• Sinds ik toch bijna niet meer op Quizlet, besloot ik dat ik net zo goed even kon vertellen wat ik echt denk van sommige mensen hier. Wees niet bang, ik zal geen namen noemen. Ik schrijf in 'jullie'-vorm, maar daarmee bedoel ik lang niet iedereen. Er zitten ook ontzettend veel leuke mensen hier.
    Dus als je je aangesproken voelt, zegt dat meer over jou dan over mij.(:

    Goed, laat ik beginnen over het hoge gehalte hypocrietheid dat hier heerst. Kritiek leveren op anderen mag, is leuk om te doen en de persoon aan wie kritiek gegeven wordt kan dat vast hebben, hij of zij heeft er vast wel wat aan, maar als iemand kritiek op jullie heeft, kan diegene maar beter een schuilplaats zoeken of een hele horde vrienden/hondjes achter zich hebben. Beetje hypocriet, vinden jullie niet? Net als wanneer de zin 'vrijheids van meningsuiting' wordt gebruikt, hier wordt dat gebruikt alsof je sanctuarium vraagt bij de kerk. Kom op zeg! Ja, natuurlijk is er vrijheids van meningsuiting, maat je mag daarbij best wel even op je taalgebruik letten en ik vind het nogal laf je alleen achter deze zin te verschuilen. Ik denk dat we allemaal wel wijs genoeg zijn om te weten dat we elkaars mening moeten kunnen respecteren, ook al zijn we het er niet altijd mee eens.
    Daartegenover staan de mensen die juist helemaal geen mening hebben. Zij quoten andere random en hebben vaak geen idee waar het nu eigenlijk over gaat, zeggen op alles 'ja' en 'amen'. Anderen zijn zo verstandig om niets te zeggen als ze iets niet weten, of zijn juist bang het te zeggen. Naderhand zeggen ze dan 'wist ik' of 'dacht ik al'. Ja joh.
    En dan heb ik het nog niet eens gehad over de spelling, verschrikkelijk, zowel de spelling als de reactie erop. Ja, natuurlijk ben ik ook van mening dat er wat meer op het AN gelet mag worden, maar we kunnen ook overdrijven, is het niet? Ik bedoel maar, als we niets beters te doen hebben dan constant elkaars spelling verbeteren (al heb ik daar zelf ook een handje naar, dat geef ik eerlijk toe), zijn we dan niet ronduit levenloos? Ontzettend irritant, beterweters.

    Nu zijn de zielige mensen aan de beurt, ja, het leven is niet altijd makkelijk en ieder huisje heeft zijn kruisje. Ik vind het ook geheel normaal dat jullie je hart hier uitstorten, daar heb ik zelfs bewondering bij, maar het zou fijner zijn als dit ook een beetje binnen bepaalde grenzen gehouden zou worden. Niet in je eigen topic en ook niet bij je eigen vrienden natuurlijk, maar wel binnen de grenzen in het forum. Als iemand anders zijn hart uitstort lees ik namelijk regelmatig reacties  zoals 'sorry, ik kan je nu niet helpen, ik voel me zelf ook kut' of 'ja, dat heb ik nu ook'. Ga eens bij jezelf na, heeft degene die het topic opende daar echt wat aan? Ik vind dat eigenlijk niet zo netjes, over jezelf beginnen als iemand om advies vraagt of naar mensen zoekt die willen luisteren (of lezen, ook goed, kleine sprinkhaantjes) Goed, je mag laten merken dat je niet helemaal lekker in je vel zit, maar omdat nu iedere keer te melden heeft ook niet veel zin. Sowieso begrijp ik niet hoe sommige van jullie zoveel op Quizlet kunnen zetten, er bestaat ook nog altijd zoiets als privé(leven).

    Vervolgens hebben we de fakers, die overigens ook extreem zielig zijn. Weten jullie dan niet dat we vroeg of laat toch wel achter de waarheid komen? En dan heb je het voor jezelf verpest op Quizlet, niet wij, jij. Daarnaast vinden wij jou ook niet interessanter wanneer je een zwembad in de achtertuin van je reusachtige villa hebt. Dat je vader muliti-miljardair is en dat jij met je privé-jet naar school gaat vind ik ook, zoals mijn nichtje dat zo mooi zegt, "lekker boeiend".

    Last but most certainly not least: de moderators.
    Grotendeels zijn het echt schatjes, maar af en toe wil de status nog wel eens de baas spelen. Ik heb echt heel veel respect voor wat jullie doen, echt waar, maar jullie mogen niet vergeten dat sommige van jullie maar een paar jaar ouder zijn dan de meeste users hier. Dat jullie waarschuwingen etc. moeten uitdelen is simpelweg niet meer dan normaal, maar de toon waarop jullie deze schrijven mag af en toe wel iets minder, vind ik persoonlijk. De toon is niet zo zeer boos, maar wel uiterst zakelijk en hier en daar soms een beetje 'wannabe-volwassen', hierdoor kan zo'n bericht best neerbuigend overkomen (ook al is dat absoluut niet zo bedoeld). Verder vind ik dat jullie er wel goed voor zorgen dat de kloof tussen moderators en users niet groot is. Zie je? Ik kan wel aardig zijn!

    De laatste tijd heerst er op Quizlet een instellling onder de users die mij niet aanstaat. Zo lijkt het alsof jullie het te druk hebben met 't bepalen of een user wel/niet binnen jullie lijntje staat om vervolgens de buitenstaanders te bedolven onder jullie berg van crap. Laat. Iedereen. In. Zijn. Waarde! Dit geldt ook voor het criterium wat lijkt te zijn ontstaan omtrent elkaars problemen, want owee, voldoen iemand zijn problemen daar niet aan, dan is het niet erg onwaarschijnlijk dat diegene een 'aandachttrekker' wordt genoemd of zelfs schijnt te zeiken! Nee, mensen. Je kan niet voor iemand anders bepalen hoe erg diegene zijn/haar problemen zijn.

    Zo, dat was het wel zo'n beetje. Een applaus voor de mensen die dit helemaal gelezen hebben.
    Ik moet zeggen, het is echt en enorme opluchting, want ik vrat mezelf hierdoor zo'n beetje op en alle frustratie is er nu uit.
    Ik wil even herhalen dat dit lang niet over alle mensen hier geldt, veel meer als driekwart van de zijn echte lieverds die absoluut niet mogen veranderen, want jullie zijn perfect zoals jullie zijn.

    Mijn welgemeende excuses aan iedereen die zich hierdoor beledigd voelt. (Ja, echt waar!) Ik heb mijn best gedaan om het zo netjes mogelijk te houden, net zoals ik heb geprobeerd om
    Het zo algemeen mogelijk te houden. (Ook dat is echt waar!)
    Daarnaast wil ik even zeggen dat ik weet dat ik sowieso niet de enige ben met deze mening, zowel Fantasia aka Jalissa als Khaleesi aka Nynke delen mijn mening, godzijdank. Maar ja, ach, wat kan ik zeggen? Vrijheid van meningsuiting hè.

    En natuurlijk is dit bericht eerst gecensureerd door de heilige dictator Barnabas aka Annabeth, ik kan natuurlijk niet alles tolereren in mijn land!


    everything, in time

    MyFairyKing schreef:
    (...)
    Maar als je heel lang weg bent geweest weet je toch niet hoe het hier in de tussentijd was? Dus kan je ook niet oordelen.
    Daarbij je hoeft geen oplossing te hebben om op een probleem/irritatie te kunnen wijzen.


    Waarom maak je je zo druk om mijn mening?


    Til hug og blod.

    FighterBeat schreef:
    (...)

    Waarom maak je je zo druk om mijn mening?

    Ik maak me niet druk, ik las het en schreef toen wat ik dacht. Mij boeit het vrij weinig wat je mening is.

    [ bericht aangepast op 5 april 2012 - 16:10 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Audacity schreef:
    @Borghese, serieus? Omdat gifs plaatst? Omdat hij grappig is? Sorry, maar af en toe lijk jij echt een lichte afkeer tegen Alwin te hebben.

    Dit herinnert me sterk aan de preek die wij zo ongeveer elke maand van onze mentrix krijgen. Nee, de boel hier is niet perfect. Zo lang zit ik nog niet op 't forum, maar je kan mij niet wijsmaken dat iedereen hier vroeger wel altijd goed met elkaar omging. We zijn mensen, mensen zijn niet altijd even aardig. Persoonlijk vind ik dat iedereen hier in het algemeen genoeg respect toont tegenover andere users.


    Wij hebben die preek iedere week, als het niet iedere dag is :W


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Je hebt hélemáál gelijk!


    The odds are néver in our favor.

    FighterBeat schreef:
    (...)

    Waarom maak je je zo druk om mijn mening?

    Trololo, ik vind dit een beetje scheef :'D
    Haar viel iets op dat niet klopte en dat maakte ze duidelijk.
    Ik geloof niet dat het een mening is dat je er niet zoveel van af weet als je een hele tijd niet op q hebt gezeten. That's just a fact


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik geef je eigenlijk bijna helemaal gelijk, al snap ik dat mening-stukje niet helemaal.
    Zal wel aan mij liggen hoor :')

    Maar ik vind idd ook dat -niet alleen de mods- er een paar users zijn, die enorm hautain overkomen, en neerbuigend doen over anderen, and that's really annoying.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Klopt helemaal.
    Ik weet nog wel in december, toen ik onverwachts zwanger raakte, hoe verscheidene liepen te bitchen over hoe slecht abortus is. Daar vroeg ik toen HELEMAAL niet om, nog steeds niet. Ik wou het toen alleen kwijt omdat het toch heel erg aan me vrat. :/


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik ben het hier deels mee eens. Maar idd, iedereen zijn mening.
    Ik kan nu ook wel een lang verhaal gaan houden welke mensen we nog meer hebben, maar ik heb daar, één, nu geen zin in, ben simpelweg gewoon lui :')
    En twee, misschien is het niet erg slim.

    FighterBeat schreef:
    (...)

    Wat kan jij leuk oordelen. :3
    Ik maak niet laf een account aan, ik maak een account na heel lang weggeweest te zijn. :]

    Heuhj. Nancy?


    No growth of the heart is ever a waste

    ik vind de titel al dom dus wrm zal ik verder lezen.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    RainBowQuish schreef:
    ik vind de titel al dom dus wrm zal ik verder lezen.

    Reageer dan ook niet.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Cosette schreef:
    (...)
    Reageer dan ook niet.
    ik heb een hand gekregen van god. om dingen te doen. maar niet om naar jou te luisteren. ik mag hier toch wel een reactie neerzetten

    [ bericht aangepast op 5 april 2012 - 20:29 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    The bluntness. Dear God, the bluntness of them all.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    RainBowQuish schreef:
    (...)ik heb een hand gekregen van god. om dingen te doen. maar niet om naar jou te luisteren. ik mag hier toch wel een reactie neerzetten


    Siriusly?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    De titel vind ik nogal respectloos tbh. Maar je hebt gelijk .. deels.


    To infinity and beyond •