Deze post is lang, maar wel handig om te lezen ^^ Hij is niet heel goed geschreven, dat geef ik toe, maar hij is vooral om de hele situatie even te verduidelijken. (Ook al had ik daar zelf ook een beetje moeite mee ;x)
Ga vooral je gang met schrijven ^^
Esmée Fox ~ Uitverkorene.
Ik lag al een poos wakker en de eerste zonnestralen hadden hun weg tussen de gordijnen al gevonden. Zwijgend tuurde ik naar het plafond terwijl ik wachtte op de komst van één van de bediendes. Het was inmiddels de derde dag dat ik hier verbleef. De eerste dag was ik opgehaald en had van iedereen afscheid genomen, een lastig moment, maar iedereen wilde dat ik ging. Het was immers niet niks om uitverkoren te worden. Ik was opgehaald door een paar mannen die te paard waren en ikzelf moest er ook aangeloven. Ik was er aan gewend op Wyvern te reizen, mijn draak. Een paar jaar geleden had ik per toeval een drakenei gevonden en sindsdien was ze al bij me. Gelukkig wist ik ook nog prima hoe ik moest paardrijden en zo begonnen we aan de tocht naar Tarnack, terwijl Wyvern boven ons mee vloog. De mannen, waaronder een paar soldaten die moesten voorkomen dat me iets overkwam, waren niet erg spraakzaak en vergemakkelijkte de reis niet bepaald. Een paar keer had ik geprobeerd een gesprek met ze aan te knopen, maar dat liep elke keer uit op niks. Ik werd goed onthaald, maar tijd om even van mijn roem te genieten had ik niet, omdat we meteen doorgingen naar het huis van de heer. Omdat we pas laat waren aangekomen werd ik meteen naar mijn kamer gebracht waar ik genoot van een zalig bad en me kleedde in een jurk die voor me was klaargelegd. Het was een prachtige jurk, eentje waarvan ik nooit had gedacht hem te mogen dragen. Het diner was de eerste keer dat ik de andere uitverkorene ontmoette, ik had ook verwacht de heer te ontmoeten, maar die bleek erg belangrijke zaken te hebben in Belline. Wel ontmoette ik zijn twee zonen en nichtjes. Gisteren werden we vooral rondgeleid en werd ons van alles uitgelegd, over hoe we ons moesten gedragen bijvoorbeeld en er werden ons ook nog eens extra de beleefdheden geleerd. Verschrikkelijk vond ik het, maar ik moest me er maar aan houden zolang ik hier was.
Geklop op de deur haalde me uit mijn gedachten. “Vrouwe Esmée, bent u wakker?” voeg een vriendelijke vrouwenstem. “Ja, u kunt binnenkomen,” antwoordde ik terwijl ik recht op ging zitten in bed. De deur ging open en dezelfde vrouw als gisteren kwam naar binnen. Ze sloot de deur achter zich en boog zoals het hoorde. Het deed me nog steeds ongemakkelijk voelen, er had nog nooit iemand voor me gebogen. Het was erg vreemd ineens zo in rang te stijgen, maar zeker niet onprettig. Vooral het baden was heerlijk.
“Heeft u goed geslapen?” vroeg ze me. Wat een vraag zeg, natuurlijk had ik goed geslapen in dat hemelse bed. Het was velen malen beter dan ik gewend was. Ik stond op en de vrouw, ik geloofde dat ze Hester heette, pakte een jurk voor me. Hij had een mooie, dieprode kleur en het paste bij Wyverns schubben die dezelfde kleur hadden, zouden ze het expres gedaan hebben? Ik liet haar, haar gang gaan terwijl ze me in de jurk hielp, ik had wel eens gehoord dat de mensen van hogere rangen zich lieten kleden en had het altijd belachelijk gevonden, maar ik dacht dat ik haar zou beledigen als ik weigerde.
“U wordt zo meteen verwacht aan het ontbijt,” vertelde ze me terwijl ze zich inmiddels bezig hield met mijn haren. Blijkbaar was een gewone vlecht of mijn haren los niet goed genoeg, want ze nam er de tijd voor mijn haar op te steken. Hmm, ik was benieuwd wat we vandaag zouden doen, waarschijnlijk zou ik vandaag eindelijk de trainers ontmoeten en mijn eerste training krijgen. Ik kon er maar beter voor zorgen dat ik het gebruik van wapens snel onder de knie kreeg, want ik wilde niet voor schut staan.
“Dank u, Hester.” Ze leek eindelijk tevreden en ik glimlachte kort naar haar, ze deed me een beetje aan mijn moeder denken en dat vond ik wel prettig. “Zullen we dan maar gaan?” voegde ik eraan toe. Terwijl we samen de kamer uitliepen richting de eetzaal merkte ik hoe prettig de jurk eigenlijk zat, de stof was heerlijk zacht en in de weerspiegeling van één van de ramen kon ik ook zien hoe hij me stond. Ik moest toegeven dat de jurk me zeker niet slecht stond en mijn haren moest ik vaker opsteken.
“U weet het, buig voor de heer zijn zonen en nichten, een klein knikje met uw hoofd volstaat voor de andere uitverkorenen,” lichtte ze me nog eens extra in. Normaal gesproken had ik het even afgewimpeld, maar ik wilde geen blunders maken, dat zou mijn trots te niet doen en dat kon ik me niet veroorloven. Elke goede raad was meer dan harte welkom, want zelfs ik was niet opgewassen tegen de plotselinge stijging in rang. “Dank u, Hester,” antwoordde ik daarom beleefd terwijl ik mijn ogen goed te kost gaf terwijl we door de gangen liepen. De prachtige hallen maakten nog steeds veel indruk op me, aangezien ik enkel het simpelste van het simpelste was gewend. Voor de deur van de eetzaal bleven we staan, hopelijk zou de sfeer wat beter zijn dan tijdens het diner. Iedereen, met name de uitverkorenen, hadden zich toen volgens mij nogal ongemakkelijk gevoeld en niemand had echt geweten wat te zeggen. Ikzelf was daar geen uitzondering op, normaal maakte ik graag een babbeltje met jan en ander man en een grapje kon er ook wel bij, maar ik dacht nu wel twee keer na voordat ik wat zei. Ik moest een goede indruk achterlaten, ik had namelijk gehoord dat er wel eens een uitverkorene was afgezet vanwege zijn gedrag. Er werd nu, jaren later, nog steeds over hem gepraat. “U kunt gaan, Hester,” zei ik gauw toen ik merkte dat ze wachtte op een bevel. Zwijgend keek ik haar na en bleef staan wachten op de andere uitverkorenen.
In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.