Voor een schrijfwedstrijd heb ik dit geschreven en later heb ik dit ook in de schoolkrant gepubliceerd.
Het gaat kort gezegd over een meisje dat wordt gepest door haar klas. Op een trip naar het vrijheidsbeeld, haalt een jongen het in zijn hoofd om een bloedbad aan te richten op zijn klasgenoten en het zó te manipuleren dat de hoofdpersoon, het meisje, wel de dader moet zijn. Wanneer de politie arriveert geeft ze zelf ook toe dat ze het gedaan heeft, gewoon omdat ze niet anders kan.
Maar ik ga er dus een vervolg op schrijven omdat mensen dat vroegen. -vooral na dat slechte eind- En dan ook voor Kunstbende.
Ik was van plan om het tweede deel/het vervolg vanuit een detective te schrijven die uit Nederland overkomt om "stage" te lopen en dan direct hiermee geconfronteerd wordt.
Maar gaat dit slecht of goed aflopen?
Als ik jullie was zou ik zeggen: Schrijf wat je zelf wilt.
Vanuit mezelf zou ik zeggen: Slecht, want ik schrijf graag slecht.
Maar ik had veel negatieve reacties op de afloop van dit verhaal, dat het slecht afliep. En dit is niet zomaar voor een schoolkrantje, maar voor een landelijke wedstrijd als Kunstbende. Dus ik twijfel nog.
Wat denken jullie dus? Any help is welkom.
Bedankt alvast.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt