• Ik heb een gedicht geschreven en nu is mijn vraag of jullie er verbeterpunten in vinden...

Hier is ie;

Nieuw leven #1

Een sprankje hoop
    een heleboel goede wil
    een vleugje magie
    en dan, dan wordt het stil...

Een pure traan
    een trotse glimlach
    een hartje dat gaat kloppen
    zonder ook maar eens stoppen

Een unieke stem
    een paar handen die
    de wereld gaan verkennen

Een fraai talent
    een paar ogen die
    de wereld willen zien

een leven
    een wonder
    een gevoel
    een leven

kijk naar jezelf
    je bent een mirakel!.

..

Goed? Ik weet niet wat jóuw definitie van 'goed' is, maar als jij het goed vindt, is het ook goed (':

Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

Uhm, lesstekens?

Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

Hee! Ik heb je gedicht dus gelezen en hij is best leuk, ik wil even wat over je rijm zeggen.

Heel veel mensen die beginnen met dichten, gebruiken rijm omdat men alleen maar rijmende gedichten kent. Dit is juist ontzettend moeilijk, omdat het heel snel 'gedwongen' overkomt. Dat wil dus zeggen dat je tekst hebt en dan zoiets als 'nee shit wat rijmt er op schoen het gaat over verdriet maar oke dan is het gras groen want dat rijmt jeej'. En dat leest niet echt fijn en het gaat ten koste van je gedicht omdat ik alleen maar struikel over die gedwongen rijm. Je kan dus proberen om een gedicht te schrijven zonder rijm, want poëzie is (vind ik) met weinig woorden veel zeggen en daar hoeft niet per se rijm in voor te komen. Nu zeg je met heel veel rijm nogal weinig, als je het nog kan volgen. xD Succes. c:

Het is een leuk gedicht alleen is het een beetje teveel "een" . Maar dat is mijn mening ^^

I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!