• Ik maak de gemengde opgaven van wiskunde, maar ik snap niet echt hoe je het moet doen.
    Dit is de vraag:

    Jasmijn heeft twee stokken en twee rechthoekige aluminium platen. Onderzoek van elk voorwerp of het in de doos past.

    Nou, die doos heeft een afmeting van 50 cm bij 80 cm bij 60 cm, en de stok die erin moet heeft een afmeting van 110 cm. Het moet klaarblijkelijk te maken hebben met de stelling van Pythagoras, want daar gaat dit hoofdstuk over. Iemand die weet hoe dit moet, en zin heeft het uit te leggen voor mij?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Dankjewel allemaal. Ik heb het antwoord.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    nu wil ik ook uitrekenen of die platen erin passen. heb je daar gegevens over.
    Ja ik heb vakantie en vind dit leuk


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Jalouis schreef:
    nu wil ik ook uitrekenen of die platen erin passen. heb je daar gegevens over.
    Ja ik heb vakantie en vind dit leuk


    Ja die heb ik. De ene plaat is 45 cm bij 105 cm. En die andere 78 cm bij 78 cm.
    Ik heb ook vakantie, maar volgende week proefwerk. En ik heb daar liever geen onvoldoende voor, ik sta heel slecht..


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Volgens mijn berekeningen
    Past de stok
    En passen allebei de platen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Jalouis schreef:
    Volgens mijn berekeningen
    Past de stok
    En passen allebei de platen


    Volgens het nakijkboekje is dat goed!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Oh dat is moeilijk om uit te leggen. Maar ik snap het wel alleen ik weet niet ho eik je dat zou moeten uitleggen!

    Page394 schreef:
    (...)

    Volgens het nakijkboekje is dat goed!

    haha, dat ga ik tegen mijn docent zeggen want ze vind dat ik een wiskunde ramp ben en volgens mij is dat stof van de tweede klas klopt dat?
    voor die eerste gebruik je dezelfe gegevens als bij de stok en bij de tweede weet je dat hij bij de 80 past en dan doe je 60 in het kwadraat + 50 in het kwadraat en dan kom je uit op 6100 en daar de wortel van is 78,1


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Jalouis schreef:
    (...)
    haha, dat ga ik tegen mijn docent zeggen want ze vind dat ik een wiskunde ramp ben en volgens mij is dat stof van de tweede klas klopt dat?
    voor die eerste gebruik je dezelfe gegevens als bij de stok en bij de tweede weet je dat hij bij de 80 past en dan doe je 60 in het kwadraat + 50 in het kwadraat en dan kom je uit op 6100 en daar de wortel van is 78,1


    Waarom zijn mensen hier zo slim? Ja, dit is stof voor tweedejaars. In welk jaar zit jij dan? Niet echt aardig van je docent om dat te zeggen, je weet dit namelijk allemaal. En slechter dan mij kan je haast niet zijn.. waar iedereen minstens een 7 op haalt, haal ik een 3....
    Mijn docent is Marokkaans, en kan totaal niet goed uitleggen, en praat ook nog eens irritant, (niks tegen Marokkanen, maar als leraar is dat gewoon niet fijn).


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Waarom zijn mensen hier zo slim? Ja, dit is stof voor tweedejaars. In welk jaar zit jij dan? Niet echt aardig van je docent om dat te zeggen, je weet dit namelijk allemaal. En slechter dan mij kan je haast niet zijn.. waar iedereen minstens een 7 op haalt, haal ik een 3....
    Mijn docent is Marokkaans, en kan totaal niet goed uitleggen, en praat ook nog eens irritant, (niks tegen Marokkanen, maar als leraar is dat gewoon niet fijn).

    Ik ben derdeklasser
    ik ben vorig jaar geeindigd met een 8 voor Wiksunde
    Maar dit jaar is ten eerste onze docent 3 maanden amper op school geweest en hadden we soms opeens les van een totaal andere leraar, dus toen heb ik het zachtgezegd nogal verkloot. en sta ik dus niet zo goed, maar mijn docent kan ook gewoon niet uitleggen. Ze legt alles heel ingewikkeld uit omdat anderen het anders niet snappen.
    afijn
    ik had dat proefwerk als laatste proefwerk van het jaar, vond die man leuk in de tweede, en ik had een 9


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Jalouis schreef:
    (...)
    Ik ben derdeklasser
    ik ben vorig jaar geeindigd met een 8 voor Wiksunde
    Maar dit jaar is ten eerste onze docent 3 maanden amper op school geweest en hadden we soms opeens les van een totaal andere leraar, dus toen heb ik het zachtgezegd nogal verkloot. en sta ik dus niet zo goed, maar mijn docent kan ook gewoon niet uitleggen. Ze legt alles heel ingewikkeld uit omdat anderen het anders niet snappen.
    afijn
    ik had dat proefwerk als laatste proefwerk van het jaar, vond die man leuk in de tweede, en ik had een 9


    Dan heb jij een andere methode dan ik. Ik heb getal en ruimte, en dit hoofdstuk is niet het laatste van dit jaar..
    Mijn leraar legt ook alles heel moeilijk uit. Ik probeer soms wel eens op te letten, maar hij legt het gewoon zo uit, dat niemand het snapt.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...).

    Dan heb jij een andere methode dan ik. Ik heb getal en ruimte, en dit hoofdstuk is niet het laatste van dit jaar..
    Mijn leraar legt ook alles heel moeilijk uit. Ik probeer soms wel eens op te letten, maar hij legt het gewoon zo uit, dat niemand het snapt.

    Ik heb ook die methode, maar onze docent wou een makkelijk hoofdstuk bewaren voor het laatst omdat wij dan altijd toetsweek hebben voor de vakantie en hij blijkbaar geen zin had om ons met veel werk op te zadelen ofzo, vaag
    Ik probeer gewoon niet meer op te letten, dan snap ik er nog minder van. we mochten nu een hoofdstuk zelfstandig maken en dat ging heel makkelijk


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Jalouis schreef:
    (...)
    Ik heb ook die methode, maar onze docent wou een makkelijk hoofdstuk bewaren voor het laatst omdat wij dan altijd toetsweek hebben voor de vakantie en hij blijkbaar geen zin had om ons met veel werk op te zadelen ofzo, vaag
    Ik probeer gewoon niet meer op te letten, dan snap ik er nog minder van. we mochten nu een hoofdstuk zelfstandig maken en dat ging heel makkelijk


    O, oke!! Ik let eigenlijk bijna nooit meer op, maar hij vindt dat je alles op moest schrijven wat hij had geschreven op het bord. Ik doe dat eigenlijk ook nooit...
    Ik vind wiskunde echt heel stom, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik er niks van snap.


    "I solemnly swear that i am up to no good."