• Hello everyone,
    ik moet voor esthetica een opdracht maken met foto's. Maar je moet diafragma, sluitersnelheid en objectief (lens) beschrijven. Hoe merk je aan een foto of het een groot/klein diafragma heeft enzoverder?
    Heeft iemand hier verstand van? Ik niet iig :'D

    Voìla, de reden dat ik geen Natuurkunde meer heb :3

    Maar ik heb geen flauw benul, sorry.


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Ik werk met een Canon EOS 450D. En het kan me geen fuck schelen hoe dat werkt, seriously :W


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ah, dat wist ik eerst. Lol. Je kan toch googlen? Anders wil ik het wel voor je opzoeken? Dan weet ik ook meteen het antwoord weer, hihi. :3


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nenuphar schreef:
    Ah, dat wist ik eerst. Lol. Je kan toch googlen? Anders wil ik het wel voor je opzoeken? Dan weet ik ook meteen het antwoord weer, hihi. :3

    Ja maar er staat iets van 'groot diafragma, is weinig scherptediepte' dus euhhm.. Het heeft iets te maken met de voorgrond dat scherp is en de achtergrond onscherp maar als ik het google is er overal een onscherpe achtergrond D:

    kijk in je informatie boekje die je bij je camera hebt gekregen? Sluitertijd kun je meestal wel aflezen van je schermpje als je die instelt :')


    Life is hard, just break it with your head <3

    Je moet hier eens op kijken, alstublieft. :Y)


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het logische lijkt mij. Hoe groter die diafragma hoe meer licht het kan vangen hoe scherper het achtergrond en al ? ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    En btw: ik lees de manual van de camera regelmatig door :"D


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Nenuphar schreef:
    Je moet hier eens op kijken, alstublieft. :Y)

    Klein diafragma, alles scherp
    Groot diafragma, achtergrond onscherp
    THANKYOU :'D

    [ bericht aangepast op 1 maart 2012 - 20:42 ]

    Sorry ik heb echt geen flauw benul maar misschien kan je even op google dingetjes opzoeken?

    Sensible schreef:
    (...)
    Klein diafragma, alles scherp
    Groot diafragma, achtergrond onscherp
    THANKYOU :'D


    Blij dat je niet naar mijn logische verklaring heb geluisterd ;D maar nu ik zo heb lopen denken.. is dit toch wat logischer..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik baal serieus dat ik dat opdrachtenpapier voor fotografie kwijt ben van vorig jaar, daar stond die shit op.


    No growth of the heart is ever a waste

    Sensible schreef:
    (...)
    Klein diafragma, alles scherp
    Groot diafragma, achtergrond onscherp
    THANKYOU :'D

    Haha, alstublieft kind. Weer een goede daad verricht, haha. :Y)


    Don't walk. Run, you sheep, run.