• Nouja, ik ben vandaag dan maar eens eindelijk gaan solliciteren voor vakantiewerk in het recreatiepark in m'n stad, je kan nooit vroeg genoeg beginnen.
    Ik moest dus naar het gemeentehuis om te solliciteren, kreeg ik een heel formulier, vulde het in en gaf het af.
    Vroeg die man me opeens "Ken je soms iemand die in het scheepscollege zit? Of kennen je ouders soms iemand?" Waarop ik dus vroeg waarom dat belangrijk was, zei hij: "Dat zou wel een van pas kunnen komen om een plaatsje te krijgen. Kinderen die mensen vanuit het scheepscollege kennen of familie zijn krijgen namelijk voorrang op de rest".
    Nou leuk zeg, de mensen maken hier nog niet eens een eerlijke kans op een fatsoenlijke job meer. Maar goed dat m'n vader goed bevriend is met de commissaris, die krijgt me wel binnen :').

    Hebben jullie ook ooit zoiets meegemaakt?

    [ bericht aangepast op 20 feb 2012 - 22:42 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Mijn broer heeft in de Jumbo gewerkt en mijn zus werkt er nu nog steeds... Je ziet dat veel mensen met een broer of zus die in de jumbo werkt, er heel snel inkomt.
    Maar dat vind ik wel héél erg raar.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik erger me daar kapot aan, maar ooit zal het je ook van pas komen.
    Hoop ik


    Once Upon A Time.... I used to sleep. Then this thing called “Netflix” happened…

    Pappie heeft connecties, die krijgt me wel binnen!!!!11!1!111!!11 ((((:

    Kso, als ik dit moet begrijpen, heb je een hekel aan vriendjespolitiek, maar doe je er nu wel zelf aan? Tuurlijk, zo zit de maatschappij in elkaar, maar je speelt nu wel erg hypocriet. Ik wilde ook ooit solliciteren bij de Hema, en ik kende de manager. Die wilde me natuurlijk per direct 't baantje geven, maar ik wist dat een vriendin van mij ook had gesolliciteerd, en zij is wel wat actiever qua werken in winkels dan ik. Baantje opgegeven. Om maar even te laten zien dat je baas zich moet richten op competenties, en niet op vriendjes. Een ander baantje is natuurlijk ook mogelijk, niet? :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    KILMISTER schreef:
    Pappie heeft connecties, die krijgt me wel binnen!!!!11!1!111!!11 ((((:

    Kso, als ik dit moet begrijpen, heb je een hekel aan vriendjespolitiek, maar doe je er nu wel zelf aan? Tuurlijk, zo zit de maatschappij in elkaar, maar je speelt nu wel erg hypocriet. Ik wilde ook ooit solliciteren bij de Hema, en ik kende de manager. Die wilde me natuurlijk per direct 't baantje geven, maar ik wist dat een vriendin van mij ook had gesolliciteerd, en zij is wel wat actiever qua werken in winkels dan ik. Baantje opgegeven. Om maar even te laten zien dat je baas zich moet richten op competenties, en niet op vriendjes. Een ander baantje is natuurlijk ook mogelijk, niet? :Y)


    Daar gaat 't niet om, het gaat gewoon om het feit dat dat echt een droomjob is voor iedere tiener, en het dus meteen weg is omdat alle kinderen waarvan de ouders in het stadsbestuur zitten het krijgen. Ik ben vorig jaar al ervoor gaan solliciteren, maar er was dus geen plaats meer. En ik weet niet hoe jij het doet, maar als ik een baan écht wil zou ik daar dus alles voor doen, al moet dat op een oneerlijke manier, ik heb tenminste potentieel om daar te werken. Die mensen van de stad zouden nog eerder voorrang geven aan een mongool omdat pappie en mamie in het bestuur zitten, als aan iemand die het tenminste echt kan. Ik vind het zelf enorm jammer dat ik het zo moet doen, maar anders maak ik nooit een kans. En tja, zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Hahahh iedereen doet dat. ik Ook. Ik wordt al vanaf mijn 13,5 jaar gevraagd in de bieb. ik ga daar ook wekren maar ik moet nog wachten tot april dan ben ik 15. ik lees graag en weet alles te vinden. De vorige keerk ging ik even helpen(N)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Flemish schreef:
    Nikki heeft gelijk.
    Jij doet er nu al even hard aan mee, terwijl je net zegt dat het niet eerlijk is.
    Nu ben je al even oneerlijk.

    Tsja, het leven en de wereld is gewoon oneerlijk.

    Assassin schreef:
    Maar goed dat m'n vader goed bevriend is met de commissaris, die krijgt me wel binnen :').

    Het ergste is dat iedereen er even hard aan meedoet. :w


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.