• Met toestemming van Amused kan ik nu eindelijk aan mijn make-up wedstrijd beginnen! :'D

    Over de wedstrijd:
    - Er mogen maximaal 25 deelnemers meedoen.
    - Voor elke opdracht krijg je twee weken de tijd.
    - Er komen genoeg (varierende) opdrachten om iedereen lang genoeg te vermaken.
    - Uitstel is toegestaan, vraag het wel op tijd aan.
    - Niet ingeleverd zonder uitstel is eruit.
    - Foto's mogen NIET bewerkt worden.
    - Accessoires helpen altijd een hoop.
    - In de laatste ronde blijven er drie deelnemers over. Het gemiddelde van alle cijfers bepaald de winnaar.

    Prijzen!
    - Eerste plaats: 5 credits
    - Tweede plaats: 3 credits
    - Derde plaats: 2 credits

    Deelnemers:
    - Gabumon
          Opdracht 1
          Opdracht 2
    - Murdoch
          Opdracht 1
          Opdracht 2
    - TributeClove
          Opdracht 1
    - Yoda
          Opdracht 1
          Opdracht 2
    - Calanth
          Opdracht 1
          Uitstel.
    - 4DSalvatorex
          Opdracht 1
          Opdracht 2
    - Leela
          Opdracht 1
          Uitstel.
    - NeverEnough
          Opdracht 1
          Opdracht 2


    Opdracht 2
    Er zijn tien landen beschikbaar, waar jij er eentje van moet kiezen. Dan mag jij dat land op je eigen manier uitdrukken. Welke kleuren passen erbij, welke culturele dingen, een bepaalde make-up soort? Bedenk het en wees creatief!
    1. China - Calanth
    2. India - NeverEnough
    3. Ierland - Murdoch
    4. Japan - Colorblind
    5. Frankrijk - Yoda
    6. Zuid-Afrika
    7. Mexico
    8. Griekenland - 4everHungry
    9. Brazilië - Gabumon
    10. Rusland
    Deadline: Zondag 22 april. Uitstel tot woensdag 25 april


    Beoordelingen opdracht één

    [ bericht aangepast op 2 mei 2012 - 9:02 ]


    Your make-up is terrible

    Accidental schreef:





    Makeup product used:

    - Dior Forever Skin Fondation, 023.
    - Chanel blush.
    - Red lippencil from Bloody Mary.
    - Vaseline Rosy Lips.
    - HEMA Loose Powder, 001 (lightest shade available).
    - Chanel Concealer, 001.
    - Dior Liquid Eyeliner (Black)
    - ETOS orange eyeshadow, nat gebruikt en met een lip-penseeltje aangebracht.
    - ETOS orange eyeshadow, nat gemengd met Chanel lippenstift bruin (weet serienummer even niet) voor de sproetjes.
    - Chanel Mascara (die vierkante).
    - HEMA contactlenzen BROWN.
    - Oranje haarspray van A Mysterious Company With No Name... BA-DUM-TSS!
    - ZENNER haarborstel: als je de spray uitkamt over je haar wordt het lichter, dus ja.
    - Andrélon Serum
    - ELNETT hairspray. (Dé beste, lol. Gebruik ik altijd met kapsels)

    Met mijn wenkbrauwen heb ik voor deze look niets gedaan. Geïnspireerd op Ginevra Weasley.

    Als basis heb ik een hydraterende crème gebruikt van Biodermal, omdat ik een hele droge huid heb. Ik heb vervolgens met een kleine foundationborstel wat van de concealer onder mijn ogen en op enkele onzuiverheden gedaan, niet té ver uitgesmeerd en ingeklopt. Ik heb er toen foundation opgedaan, die iets donkerder is dan wat ik normaliter gebruik, met een driehoekig sponsje van Ici Paris. Omdat Ginny een natural beauty is, heb ik maar erg weinig gebruikt. Ik heb ook blush gebruikt voor het gezicht, op de appels van mijn wangen (the apples of your cheeks?).
    Ik heb mijn gezicht afgepoederd met het losse poeder van de Hema, omdat dat goed past bij mijn huid. Ik gebruik hiervoor een platte poederkwast, die ik eerder had gebruikt voor de blush.
    Toen ik de basis klaar had, ben ik begonnen met de lippen. Die heb ik eerst ingesmeerd met wat Vaseline Rosy Lips (om ze gezond te houden) en dat heb ik afgehapt, om vervolgens kleine stipjes op mijn mond te zetten met het lippotlood van Bloody Mary: deze mengt heel erg makkelijk, ik heb het uitgesmeerd met een wattenstaafje, wat ervoor zorgt dat je een heel "zacht" effect krijgt, zonder duidelijke lijnen maar wél met een gezonde kleur op je mond. Ik heb - om een illusie van diepte te creëeren - iets meer aan de binnenkant gebruikt dan aan de buitenkant.
    Ik heb een heel dun laagje poeder op de lippen aangebracht, zodat het een mat effect had.
    Verder met de ogen: ik heb daar ook concealer op gedaan (minder dan onder de oogleden) en heb dat er in "geklopt" met een oogschaduwsponsje. Toen het eenmaal redelijk droog was, ben ik aan de natte oogschaduw-liner begonnen. Duurde redelijk lang voordat ik het had, haha, maar met de juiste hoeveelheid water (duurde lang voordat ik het voor elkaar kreeg) kon ik het heel makkelijk opbrengen. Ik heb dit gedaan met een dun lippenseeltje.
    Ik heb - voor diepte - een beetje zwarte, vloeibare eyeliner in de beide hoeken van mijn ogen gebruikt en mijn bovenste waterlijn tot 1/4 vanaf de buitenkant gelined: zo kreeg ik een mooie overgang.
    Dan de sproetjes - waar je weinig van ziet door de *kuch hoge kuch* kwaliteit van mijn webcam; ik heb hiervoor een redelijk lichte, bruine lippenstift van Chanel gemengd met de oogschaduw van de Etos, hiermee creëerde ik een soort sproetenkleur. Ik heb, met een heel dun penseeltje, daarna stipjes gezet op mijn wangen. Ik heb hierna een beetje poeder erop laten vallen, zodat ze niet uit zouden smeren (en zodat ik geen rare strepen of bruine wangen zou krijgen, dus). Ik heb het beperkt gehouden, ik wilde geen Pippi Langkous worden ;).
    Ik heb mijn haren (die ik vanochtend nog gewassen heb) eerst behandeld met wat serum van Andrélon, waarna ik het ingesprayd heb met oranjebruine haarspray van de feestwinkel. Ik heb dit uitgeborsteld, zodat ik een ietwat natuurlijkere kleur zou hebben en daarna er Elnett Haarspray opgesprayd, zodat er geen oranje op mijn kleren zou komen.
    Als allerlaatste, heb ik mijn HANDEN GEWASSEN, en de contactlenzen ingedaan. Ik heb van mijzelf redelijk groene ogen en ik heb bruine contactlenzen gebruikt van HEMA, hierna heb ik een klein beetje mascara in de hoeken van mijn ogen gebruikt (alleen boven).

    TADA. Here is my first one. I hope you like it ^_^"


    Haha, leuk!


    May the odds be ever in your favor!

    Holy shit je hoef toch geen hele uitleg bij hea? D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Midna schreef:
    Holy shit je hoef toch geen hele uitleg bij hea? D:
    Ik hoop van niet, want ik deed dat niet en ik ga al helemaal niet met make-up termen afkomen, want ik ken toch niet de namen van al die borsteltjes en weet ik veel wat.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oké, ik weet niet of ik nog mee ga doen. Ik faal namelijk echt erin..
    Maar ik ga het eerst wel proberen (:

    [ bericht aangepast op 9 maart 2012 - 21:32 ]

    Bij "Sep" verkopen ze toch ook schmink? ;p


    May the odds be ever in your favor!

    Tramore schreef:
    Bij "Sep" verkopen ze toch ook schmink? ;p


    Ik ken Sep niet, haha. Ik koop gewoon bij de Ici Paris XL, ETOS en HEMA, gewoon omdat dat goede kwaliteit is en omdat ik daar alles kan vinden wat ik nodig heb. En de feestwinkel af en toe, of webshops, voor Halloween, vorig jaar was ik... Moet ik even denken, ik dacht dat ik vorig jaar als Luna was (Luna Lovegood)... Weet het niet meer zo goed, ik ben in ieder geval óóit wel een vampier geweest en daarvoor had ik van die scarecrow fangs besteld xD


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    lol, ik ga deze wedstrijd volgen :')
    -abodus-


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Nee, er hoeft geen uitleg bij, als je maar even de naam van je personage op je plaatje, dat is wel zo handig. En voor Rebecca, ééntje inleveren alsjeblieft. :'D


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Nee, er hoeft geen uitleg bij, als je maar even de naam van je personage op je plaatje, dat is wel zo handig. En voor Rebecca, ééntje inleveren alsjeblieft. :'D


    Moet het per sé óp het plaatje of mag je kiezen of je het op het plaatje doet of eronder?


    May the odds be ever in your favor!

    Assassin schreef:
    Nee, er hoeft geen uitleg bij, als je maar even de naam van je personage op je plaatje, dat is wel zo handig. En voor Rebecca, ééntje inleveren alsjeblieft. :'D


    Haha, doe ik ook. Ik zit alleen even te kijken welke ik het beste kan doen :3


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Tramore schreef:
    (...)

    Moet het per sé óp het plaatje of mag je kiezen of je het op het plaatje doet of eronder?


    Waar je maar wilt, als ik het maar kan zien.


    Your make-up is terrible

    Accidental schreef:
    (...)

    Haha, doe ik ook. Ik zit alleen even te kijken welke ik het beste kan doen :3


    Okaay, zet je er dan wel even bij welke je uiteindelijk kiest?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Okaay, zet je er dan wel even bij welke je uiteindelijk kiest?


    O'course.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik heb me spiegeltje gevonden.. Alleen me zwarte oogschaduw nog niet o-o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Dat is al iets.


    Your make-up is terrible