• De mijne is ongeveer te vergelijken met die van een hamster.
    Alle derdeklassers op mijn school moesten laatst een twee uur durende 3f rekentoets maken, als voorbereiding op de rekentoets die we in de vijfde krijgen. Dit hebben die lolbroeken voor ons bedacht: als je voor die toets geen voldoende haalt, slaag je niet voor je eindexamens (cat). No biggie, vwo leerlingen schijnen dit makkelijk te kunnen.
    En het rekenen is voor mij dan ook niet echt een probleem. Nee, het feit dat ik twee uur lang onafgebroken naar een beeldscherm moet staren is voor mij desastreus .___. Na een uur begon ik me te vervelen en zat ik een beetje het lokaal rond te kijken, mezelf afvragend hoever de anderen al waren en hoe laat het zou zijn. En als een som me te veel moeite leek te kosten, sloeg ik 'm over (met die toets kon je niet de vraag even overslaan. Als je op 'verder' klikte, kon je niet meer terug). In totaal heb ik ongeveer twintig van de zestig sommen overgeslagen of gegokt, alleen omdat ik echt gek werd als ik te lang met een som bezig was. Ik had uiteindelijk toch nog een 5.6, wat erg meeviel aangezien ik ook nog een moeilijkere versie had (niemand met die versie had hoger dan een 6.5).
    Toch zou een beetje concentratievermogen wel erg van pas komen, ik kan namelijk nu al voorspellen dat ik mijn eindexamens over een paar jaar ook ga verprutsen als ik dan nog zo snel afgeleid ben :'D. Heeft er iemand concentratie tips voor mij?


    i put the fun in funeral

    Meet your new breakfast:


    quidquid excusatio prandium pro

    I currently have the attention span of a goldfish. Its just so hard to concentr.. Ooh look: pretty bird!


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    lol, wij hebben dat ook elk jaar, lees en reken cito toets en gewone hoofdrekentoets
    En ik haal voor die cito toetsen altijd 10nen
    en voor die hoofdrekentoets had de helft van de klas een onvoldoende, maar ik had een 7,6
    Gewoon denken, als ik dit doe mag ik straks iets leuks gaan doen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Rajah schreef:
    I currently have the attention span of a goldfish. Its just so hard to concentr.. Ooh look: pretty bird!


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Sneller werken. Dat is de enige oplossing. Ik had mijn examens binnen de helft van de tijd af, dan krijg je er ook geen last van.


    Your make-up is terrible

    Had ik ook met mijn examens.
    Dan zit je gewoon naar buiten te staren. Of te luisteren naar de vogeltjes...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Assassin schreef:
    Sneller werken. Dat is de enige oplossing. Ik had mijn examens binnen de helft van de tijd af, dan krijg je er ook geen last van.

    Te snel werken is ook niet goed natuurlijk :'D

    Nouja ik ben ook snel afgeleid maar met mijn eindexamens was ik echt wel geconcentreerd hoor. (cat) Gewoon omdat het een belangrijk iets is.


    -

    Lol, ik heb ADD, dus ik helemaal het concentratie vermogen van een mier. I can't help you, sorry.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    Als je merkt dat je afgeleid wordt, neem even een half minuutje waarin je niet met je opdracht bezig bent en focus je daarna weer. Voor mij werkt het (:


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    RainbowDash schreef:
    Meet your new breakfast:


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Quebec schreef:
    Lol, ik heb ADD, dus ik helemaal het concentratie vermogen van een mier. I can't help you, sorry.


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Ik heb een goede concentratie, vind ik zelf. Maar ik ga niet in de klas als iedereen gaat praten, mijn huiswerk maken.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Assassin schreef:
    Sneller werken. Dat is de enige oplossing. Ik had mijn examens binnen de helft van de tijd af, dan krijg je er ook geen last van.


    Behalve dat ik snel afgeleid ben, ben ik ook nog eens ontzettend traag :'D. Ik heb een vreemd soort logica waarbij ik het op een of andere manier altijd voor elkaar krijg om iets op de lastigst mogelijke manier te bereken.


    i put the fun in funeral

    gelukkig heb ik daar geen last van, eens ik bezig ben mag er een bom naast mij ontploffen en dan ben ik dood en zal ik het niet eens gemerkt hebben :W
    Alhoewel, als ik aan het studeren ben is mijn concentratievermogen kleiner dan dat van mijn goudvis en is een stoel op wielen weer even interessant als toen ik vijf was.

    Maar tips? Die kan ik je daarvoor niet echt geven, ik zou het zelfs niet weten.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.