• Oké, zo'n groot nieuws is het niet maar ik vond het persoonlijk heel eng.
    Niet omdat het een zwerver was. Als het gewoon een normale man was zou ik het ook eng hebben gevonden.
    Een vriendin en ik liepen door het park heen en we zien opeens iets liggen. Van ver af leek het zo'n apen kostuum dus ik dacht dat het een grap was. Je weet wel, je loopt er langs en dan springt hij op en begint hij te schreeuwen.
    Toen we dichterbij kwamen bleek het een man te zijn. Toen ik beter keek had hij een fles bier in zijn hand. Ik twijfelde eerst of hij dood was maar ik durfde niet te kijken.
    Toen we terug kwamen, want ja we moesten weer door dat park heen, was de man weg en zat hij aan de andere kant van het park. Weer met zijn fles bier en vreselijk dronken.
    Eerlijk vond ik het dood eng. Misschien raar maar ik heb het niet zo op vreselijk dronken mensen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wij hebben ook zo'n zwerver in de stad rondlopen, die heeft me al wel regelmatig om m'n aansteker te mogen gebruiken, maar voor de rest is hij best wel vriendelijk.
    Een jaar of 3, 4 geleden was ik in Brussel, zag ik daar opeens een vrouw graatmager en met zoveel gaten in haar kleren dat ze bijna naakt was in het midden van de stoep liggen, en iedereen liep er gewoon omheen zonder haar te helpen of zo.
    Dat vond ik echt zielig/eng.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    xxIriss schreef:
    Ik vind het ook echt raar om te zien..


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik weet nooit wat ik van zwervers moet vinden.
    Je weet hun verleden natuurlijk niet.
    Bij sommigen is het hun eigen schuld, terwijl anderen er niets aan kunnen doen.
    Laten we zeggen dat ik vaak genoeg zwervers heb gezien en dat ik er niet meer bang voor ben o.i.d.


    Tell me about it, stud.

    We hebben hier een vaste 'zwerver' en iedereen kent hem. :'D

    [ bericht aangepast op 11 april 2012 - 23:38 ]


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    FighterBeat schreef:
    Zo, dat is ook pas laat. Ik heb ze van kleins af aan regelmatig genoeg gezien. En heb ook vrienden die ook wel eens in dakloze situaties terecht zijn gekomen.


    Bad decisions make good stories.

    Toen wij nog in Nederland woonden, liep er altijd zo'n zwerver in de stad rond. Marcel. Iedereen kende hem en het zou nu beter gaan met hem. En er liepen nog een paar, maar daar weet ik de naam niet van.
    En oh, dan moet je niet naar Brussel gaan. Ik ben laatst voor het eerst in Brussel geweest en ik schrok echt waar. Je zag daar gewoon allemaal spullen liggen en op de meeste plaatsen lag er dan iemand te slapen. Gewoon erg.

    Leite schreef:
    Je hebt geen idee wat er bij ons allemaal rondloopt, freaks.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Als ik in de stad ben zie ik ze zovaak. Na het uitgaan willen ze altijd fietsen aan je verkopen. (cat)


    -

    Ik was in Rotterdam met mijn klas voor een uitje en toen kwam er zo'n zwerver op z'n fiets met allemaal spullen eraan hangen naar ons toe en vroeg: "Mag ik je schoen hebben" Op een hele vage manier ;$.
    Later konden we er wel om lachen, terwijl het eigenlijk helemaal niet grappig is. Het zijn ook gewoon mensen.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Moet je niet naar China gegaan, daar lag er zo ongeveer 1 op elke straathoek


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ga naar Parijs. Ze hangen daar letterlijk aan je kleding.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    De eerste keer dat ik een zwerver zag was in Parijs.. Echt zo eng.. Je kon in een put gewoon een koffer met spul zien en een matras waar zwervers slapen..


    Don't be like the rest of them, darling

    Ik ben blij dat er in onze stad, Brugge, geen tot amper zwervers zijn.
    Echt, als je in zo'n grote stad bent, zoals toen ik in Londen was, loop je ze gewoon straal voorbij. Persoonlijk vind ik dat het beste.
    In Parijs zijn ze irritant. Ze zitten dan achter je, bedelend.
    En ja, als een zwerver aan de drank gaat... Da's niet veel goeds.

    [ bericht aangepast op 12 april 2012 - 13:22 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Amai zeg, dan moet je nooit naar Praag gaan. Daar zit het vol van de zwervers.