• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - MoonBerry| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Proprius | Koning Moose Anderson | Beer
    - Flounder Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Proprius| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Everdeen| Faye Melodié Sanchez
    Blathers| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    Narissa| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Roane| William Irial Smelting
    Proprius| Madeline Lucy Walls


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Rey

    "Mijn ouders hebben me erover verteld, ja."
    Ik kijk naar haar losse krullen die op haar schouders lijken te dansen.
    "Wie is de oudste na Cam? Jij?"
    Ik knik.
    "Ja, de volgende keer is het aan mij," zucht ik.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Camargue

    "Hoe kun je hier zo rustig onder blijven?" vraagt Liam terwijl de dokter nagaat of hij echt niet bij me kan blijven. Ik grinnik even maar krimp dan ineen.
    "Ik ben een vrouw," antwoord ik triomfantelijk.
    Mannen zijn sowieso kleinzeriger en als ik zelf niet kalm zou blijven dan doet Liam volgens mij ongelukken.

    Atreyu

    "W-wat? N-nu? D-dat is... Maar we zijn hier voor Cam, en ik wil het niet nog meer verpesten voor haar."
    Ik trek een wenkrbauw en kijk haar aan.
    "Cam krijgt op dit moment veel betere zorgen dan wij haar kunnen geven, we kunnen niks voor haar doen hoor," zeg ik kalmpjes. "En trouwens, je moet binnenkort hoe dan ook op controle dus we kunnen het maar beter achter de rug hebben."
    Ik neem haar hand vast. Is ze bang dat ik haar alleen laat ofzo?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Faye
    "Ja, de volgende keer is het aan mij," Ik slik even. Hij wist wanneer hij dood zou gaan. Hij kon de teller alvast aan gaan zetten en hoewel hij vele jaren meer dan mij zou hebben, zou ik het absoluut niet willen.
    "Nog 467 jaar om te feesten dus." Ik kijk hem aan en wrijf in mijn ogen. Ik had dringend slaap nodig. "Hoe gaat het in zijn werking? Sterf je gewoon, ga je op in stof?" Ergens was het best onbeschoft om te vragen, maar ik was nieuwsgierig en het gevoel van slaap maakte me wat losser.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Cam krijgt op dit moment veel betere zorgen dan wij haar kunnen geven, we kunnen niks voor haar doen hoor. En trouwens, je moet binnenkort hoe dan ook op controle dus we kunnen het maar beter achter de rug hebben."
    Ik bijt op mijn lip en schud mijn hoofd.
    "Nee Trey, ik durf niet," zeg ik snel.
    Godverdomme, Fé. Anders heb je zo'n grote mond, en nu durf je niet eens eerlijk te zijn. Maar ik weet diep vanbinnen dat hij het nog erger gaat vinden dan ik.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Rey

    "Nog 467 jaar om te feesten dus. Hoe gaat het in zijn werking? Sterf je gewoon, ga je op in stof?"
    "Feesten? Ja, tuurlijk. Daar hou ik niet zo van."
    Ik haal mijn schouders op.
    "Ik heb het nog nooit meegemaakt. Ik weet het pas sinds enkele honderden jaren. Ik heb een hele tijd in Zuid-Spanje gewoond, en ben niet meer naar huis gegaan omdat ik de laatste jaren niet meer veranderde en wist dat er iets aan de hand was."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Feesten? Ja, tuurlijk. Daar hou ik niet zo van." Ik moet lachen. Net zoals Fedea. Waarschijnlijk zat het in het bloed van de faunielen of was het gewoon puur toeval.
    "Ik heb het nog nooit meegemaakt. Ik weet het pas sinds enkele honderden jaren. Ik heb een hele tijd in Zuid-Spanje gewoond, en ben niet meer naar huis gegaan omdat ik de laatste jaren niet meer veranderde en wist dat er iets aan de hand was." Ik neem de woorden even in me op en knik dan. Hij was er dus nooit van op de hoogte geweest als ik het goed begreep.
    "Dus het is puur toeval dat alle faunielen nu bij elkaar zijn? Wat voel ik me dan enorm vereerd dat ik, als floraat zijnde bij deze speciale gelegenheid mag zijn." Ik glimlach even en zak wat onderuit.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Atreyu

    "Nee Trey, ik durf niet," zegt ze.
    Ik buk me een beetje en kijk haar in de ogen.
    "Ik wil je niet dwingen, maar het is echt nodig, prinses," zeg ik op een geruststellende manier. "Ik blijf de hele tijd bij je en hou je hand vast en als ze te hard prikken geef ik ze een klap."
    Ik tover een klein glimlachje op mijn lippen in de hoop dat het dat bij haar ook doet.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Rey

    "Dus het is puur toeval dat alle faunielen nu bij elkaar zijn? Wat voel ik me dan enorm vereerd dat ik, als floraat zijnde bij deze speciale gelegenheid mag zijn."
    Ik grinnik.
    "Ja, zoiets."
    Ik kijk haar aan.
    "Je ziet er moe uit, Faye," zeg ik zacht.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Fedea

    "Ik wil je niet dwingen, maar het is echt nodig, prinses. Ik blijf de hele tijd bij je en hou je hand vast en als ze te hard prikken geef ik ze een klap."
    Ik blijf mijn hoofd schudden en voel de tranen opkomen.
    "Nee, Trey. Hou er alsjeblief over op," zeg ik snikkend.
    Nu durf ik hem helemaal niet meer aan te kijken. Ik neem zijn hand vast en ga op een bankje zitten waar niemand ons kan horen.
    "Ik wil het nu gewoon niet," zeg ik zacht.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Nee, Trey. Hou er alsjeblief over op," snikt ze, waarop ze me naar een bankje trekt. "Ik wil het nu gewoon niet."
    Ik trek haar tegen me aan en sus haar even. Waarom doet ze hier zo moeilijk over? Zo erg is het toch niet, wat bloed laten prikken?
    "Kalmeer eerst even, dan gaan we over een half uurtje samen," zeg ik zachtjes terwijl ik over haar haren wrijf.
    Ze heeft dan wel veel te verduren gehad, maar ik ben nu toch bij haar?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Liam

    Ik haal diep adem en knik. 'Misschien is dat het wel. ' de arts komt terug en zegt dat ik mee mag als. Een mond doekje draag en alleen haar hand vast hou. Ik knik dankbaar.

    Faye
    "Ja, zoiets. Je ziet er moe uit, Faye," Ik kijk even op en haal mijn schouders op. Ik ben dus niet alleen moe, maar zie er ook nog eens moe uit.
    "Ik ben ook moe." geef ik toe. "Slecht geslapen en ben al sinds een uurtje of vier op." Ik zoek even naar een klok. Een gevoel van tijd heb ik niet echt, maar dat heb ik de hele dag al niet.
    "Ik moet ook nog een slaapplek regelen voor vanavond, verdomme." mopper ik als ik me dat bedenk. Ik heb immers geen huis meer. Ik hoef mijn hoofd thuis niet meer te laten zien, wil ik niet in enorme problemen komen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Kalmeer eerst even, dan gaan we over een half uurtje samen."
    Ik werk me los uit zijn greep.
    "Ik ga niet, Trey, omdat ik het antwoord al weet."
    Ik haal diep adem en kijk hem angstig aan.
    "Er is geen baby. Ik ben niet zwanger," zeg ik zacht.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Camargue

    "Misschien is dat het wel," zegt Liam met een zucht.
    Ik kijk even naar de arts die terug binnen komt en zegt dat Liam mee mag. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht en ik blijf naar mijn liefje kijken. Het bed wordt naar het OK gerold en eerlijk gezegd begin ik nu ook wel een beetje nerveus te worden, maar ik laat het niet merken. Ik ben vooral nieuwsgierig naar wat er komen gaat.

    Atreyu

    "Ik ga niet, Trey, omdat ik het antwoord al weet. Er is geen baby. Ik ben niet zwanger."
    Bam, daar ga ik. Voor ik het weet zit ik op de grond. Geen baby? De woorden van Liam komen terug in me op. Faunielen kunnen geen kinderen krijgen na hun kroning. Geen baby, nooit meer. Zwijgend staar ik voor me uit, niet wetend wat ik moet zeggen. De hele ruimte wordt wazig terwijl ik mijn wangen warm en nat voel worden.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Rey

    "Ik moet ook nog een slaapplek regelen voor vanavond, verdomme."
    Ik denk even na.
    "Bij mij is er nog plaats. Als je wil tenminste?"
    Ze lijkt me wel oke, ik heb er al spijt van dat ik daarstraks zo deed.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.