was mijn ex-vriendje."
    "Owh, dat verklaart al veel."
    Ik staar even naar de grond.
    "Waarom wilde je er eigenlijk heen?" vraag ik nieuwsgierig.


    Jeremy

    Ik staar een beetje ongemakkelijk naar de tafel wanneer Charlotte en het meisje weg zijn.
    "Sorry," zeg ik zacht.
    "Ik wist niet dat je haar kende."
    Ik leg mijn handen in mijn schoot en kijk rond voor de ober die ons drinken blijkbaar vergeten is.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.