• Het schooljaar is alweer bijna voorbij ! en ik zit in mijn laatste jaar dus ik moet alweer gaan kiezen ...
    ik ga dus hogeschool doen , want universiteit is net iets te hoog gegrepen denk ik .
    Maar ik twijfel dus tussen 'podologie' en 'ergotherapie' , het spreekt me allebei enorm aan , maar ik weet dus echt niet goed wat kiezen ... heeft iemand ervaring met een van deze studies?


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Podologie is meer dan louter voeten alleen hoor, ik ben onlangs bij een podologe geweest, en die kijkt ook naar manier van wandelen e.d. (:


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Krullieees schreef:
    Ik denk dat jij zelf toch echt die keuze moet maken, of anders samen met mensen die dichtbij je staan. Wij kennen jou niet zo goed.
    Dus ik zou dan inderdaad bij beide opleidingen een dagje meelopen.

    Heb je een voorkeur voor een hoge school wat betreft Ergotherapie? (A)

    Hogeschool Gent of artevelde ;d


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Lanter schreef:
    Podologie is meer dan louter voeten alleen hoor, ik ben onlangs bij een podologe geweest, en die kijkt ook naar manier van wandelen e.d. (:

    ja wel , je manier van wandelen heeft met je voeten te maken ...


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Borghese schreef:
    Ik zou bij beide studies een dagje meelopen en dan kiezen.
    Dat wilde ik dus ook zeggen ^^


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ergotherapie klinkt leuker, haha.
    Lijkt mij ook wel wat, na deze opleiding.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ergotherapie is niet zozeer revalideren (want dat is herstel), maar je helpt mensen om in het dagelijks leven met een lichamelijke handicap om te gaan. Zelf zit ik nu bij een ergotherapeut (die overigens niet op huisbezoek gaat, maar je gaat naar de ergotherapeut toe). Mensen met een lichamelijke handicap hebben aanpassingen in het huis nodig. Nu zijn er zoveel aanpassingen nodig, wat ook weer afhangt wat je zoals in het dagelijks leven doet, en de ergotherapeut vertelt welke aanpassingen mogelijk zijn. Je kunt wat spullen lenen, ze vertelt waar je bepaalde dingen kunt kopen, ze leert hoe je er dan mee kunt omgaan, etc. Het is dus niet herstel, maar omgang. Podotherapie (waar ik ook ben geweest :'D) heeft wel meer met herstel te maken. De podotherapeut stelt een diagnose en probeert dit dan op te lossen door bijv. speciale zooltjes in je schoenen.

    Dus wat wil je: echt een diagnose stellen of mensen helpen met hun diagnose? Verder kun je inderdaad het beste meeloopdagen doen enzo, wat anderen al zeggen.


    To live would be an awfully big adventure

    Infinitum schreef:
    Ergotherapie is niet zozeer revalideren (want dat is herstel), maar je helpt mensen om in het dagelijks leven met een lichamelijke handicap om te gaan. Zelf zit ik nu bij een ergotherapeut (die overigens niet op huisbezoek gaat, maar je gaat naar de ergotherapeut toe). Mensen met een lichamelijke handicap hebben aanpassingen in het huis nodig. Nu zijn er zoveel aanpassingen nodig, wat ook weer afhangt wat je zoals in het dagelijks leven doet, en de ergotherapeut vertelt welke aanpassingen mogelijk zijn. Je kunt wat spullen lenen, ze vertelt waar je bepaalde dingen kunt kopen, ze leert hoe je er dan mee kunt omgaan, etc. Het is dus niet herstel, maar omgang. Podotherapie (waar ik ook ben geweest :'D) heeft wel meer met herstel te maken. De podotherapeut stelt een diagnose en probeert dit dan op te lossen door bijv. speciale zooltjes in je schoenen.

    Dus wat wil je: echt een diagnose stellen of mensen helpen met hun diagnose? Verder kun je inderdaad het beste meeloopdagen doen enzo, wat anderen al zeggen.

    Maar toen mijn oma een heupoperatie had gehad, kwam de ergotherapeut wel aan huis. Dus dat zal dan wel wisselen denk ik?