• Ik vroeg me af wat jullie het leukste vonden om te lezen, verhalen in de verleden of in de tegenwoordige tijd?


    Mijn verleden tijd (stukje uit één van mijn verhalen):

    Een paar kilometer van de plek waar Ciara zich bevond, maakte de jonge knecht Stan Martin Philip de paarden klaar voor de tocht die hij samen met de jonge heer Lance Collyn Vivién zou gaan maken. Lance had besloten dat hij vandaag, nu hij een dagje vrij had, een stuk wou gaan reiden, wat natuurlijk betekende dat Stan –als zijn bediende– met hem mee zou moeten. Niet dat hij het echt erg vond, hij had het namelijk altijd wel leuk gevonden om een stukje te gaan rijden. Tevens zag hij Lance meer als een vriend dan als zijn baas, wat ervoor zorgde dat het vast wel leuk zou gaan worden.



    Dat zelfde stukje in tegenwoordige tijd:
    Een paar kilometer van de plek waar Ciara zich bevind, maakt de jonge knecht Stan Martin Philip de paarden klaar voor de tocht die hij samen met de jonge heer Lance Collyn Vivién gaat maken. Lance heeft besloten dat hij vandaag, nu hij een dagje vrij heeft, een stuk wil gaan reiden, wat natuurlijk betekent dat Stan –als zijn bediende– met hem mee moet. Niet dat hij het echt erg vind, hij vind het namelijk altijd wel leuk om een stukje te gaan rijden. Tevens ziet hij Lance meer als een vriend dan als zijn baas, wat ervoor zorgt dat het vast wel leuk zal gaan worden.


    Wat vinden jullie dat hier beter bij past?

    [ bericht aangepast op 18 maart 2012 - 19:31 ]


    Keep your head up, keep your heart strong

    Flemish schreef:
    Ikzelf schrijf in de vt.
    Voor te lezen maakt me dat eigenlijk niet veel uit.


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    Ik schrijf zelf altijd in de verleden tijd, maar je moet voor jezelf beslissen wat voor jou het gemakkelijkst is. Op beide manieren kan je je verhaal prima overbrengen. x


    It's better to have love and lost, than to have never loved at all.

    Square schreef:
    Ik lees en schrijf zelf liever in de verleden tijd, maar ik denk dat dat er vooral aan ligt dat ik dat gewend ben. Ik vind de tegenwoordige tijd meestal nogal afleidend. Maar het kan wel mooi zijn, dat ligt aan de schrijver en het verhaal - het belangrijkste is dat je niet van tijd wisselt ergens in het midden, want daar heb ik echt een hekel aan. :'D


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    Flemish schreef:
    Ikzelf schrijf in de vt.
    Voor te lezen maakt me dat eigenlijk niet veel uit.


    Ik houd zoveel van Lieke dat het pijn doet. <3

    Paardrijden is trouwens niet met "ei" maar met een "ij"


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Square schreef:
    Ik lees en schrijf zelf liever in de verleden tijd, maar ik denk dat dat er vooral aan ligt dat ik dat gewend ben. Ik vind de tegenwoordige tijd meestal nogal afleidend. Maar het kan wel mooi zijn, dat ligt aan de schrijver en het verhaal - het belangrijkste is dat je niet van tijd wisselt ergens in het midden, want daar heb ik echt een hekel aan. :'D


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Sarahgraphy schreef:
    Ik schrijf zelf altijd in de verleden tijd, maar je moet voor jezelf beslissen wat voor jou het gemakkelijkst is. Op beide manieren kan je je verhaal prima overbrengen. x


    The odds are néver in our favor.

    Philyra schreef:
    (...)

    wat zijn we weer vriendelijk --'

    Dat hangt helemaal van jouw schrijfstijl af, wat vond jij het leukste om te schrijven en daarna te herlezen?


    Dat was niet gemeen bedoeld of zo hoor, lol.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    ENTERSHIKARI schreef:
    Als ik lees maakt het me niet uit, als ik schrijf tt.


    We'll still love each other, forever and always. <3