• The Producer.
Een gloednieuwe horrorfilm komt uit, die 'The Producer' heet. Ze hebben alleen nog twee hoofdrollen voor de horrorfilm nodig, en dan zijn ze klaar om te filmen. Als er een reclame spotje op tv komt, doen mensen meteen auditie voor die rollen – want ze willen beroemd en bekend worden. Je moet wel auditie doen samen met je beste vriend/in. Maar niets is wat het lijkt: De auditie bestaat uit opdrachten die je moet doen, en die je móet winnen – het zijn namelijk levensechte gebeurtenissen. Niks daarvan is nep. Alles wat er gebeurd is namelijk écht. Je moet er vechten voor je leven. Middenin de opdrachten krijg je ook vragen over je beste vriend/in, en als je het antwoord niet weet zul je het niet overleven. De laatste twee mensen die het overleven (en die ook ‘t sterkste zijn) krijgen de hoofdrollen.
Opeens klinkt er een piep - alsof het een soort megafoon is van de school als ze iets willen omroepen, en er volgt een donkere zware stem. 'Welkom bff's, dit is jullie auditie.' Ik keek verbaasd naar Danny. Een auditie ging toch anders? 'Ik zal uitleggen hoe het gaat.' Ging de zware stem verder. 'Jullie gaan een paar opdrachten doen, en in het midden of aan het eind van elke opdracht krijgen jullie vragen over je beste vriend of vriendin. Als jullie deze niet kunnen beantwoorden is jullie auditie gedaan, en kunnen jullie gaan..' Er klinkt dezelfde harde piep, met gevolg een enorm geluid - alsof er iets heel erg groots op de grond neervalt, maar niet uit elkaar spat. "Ik heb hier niet zo'n goed gevoel over, en jij Danny?" zeg ik met rillende stem. 'Ik ook niet,' zegt hij bang. Na elke harde dreun - die overigens steeds dichterbij kwam, denk ik dat dit mijn laatste minuten samen met Danny kunnen zijn. Ik knijp mijn ogen hard dicht, en dan na enkele seconden houdt het op. Danny schudt me hard aan mijn schouders, en zegt dat ik mijn ogen moet openen. Langzaam open ik ze - bang voor dat ik wat ergs ga zien.© Nenuphar
Don't walk. Run, you sheep, run.