• Het schooljaar is alweer bijna voorbij ! en ik zit in mijn laatste jaar dus ik moet alweer gaan kiezen ...
    ik ga dus hogeschool doen , want universiteit is net iets te hoog gegrepen denk ik .
    Maar ik twijfel dus tussen 'podologie' en 'ergotherapie' , het spreekt me allebei enorm aan , maar ik weet dus echt niet goed wat kiezen ... heeft iemand ervaring met een van deze studies?


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Ik zou bij beide studies een dagje meelopen en dan kiezen.


    I am an idiot, I move.

    Wat is ergotherapie precies?^^


    everything, in time

    Ik weet niet eens wat ze allebei betekenen o-O
    Kun je vertellen wat het is ?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Gabumon schreef:
    Ik weet niet eens wat ze allebei betekenen o-O
    Kun je vertellen wat het is ?


    podologie is voetkunde eigenlijk , om een voetspecialsit te worden , voetproblemen op te sporen , ze te analyseren , en ze te behandelen.

    ergotherapie is om mensen te begeleiden bij het revalideren enz.


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Ergotherapie (dat lijkt mij juist fijner dan alleen voeten :W)


    Shoganai i ne~

    Brooklyn schreef:
    (...)

    podologie is voetkunde eigenlijk , om een voetspecialsit te worden , voetproblemen op te sporen , ze te analyseren , en ze te behandelen.

    ergotherapie is om mensen te begeleiden bij het revalideren enz.


    Dan lijkt mij die tweede leuker ;d
    Maar ik heb niet zo veel met voeten.. Alleen als ze een sok aanhebben.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nja, ik denk dat het er aan ligt hoe je je toekomst ziet. Als je podotherapeut bent is het waarschijnlijker dat je elke dag op eenzelfde plek zit en veel gerichter en eentoniger werk uitvoert.
    Als ergotherapeut kom je (geloof ik) bij de mensen thuis, of in ieder geval op verschillende locaties, loop je tegen meerdere problemen en situaties aan en heb je veel meer persoonlijk contact met de mensen. Waar je als podotherapeut iemand een paar keer ziet om de problemen te zoeken, begeleid je iemand als ergotherapeut in een langer traject.

    ik denk dat je bij ergotherapie meer jobmogelijkheden en vraag hebt dan pediologie.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Er zijn SID-ins, openlesdagen en infodagen. Gewoon eens gaan kijken. =)
    In KHK Geel is er ergotherapie. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Persoonlijk zou ik voor de tweede gaan, maar ik ben jou niet natuurlijk. ;o


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Waarom ga je niet een dagje bij beide proefstuderen? :)


    Bad decisions make good stories.

    MadameParis schreef:
    Waarom ga je niet een dagje bij beide proefstuderen? :)


    Your Butt is Mine!

    Meeloopdagje doen. Heb ik ook gedaan (logopedie) :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik denk dat jij zelf toch echt die keuze moet maken, of anders samen met mensen die dichtbij je staan. Wij kennen jou niet zo goed.
    Dus ik zou dan inderdaad bij beide opleidingen een dagje meelopen.

    Heb je een voorkeur voor een hoge school wat betreft Ergotherapie? (A)

    ergotherapie lijkt me echt geweldig.. inplaats van mensen te helpen met hun voeten, kan je revaliderende mensen terug te been helpen (: klinkt dat niet fantastisch?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien