• Een Engelse school gaat voor één jaar op uitwisseling naar het zonnige noorden van Italië. Ze slapen in een hotel net buiten het dorp. Ze volgen de lessen op een normale dorpsschool in Riomaggiore. Ze krijgen lessen in het Italiaans en moeten gewoon mee doen met de daar gewenste gewoontes. Ze krijgen last van culturele verschillen en frustraties omdat het niet gaat hoe zij willen. Maar hoe langer ze in het prachtige Riomaggiore blijven, hoe meer gehecht ze aan de stad raken. Want als je eenmaal in Riomaggiore bent, ga je nooit meer weg.

    Jongeren uit Engeland (16 – 18)
    - Carmen Noa Fisher(Appelstroop)
    - Erin Cheyeanne Rhodes( LovingStyles )
    - Elizabeth 'Liz' Taylor Billington(Griphook)
    - Javier Vang ( Donnie)
    - Bruce Wayne Crosby ( xYoung)
    - Amynta Nerolia Dyce (Mordacious)

    Jongeren uit Riomaggiore (16 – 18)
    - Capri Adriana Maimione (Roane)
    - Leandro Quirino Brancati(Narissa)
    - Giovanna Bruna Sofia Greco (Rajah)


    Regels:
    -Voorlopig één personage per persoon.
    -Ik wil alleen mensen die het niet al na één week opgeven.
    -Relaties en 16+ zijn toegestaan.
    -Probeer minimaal 4 regels schrijven maar liever meer.

    [/10]
    Het begin: de Engelsen komen aan bij het hotel. Ze kijken wat rond. De Italianen en Engelsen kennen elkaar al van de Exchange naar Engeland.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Bruce Wayne Crosby.

    Bij het zwembad aangekomen gooi ik de handdoek op een ligstoel, neem een klein aanloopje en spring in het zwembad. Alles in dit hotel is luxe. Ik zwem een paar baantjes heen en weer en geniet van het koude water op mijn warme huid. Wanneer ik op mijn rug drijf, kijk ik naar de prachtige blauwe lucht. Er is geen enkel wolkje aan de hemel te zien. Ik kan mijn hoofd een klein stukje draaien, zonder dat mijn gezicht in het water komt. Dan kan ik de mooie bergen begroeid met verschillende planten en bomen zien. Het lijkt me gaaf om daar te wandelen. In Engeland heb je wel bergen, maar deze zijn een stuk mooier. Sommige mensen noemen me iemand die alleen bezig is met zijn lichaam en andere noemen me sportief. Zelf vind ik dat ik gewoon sportief ben en dat je daar een getraind lichaam van krijgt is mooi meegenomen. Ik kijk op en zie een meisje op de rand van het zwembad zitten. Ze heeft bruine krullen en komt me bekend voor. Met een bedenkelijk gezicht blijf ik in het water. Ik ken haar ergens van, misschien omdat ze veel lijkt op de meeste Italianen? Nee, dat is het niet. Rustig zwem ik nog een paar baantjes en ga dan tegenover haar op de rand zitten.

    Giovanna Bruna Sofia Greco

    Lachend kijk ik toe hoe mijn nichtje het water onveilig maakt. Ze kraait als een klein kindje en zwemt enthousiast in het rond.
    "Gio!" roep ze hard.
    "Gio, je moet ook komen spelen."
    Lachend schud ik mijn hoofd maar het is al te laat. Isabelle heeft me al helemaal nat gespetterd. IK woel met mijn hand even door haar haren en kijk naar de lucht. Het is nog vroeg en het warmste van de dag moet nog komen. Daarbij is er geen wolkje te zien.
    "Oké," grinnik ik.
    "Jij hebt gewonnen."
    Ik trek mijn jurkje uit en leg hem netjes op de stoel naar mijn schoenen. Ergens wist ik al wel dat ik ging zwemmen want ik hem mijn bikini al aan. Met zonnebril en al laat ik mezelf voorzichtig het water in glijden. Ik had verwacht dat het extreem koud zou zijn maar het warme water verrast me.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Bruce Wayne Crosby.

    Er verschijnt een grijns op mijn gezicht als ik naar het jonge meisje kijk. Ze lijkt veel op mijn eigen zusje. "Gio!" Roept ze en spettert het meisje op de kant nat. Haar lichtroze jurk kleurt donkerder. Wanneer ze haar jurkje uittrekt kijk ik expres een andere kant op. Ik weet dat ze een bikini aan heeft, tenminste dat lijkt me logisch. Ik beweeg mijn benen door het water, maar blijf op de kant zitten. Een lange tijd staar ik wat naar het water een raapt de moed bij elkaar om iets te zeggen. Ik ben er nou eenmaal niet zo goed in om een gesprek te beginnen. En al helemaal niet als het tegen een meisje is. "Ciao," Begin ik en kijk haar aan. "Volgens mij ken ik jou ergens van," Merk ik op in mijn beste Italiaans. Je kan duidelijk horen dat ik uit Engeland kom. Ik probeer niet te zuchten, maar mijn 'openingszin' is nou niet bepaald de beste. Ik had beter over het weer kunnen begin of zo iets..

    Giovanna Bruna Sofia Greco

    Ik voel de ogen van de jongen in mijn rug prikken terwijl ik met Isabelle in het water speel. Enthousiast klimt ze op me waarna ik haar weer in het water gooi.
    "Ciao," hoor ik achter me.
    Met een glimlach draai ik me naar de jongen.
    "Volgens mij ken ik jou ergens van."
    Ik giechel zachtjes, niet alleen vanwege zijn slechte openingszin maar ook van zijn accent.
    "Dat dacht ik ook al," zeg ik vriendelijk.
    "Ik ben Giovanna Greco en dit is mijn nichtje Isabelle Greco."


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Bruce Wayne Crosby.

    Ze giechelt zachtjes en draait zich om. Een zucht van opluchting ontsnapt uit mijn mond. Ze lacht me gelukkig niet uit. Wat ben ik toch weer een idioot. "Dat dacht ik ook al," Zegt ze vriendelijk. Huh? Ken zij mij of denkt ze dat ik haar ken? Ik snap er niks meer van. "Ik ben Giovanna Greco en dit is mijn nichtje Isabelle Greco," Ik probeer een zelfverzekerde grijns op mijn gezicht te krijgen, maar mijn mond vervormd tot een verlegen glimlach. "Aangenaam, ik ben Bruce Crosby," Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Volgens mij kan ik mijn naam niet Britser uitspreken. Snel wil ik erover heen praten, maar dat lukt slecht. Ik kan moeilijk over het weer beginnen, als ze hier woont - wat me vrij logisch lijkt - is ze dit weer gewend. Wacht eens even.. Giovanna. Was zijn niet bij ons in Engeland? Op school? "Heb jij vorig jaar mee gedaan aan de Exchange?"

    Giovanna Bruna Sofia Greco

    "Aangenaam, ik ben Bruce Crosby. Heb jij vorig jaar mee gedaan aan de Exchange?"
    Ik knik zachtjes.
    "Klopt," grinnik ik.
    "Vorig jaar zat ik in Londen maar het was daar te nat voor mij," grinnik ik en ik haal mijn hand door mijn bruine haren. Isabelle klimt op mijn rug en slaat haar dunne armpjes om mijn nek. Ik kijk Bruce aan. Ik heb hem wel gezien maar komt me niet echt bekend voor. Zachtjes bijt ik op mijn lip.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Bruce Wayne Crosby.

    Ik kijk even om me heen en geniet van de zon die mijn huid al heeft laten opdrogen. "Klopt, vorig jaar zat ik in Londen maar het was daar te nat voor mij," Grinnikt ze. Isabelle slaat haar armen om de nek van Giovanna. Ik merk dat ze me aan kijkt en ik kijk terug. Ze bijt op haar lip. Yessica - mijn zus - doet dat ook wel eens, vaak omdat ze iets ernstigs te vertellen heeft of verlegen is. "Ik geef je groot gelijk. Het weer hier is veel beter," Geef ik toe en laat me voorzichtig in het water glijden. Ik ga even kopje onder en schud daarna de natte haren uit mijn gezicht. Het is een slechte gewoonte die ik eigenlijk moet afleren, omdat ik er dan uit zie als een hondje.

    Giovanna

    "Ik geef je groot gelijk. Het weer hier is veel beter."
    Ik knik lachend en gooi Isabelle voorzichtig het water weer in. Het kleine meisje gilt enorm hard.
    "Shhh," grinnik ik.
    "Er zijn mensen op vakantie."
    Ondertussen heeft Bruce zich al in het water laten glijden. Lachend kijk ik hem aan maar tijd om iets tegen hem te zeggen heb ik niet want ik word weer ruw onderwater geduwd.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Bruce Wayne Crosby.

    Giovanna gooit het krijsende meisje in het water. Het ziet er best grappig uit en ik kan het niet laten om even te lachen. "Shhh," Rustig laat ik me op mijn rug drijven, maar houd het stel wel in de gaten. "Er zijn mensen op vakantie," Ik grinnik even. Mij kan ze niet bedoelen, ik ben hier voor een uitwisseling. Hoewel het aardig begint te lijken op een vakantie. Italië is voor mij een vakantieland. Ondertussen wordt Giovanna in het water geduwd. Het gestoei in het water lijkt veel op wat ik vaak met mijn zusje doe, alleen ben ik vaker de gene die onderwater wordt geduwd. Dat vind ze helemaal fantastisch. "Als je hulp nodig heb, moet je het maar zeggen," Zeg ik, terwijl ik rustig op mijn rug drijf. Ik ben geen overdreven flirterig type, meer iemand van de subtiele aanpak.

    [Narissa --> Flounder]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    [Kan ik ergens inspringen? :Y)]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    [Als je richting het hotel komt. Daar zijn Bruce en Giovanna aan het zwemmen.]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    [En Elizabeth staat nog eenzaam op het terras, maar ik ga zo met haar verder :3]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Giovanna

    Lachend kom ik weer boven.
    Als je hulp nodig heb, moet je het maar zeggen," hoor ik Bruce zeggen.
    Lachend kijk ik hem aan.
    "Nou," grinnik ik. "Hulp is altijd welk-"
    Voordat ik mijn zin af kan maken duwt mijn kleine nichtje me weer onderwater. Happend naar lucht kom ik boven.
    "Dit zet ik je betaald," lach ik en ik til Isabelle boven mijn hoofd. Voorzichtig gooi ik haar het water in. Onderwater gaat ze niet, de magische zwembandjes. Breed lachend kijk het meisje me aan.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Bruce Wayne Crosby.

    Ze kijkt me lachend aan. Giovanna's witte tanden vallen goed, want haar lippen zijn echt knalrood. "Nou," Begint ze. "Hulp is altijd welk.." Ze kan haar zin niet afmaken, omdat haar nichtje haar onderwater duwt. Luid lachend lig ik in het water. Het is echt een leuk gezicht. "Dit zet ik je betaald," Ze tilt het kleine meisje boven haar hoofd en gooit haar opnieuw in het water. Gelukkig heeft ze zwembandjes om. Het water hier kan je niet ondiep noemen. Ik merk dat de zon feller om mijn lichaam brand. Hoe laat zal het zijn? Mijn telefoon ligt in de hotelkamer, samen met m'n horloge. Wat maakt het ook uit, nu kan ik er nog van genieten. Ergens in deze week moet ik hier naar school. Ik zie er niet tegen op, maar het zal zeker anders zijn dan in Engeland.