Amynta Nerolia Dyce
Ik haalde een hand door mijn haar, terwijl ik de bus uitstapte. Mijn tassen had ik over mijn schouders gegooid, en ik liep met een stevige pas door naar het hotel. Voordat ik het hotel inliep werdt ik afgeleid door het prachtige weer en de mooie natuur. Al was ik erg moe en chagrijnig van de busrit - ik bleef nog even buiten staan. Ik voelde een lauwe windbries door mijn klamme haren gaan, en ik sloot eventjes mijn ogen. Pfft, wat ben ik bekaf. Wat ben ik blij als ik op mijn kamer ben, en ik kan gaan douchen.
Ik liep naar binnen, en met snelle blikken keek ik het hotel rond. Goed, ik moet naar de receptie toe en de sleutel ophalen van mijn kamer. Oh fuck, natuurlijk. Italië. Italiaans. Uch, fijn. Ik moet italiaans gaan spreken, terwijl ik er geen fuck van kan. Ik zie dat Bruce het er gemakkelijk vanaf brengt, en zo zijn sleutel krijgt van zijn kamer. Ik schraap mijn keel, en ben er dan klaar voor om die sleutel in mijn handen te krijgen. Voor ik het weet sta ik bij de balie, en ik zie de man me wachtend aankijken. "Ehh.." En toen viel ik dicht. Toen besloot ik het maar in het engels. Rustig maar, Amynta. Je krijgt je sleutel, hoe dan ook.
"Hi, I'm Amynta Nerolia Dyce. Can I have my key, please?" Vroeg ik geduldig. Al denk ik niet dat ik lang geduldig kan blijven. De man kijkt me verontwaardigd aan, en hij fronst zijn wenkbrauwen. O god, hij fronst zijn wenkbrauwen.. geen goed teken. Ik moet Italiaans gaan praten. Dit gaat nog lang duren, wat niets goed is. In de bus was het al zo druk en onrustig geweest. Nu had ik wat behoefte aan rust, en eigenlijk wou ik meteen door naar mijn kamer. "Key. Can I have my key from my room?" Vroeg ik nogmaals. Ik zuchtte. Toen kreeg ik een idee, en ik pakte mijn sleutelbos tevoorschijn. "Key." Zei ik, en ik wees naar de sleutelbos.
De man zijn wenkbrauwen vlogen omhoog, en zijn mond vormde een: 'Ooh!' Hij knikte. 'Chiave!' Zei hij toen. Betekend dat sleutel?
Ach ja, het zal wel. Als ik mijn sleutel maar in mijn handen kreeg. Ik kan namelijk niet wachten om te gaan douchen, en die vieze zweet van mijn lichaam af te halen. De man achter de receptie keek in de computer welke kamer ik had. Ik vermeldde mijn naam nog een keer. Zonder dat ik het door had, had hij de sleutel al aan me uitgereikt. Ik merkte het pas toen ik opkeek. Snel pakte ik de sleutel aan, en racete zo snel mogelijk naar mijn kamer. Ik kom eraan douche! Nog eventjes wachten.
[ bericht aangepast op 21 maart 2012 - 21:57 ]
Don't walk. Run, you sheep, run.