Ik heb een nichtje van 13, en ze is altijd een beetje een modepopje geweest. Begrijp me niet verkeerd, ik heb daar absoluut niks op tegen en ik hou zielsveel van haar. Maar de laatste tijd kan ik er niet meer met mijn verstand bij. Ze draagt een plamuurlaag make-up en heeft het constant druk over haar wenkbrauwen die ze moet epileren. Nu loopt ze dus rond met zo'n bitchy wenkbrauwen en een hele laag make-up, het arme kind is pas 13. Ze maakt zich druk dat ze nog nooit gezoend heeft met een jongen en wil uitgaan (en het liefst ook nog roken en zuipen, als ik het haar niet uit haar hoofd had gepraat). Waar gaat het heen met de wereld?!
Ben ik nu de enige dat er tegenwoordig veel (onbewuste?) druk op jongeren wordt gelegd? We "moeten" mooi zijn, dun zijn, make-up dragen want anders vallen we buiten de groep.
Nu kan het mij weinig schelen wat mensen over mij denken, en wat ze van mijn kleding en haar vinden. Maar ik vind het zo slopend voor de mensen die er super gevoelig voor zijn. Die gaan er gewoon aan kapot.
[ bericht aangepast op 25 feb 2012 - 17:21 ]
I'll lick the poison from right off your kiss