• Hii. Ik heb vaak de neiging om mijn vingers te knakken. Ik doe dit zeker wel elk uur. Het gaat gewoon automatisch, maar nu wou ik weten of dit schadelijk is of niet?


    start everyday with a new hope leave bad memories behind and have faith for a better tomorrow

    Austen schreef:
    Als je het vaak doet kan het op latere leeftijd tot reuma leiden dacht ik.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Assassin schreef:
    Volgens mij niet. Ik las eens iets dat ze dat alleen zeggen om je bang te maken.
    Maar aan de andere kant, lijkt het me best wel logisch dat je daarmee je kraakbeen tussen je kootjes sneller verslijt waardoor je een grotere kans hebt op reuma, artritis en dergelijke aandoeningen.


    ^ This.


    The odds are néver in our favor.

    Yoda schreef:
    (...)

    Wil je mijn vingers er nu al afhakken Annablub? (cat)

    In ieder geval, het is niet schadelijk zolang je het niet elke vijf minuten doet. Ik moet het doen, want als ik het niet doe, dan merk ik het in mijn vingers en gaan ze pijn doen. Ik doe het ook met mijn rug trouwens x] Mijn orthopeed zegt dat het niet schadelijk is, als je het met mate doet.

    Ik niet. Mijn bedienden zullen dat doen. :Y)
    De vuile klusjes mogen mijn onderdanen voor me opknappen. (wbw)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Haha, had ik dus ook. Ik ben het afgeleerd, vraag me niet hoe want het was plots poef gewoon gedaan met knakken. :')
    Mijn broer doet het al erg lang, maar hij heeft nog steeds niets voor gehad of zo. Dus ik weet niet.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Een mang heeft ooit onderzoek gedaan om zijn moeder de mond te snoeren. Die moeder zei namelijk elke keer tegen hem dat het nadelig voor hem zou zijn. Hij knakte dus maar één hand. En een paar jaar later was er geen verschil tussen beide handen en was er dus helemaal niets nadeligs gebeurd.
    Ik knak zelf ook mijn vingers en wil ik er ook mee stoppen, aangezien het me idd toch wel logisch lijkt dat je meer kans op reuma hebt later, maar ja. Hopelijk lukt het me ooit om er vanaf te komen.


    wth.

    Nope, zoals Mayfly al zei, er is een keer zo'n man geweest die iets van dertig jaar lang zijn ene hand wel heeft geknakt en zijn andere hand niet. Daarna heeft hij uitgebreid onderzoek laten doen op beide handen om aan te tonen dat knakken geen kwaad kan en er was inderdaad geen verschil tussen zijn handen c:

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 19:13 ]

    Austen schreef:
    Als je het vaak doet kan het op latere leeftijd tot reuma leiden dacht ik.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik doe het ook, maar wel steeds onbewust. Ik doe het ook met mijn nek.

    Nee, is het niet. Er is onderzoek naar gedaan en er kan niks gebeuren. Ook geen reuma, dat is onzin.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Quintino schreef:
    Ik kan er juist niet tegen als mensen dat doen, of als ze hun nek gaan knakken, of hun vingers, krijg er kippenvel van jakkie.
    Volgens mij is het wel schadelijk als je het tevaak doet, ooit gehoord.


    I solemny swear I'm up to no good.

    Ze zeggen dat het wel schadelijk is. Maar ik luister daar niet echt naar >< Ik knak mijn vingers, mijn pols, elleboog, rug, enkel en tenen (krul) Man ik ben echt slecht bezig ><


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Ik haat het als mensen zitten knakken als het niet eens nodig is ;l
    Kijk, als bijvoorbeeld je knie op slot zit ofzo, oké.
    Maar doe het niet omdat het.. Lekker is?

    En volgens mij kan je dan vocht tussen je gewrichten krijgen en krijg je dan van die worstenvingers. (Als je het dus te vaak doet)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ja, dat is als je het te vaak doet slecht. Het kan op latere leeftijd reuma veroorzaken, en volgens mij ook artrose -maar dat weet ik niet zeker-.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Yoda schreef:
    (...)

    Wil je mijn vingers er nu al afhakken Annablub? (cat)

    In ieder geval, het is niet schadelijk zolang je het niet elke vijf minuten doet. Ik moet het doen, want als ik het niet doe, dan merk ik het in mijn vingers en gaan ze pijn doen. Ik doe het ook met mijn rug trouwens x] Mijn orthopeed zegt dat het niet schadelijk is, als je het met mate doet.


    Dat geluid als zij haar rug knakt... Het lijkt net alsof ze hem breekt D: Opeens zo'n hele hard, natte KRAK!

    Maar het is niet schadelijk. Het is overigens ook niet speciaal goed fso, ondanks wat die mensen die je gewrichten kraken beweren.
    Leuk weetje: Een chirurg wou het uittesten. Hij heeft vanaf halverwege zijn studie tot zijn pensioen iedere dag alleen de vingers van een hand gekraakt. De andere hand deed hij dat nooit bij. Na al die jaren kon hij geen enkel verschil merken in zijn vingers. Nu is dat niet helemaal wetenschappelijk onderzoek, maar meh. Is awesome :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Barnabas schreef:
    (...)
    Ik niet. Mijn bedienden zullen dat doen. :Y)
    De vuile klusjes mogen mijn onderdanen voor me opknappen. (wbw)


    IK WIL IK WIL!

    Mag ik? :D


    quidquid excusatio prandium pro