• Past dit meer bij lifestyle? En als dit topic ongepast is of niet mag, sluit maar

    Oke, hier gaan we dan. De laatste tijd heb ik echt heel veel moeite met mijn eetpatroon en ik weet echt niet hoe het komt en het lukt dus helemaal niet om er verandering in aan te brengen. De ene dag eet ik amper iets en een andere dag zou ik me dan zitten volstoppen met brownies, chips,... en me achterna schuldig voelen. Ik ben al angstig om echt dik te worden, maar nu ben ik bang dat ik de 'controle' ga verliezen. Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, maar ik controleer dus alles wat ik eet omdat ik niet ongezond of echt vettig wil eten. Maar sinds een tijdje is dat dus volledig in de war.

    Iemand die zou weten hoe dit komt of iemand die tips weet om er wat aan te doen?

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Join the club...


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ja, er moet toch meer regelmaat. Als je niet goed eet, verlangt je lichaam meer en meer naar vet en ongezond eten, waardoor je dus die eetbuien krijgt en zoveel gaat eten. Als je het dus beter verdeeld en goed eet, krijg je daar geen last van. Je moet dus echt je eetpatroon veranderen, stel regels voor jezelf op en hou je eraan.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ja, er moet toch meer regelmaat. Als je niet goed eet, verlangt je lichaam meer en meer naar vet en ongezond eten, waardoor je dus die eetbuien krijgt en zoveel gaat eten. Als je het dus beter verdeeld en goed eet, krijg je daar geen last van. Je moet dus echt je eetpatroon veranderen, stel regels voor jezelf op en hou je eraan.

    Het probleem is dat ik dat al geprobeerd heb. Ik had mezelf voorgenomen gewone maaltijden te eten en gewoon niets meer van tussendoortjes. Maar mijn lichaam blijft dus naar zoetigheid en dergelijke verlangen, wat ik eigenlijk nog nooit heb gehad. En dan komt mijn patroon weer in de war. Wat ik ook doe, het lijkt niet te werken..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Je moet wel zoetigheid eten tussendoor. Pak 1 koekje. Dan is je lichaam blij en zit jij niet meer zo met die aandrang naar snoep.


    I am an idiot, I move.

    Ik ben de controle verloren en geloof me, dat wil niemand. Gewoon genieten van het eten. Probeer 3 (gezonde) maaltijden per dag te eten. Je mag jezelf heus wel een keer op iets lekkers trakteren, als je maar niet te veel en niet te ongezond eet. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Oké ik zeg gewoon wat ik denk dat het is en ben ABSOLUUT geen expert ;p

    Ik zeg niet dat dit zo is, maar dat heb je geloof ik ook bij anorexia verschijnselen. Ik heb natuurlijk geen idee wat je BMI is, dus ik weet niet hoe het bij jou zit. (:
    En daarbij, als je bang bent om dik te worden is het niet erg dat je let op wat je eet, maar blijf altijd een gezonde hoeveelheid eten. Sporten is een veel betere manier om niet aan te komen. Misschien omdat je sommige dagen zo weinig eet, heb je de volgende dag de hele tijd honger. Ik denk dat het helpt om, zelfs als je geen honger hebt, toch wat te eten. Mag ook gewoon wat fruit zijn.

    Ik geloof dat dit het meest onsamenhangend verhaal is dat ik ooit heb geschreven :') Ik hoop dat je me kan volgen en er iets aan hebt.


    You've cat to be kitten me right meow.

    puberteit,
    ik zeg altijd maar zo je leeft maar één keer en je gaat toch ooit dood dus enjoy life!
    :Y)


    Shit happens but pee happens a lot more.

    SaolCeoil schreef:
    Oké ik zeg gewoon wat ik denk dat het is en ben ABSOLUUT geen expert ;p

    Ik zeg niet dat dit zo is, maar dat heb je geloof ik ook bij anorexia verschijnselen. Ik heb natuurlijk geen idee wat je BMI is, dus ik weet niet hoe het bij jou zit. (:
    En daarbij, als je bang bent om dik te worden is het niet erg dat je let op wat je eet, maar blijf altijd een gezonde hoeveelheid eten. Sporten is een veel betere manier om niet aan te komen. Misschien omdat je sommige dagen zo weinig eet, heb je de volgende dag de hele tijd honger. Ik denk dat het helpt om, zelfs als je geen honger hebt, toch wat te eten. Mag ook gewoon wat fruit zijn.

    Ik geloof dat dit het meest onsamenhangend verhaal is dat ik ooit heb geschreven :') Ik hoop dat je me kan volgen en er iets aan hebt.


    Ja, ik begrijp je wel. Maar eten als ik geen honger heb kan en zal ik ook niet doen. Ik krijg niets binnen als ik geen hongergevoel heb, behalve dan bij van die overdreven eetbuien. En iets gezonds helpt dan echt niet. En of mijn BMI nu goed is of niet, dat maakt bij mij zeker geen verschil. Het probleem bij mij is dat ik altijd wil compenseren om niet te willen aankomen. De ene dag eet ik heel veel en daardoor automatisch de dag erna minder..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik had dat ook eens;
    maar nu, en ook met school, is er meer regelmaat in gekomen...
    Op school moet je op bepaalde uren eten: om 7h boterham, 12h middageten...
    Ontbijt, appel, middagmaal, dessert (jup, dat moet echt :Y)) boterham, avondmaal,...
    Lukt dat zo niet bij jou?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    curlybiatch schreef:
    puberteit,
    ik zeg altijd maar zo je leeft maar één keer en je gaat toch ooit dood dus enjoy life!
    :Y)


    19 jaar, 20 jaar in wording, zie ik niet meer als puberteit
    Haha, dat statement pakt niet echt bij mij


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Flemish schreef:
    Ik had dat ook eens;
    maar nu, en ook met school, is er meer regelmaat in gekomen...
    Op school moet je op bepaalde uren eten: om 7h boterham, 12h middageten...
    Ontbijt, appel, middagmaal, dessert (jup, dat moet echt :Y)) boterham, avondmaal,...
    Lukt dat zo niet bij jou?


    Ik zit op kot/kamers, dus ik stel mijn eigen uren in.. Universiteit heeft niet zo zijn vaste uren, dus daar kan ik mijn regelmaat ook niet echt uit halen.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    (...)

    Ik zit op kot/kamers, dus ik stel mijn eigen uren in.. Universiteit heeft niet zo zijn vaste uren, dus daar kan ik mijn regelmaat ook niet echt uit halen.


    Dan wordt het inderdaad moeilijk...
    Geen koeken in huis hebben? :Y) Mja, je moet er dan ook niet achter gaan


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Negligible schreef:
    (...)

    Ik zit op kot/kamers, dus ik stel mijn eigen uren in.. Universiteit heeft niet zo zijn vaste uren, dus daar kan ik mijn regelmaat ook niet echt uit halen.

    Ik zou het toch gaan proberen.


    I am an idiot, I move.

    Negligible schreef:
    (...)

    Ja, ik begrijp je wel. Maar eten als ik geen honger heb kan en zal ik ook niet doen. Ik krijg niets binnen als ik geen hongergevoel heb, behalve dan bij van die overdreven eetbuien. En iets gezonds helpt dan echt niet. En of mijn BMI nu goed is of niet, dat maakt bij mij zeker geen verschil. Het probleem bij mij is dat ik altijd wil compenseren om niet te willen aankomen. De ene dag eet ik heel veel en daardoor automatisch de dag erna minder..

    Ik zou toch je BMI checken om te kijken of het echt nodig is om zo op te letten. Heb je een gezond gewicht? Niks aan de hand en wat minder nadenken bij wat je eet. Natuurlijk niet opeens niet sporten en enorm ongezond gaan eten ;p
    En als je geen honger hebt, van sporten krijg je meestal honger.

    Het lijkt nu net alsof sporten overal het antwoord op is :') Maar het is gewoon belangrijk.


    You've cat to be kitten me right meow.

    Flemish schreef:
    (...)

    Dan wordt het inderdaad moeilijk...
    Geen koeken in huis hebben? :Y) Mja, je moet er dan ook niet achter gaan

    Een winkel tegenkomen op weg van ergens helpt ook niet echt mee :')


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right