• Topic 1


    Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek.

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright

    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)

    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)

    [ bericht aangepast op 29 feb 2012 - 19:58 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    eventjes het laatste bericht er terug op zetten.

    Erik Marshall
    Ik hing rond in het kasteel, de koning had me niet meer nodig en ik verveelde me. Ik kreeg het meisje van op de missie niet uit mijn hoofd, hoe zou ze heten? Hoe komt het dat ik haar nog niet vaker heb gezien? Wanneer komt ze terug? Ik hoorde paarden op de binnenplaats en zag een groepje mensen vertrekken, toen ik goed keek, zag ik dat de voorste Esther was - ook een begaafde. Waar zou zij naar toe gaan?


    I think I'm losing what's left of my minbd

    Alice Redbird
    Ik schoot recht.Waarover ging het nachtmerrie?Geen idee.Ik keek om me heen Shireen was blijkbaar al wakker.Snel nam ik wat water uit de emmer en smeet het in m'n gezicht.Nu was ik pas echt wakker.Snel kleedde ik me om.
    ik ging naar beneden en zag Loren en Shireen zitten.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2012 - 15:22 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Loren Redcliff
    "Misschien." lachte ik. Ik keek naar Alice die naar beneden kwam.
    "Gelukkig! Ik moet je niet komen wakker maken!" zuchtte ik opgelucht.
    "Ik ga Chase halen, dan ontbijten we en dan als de bliksem ervandoor. We moeten zien dat we voor die anderen je weet wel waar zijn." grijnsde ik en ik snelde naar boven.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    ~gewoon om in mijn topics te krijgen~


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    [Heb mijn naam veranderd: TMNTfan -> AddictMusic]


    I think I'm losing what's left of my minbd

    Loren Redcliff
    Ik stormde naar boven, in de gang naar onze kamer begon ik stiller te lopen. Tot ik de deur binnen sloop. Toen rende ik de kamer gillend binnen en sprong op Chase.
    "This is the wake-up service. Hoe kan ik u van dienst zijn?" grijnsde ik.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    'Door mij te laten slapen en door te maken dat je hier weg bent.' zei ik met mijn hese ochtendstem, maar beviel hem niets, en smeet een kussen naar zijn hoofd.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Loren Redcliff
    "Nou meneer. U kan geen dingen vragen die buiten mijn mogelijkheid liggen." ging ik verder met mijn beleefde stem, terwijl ik het kussen behendig ontweek.
    "Kom je naar benden? We gaan ontbijten en dan vertrekken we."
    Ik liep naar de deur, maar vlak voor ik ze toe deed zei ik nog:
    "En laat me niet nog eens naar boven komen, jongeman."

    [ bericht aangepast op 26 feb 2012 - 17:39 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Zoey Carroll
    We reden in volle gallop door de vlakte.
    "Je rijdt de paarden nog kapot." lachte Daman.
    "Ik wil voor de avond valt op dat landgoed aangekomen zijn." zei ik opnieuw.
    "Dan moeten we wat trager rijden of de paarden bezwijken nog voor we daar zijn." deed Jack er nog een schepje boven op.
    "Ok, ok." bromde ik en ik liet Daman voor rijden. We reden op zijn tempo verder. Jack kwam opnieuw naast me rijden en legde zijn hand op mijn knie. Ik keek er even uit mijn ooghoeken naar, maar negeerde hem verder.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    'Ja pa.' zei ik en ging me omkleden. Daarna liep ik naar beneden en zag ze alle 4 zitten. Ik ging naar ze toe en zei: 'Goedemorgen.' en wierp nog een kwade blik op Loren.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Loren Redcliff
    "Goedemorgen." zei ik poeslief.
    Het ontbijt werd opgediend en ik viel aan.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Zo te zien maak je vrienden,' grapte ik. Ik pakte een broodje en begon er aan te knabbelen. Ik voelde me al iets meer op mijn gemak tussen dit gezelschap dan gisteren. Maar iedereen blindelings vertrouwen kon ik niet. Nog niet.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Goed." zei ik toen we allemaal gedaan hadden met eten.
    "Dan vertrekken we." Ik liep naar de stallen. Het zadelen ging wat trager nu, door de pijn in mijn ribben. Deze keer was ik als laatste klaar. Ik leidde Inkheart naar buiten en probeerde op te stijgen.
    "Oef." zei ik, terwijl ik me terug op de grond liet zakken. Ik kon er net niet aan.
    "Waarom ben jij ook zo groot?" bromde ik tegen Inkheart.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    Ik steeg op en keek lachend naar Loren's pogingen.
    "Ha, moest je me niet wakker gemaakt hebben."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Loren Redcliff
    Ik probeerde het nog eens, maar het lukte weer net niet.
    "Ah, waarom ook niet." bromde ik en ik haalde mijn voet uit de stijgbeugel. Ik ging gewoon op de grond staan en liet diezelfde grond omhoog komen. Ik kon gewoon op de rug van het paard gaan zitten.
    "Ha, ik heb je hulp niet nodig." zei ik terug tegen Chase.


    “To live will be an awfully big adventure.”