Hoooi ben ik weer hoor.
Ik had eigenlijk een vraagje aan jullie, omdat ik niet zo goed weet wat ik er mee moet doen.
Kijk het zit zo, telkens als ik een goede vriendin of vriend heb gaat me hoogstwaarschijnlijk iets dwarszitten. Dat zijn vaak dingen die in het begin wel meevallen, maar omdat ik er steeds meer op ga letten ga ik me er steeds meer aan ergeren. Het punt is alleen... ik zeg het nooit. Ik zeg het nooit als ik me aan iets erger wat betreft die persoon. En dat begin ik zo langzamerhand echt zat te worden, want die personen kunnen wel altijd zeggen wat ik fout doe want ik accepteer kritiek in dat geval gewoon. Ik wil dat ook is durven, maar ik ben zo bang om mensen pijn te doen. Als ik het probeer kom ik altijd verkeerd uit de hoek, of dan is het allemaal mijn schuld omdat ik erover begon waardoor de ander zich gekwetst voelt. Ik ben nu al heel vaak hierdoor op iemand afgekickt of in het ergste geval is er zelfs ruzie ontstaan. Ik wil dit niet meer, ik ben er zo klaar mee. Maar aan de andere kant ben ik er zooo vreselijk bang voor om iemand te kwetsen omdat ik verkeerde woorden gebruik.
Is er iemand die zich herkend in dit verhaal of iemand die me tips kan geven? Het besef dat je iemand er alleen maar bozer mee maakt heeft helaas geen effect op me omdat de persoon sowieso wel boos zal worden in mijn denkwereld.
[ bericht aangepast door een moderator op 23 feb 2012 - 21:58 ]
Life is hard and then we die