• Een vriendin wil graag samen meedoen (zang) met het openpodium op school. Ze heeft me al een paar keer geprobeerd over te halen, maar ik ben hartstikke onzeker over mn stem & daarnaast heb ik een podiumvrees van hier tot Tokio.
    Ik heb laatst met een paar zangwedstrijden hier meegedaan op Quizlet, om te kijken hoe andere mensen mijn stem zeg maar ervaren.
    Maar ik zou eigenlijk van wat meer mensen willen weten wat ze er van vinden..
    Dit zijn 2 covers die ik had ingezonden met een zangwedstrijd.
    Adele - Don't you remember



    Birdy - A-team


    Voordat ik mee wil doen met het Open podium op school wil ik graag horen wat ik aan mijn zang moet verbeteren of dat ik misschien beter niet mee kan doen, om een afgang te voorkomen.. :Y)

    NeverEnough schreef:
    (...)

    Ik vind het juist heel goed dat je eerlijk je mening geeft! :D Ik wil er alleen maar van leren, zelf vind ik me stem niet echt aangenaam om naar te luisteren dus ik snap wel een beetje waar je het over hebt haha.

    O, serieus :'D...


    "I shut my eyes in order to see.'

    NeverEnough schreef:
    (...)

    Ik vind het juist heel goed dat je eerlijk je mening geeft! :D Ik wil er alleen maar van leren, zelf vind ik me stem niet echt aangenaam om naar te luisteren dus ik snap wel een beetje waar je het over hebt haha.


    Ik zeg niet dat je stem niet mooi is, echt niet. Je hebt alleen een hele zachte stem en ik heb het idee dat je té graag té goed wilt doen. Vaak ga je daardoor "knijpen" met je stembanden en uit je keel/borst zingen i.p.v. uit je buik e.d. . En wat die uitspraak betreft, er is echt heel goed aan te werken. Gewoon veel Engels praten en vooral ook luisteren, stemoefeningen doen. Zangles is een aanrader.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Accidental schreef:
    (...)

    Ik vind dat, omdat ik zowel het eerste als het tweede liedje erg hakkelend vond. Misschien is het een idee om het niet té graag té goed te willen doen en minder te knijpen met je stem. En het is mijn mening hè?


    Ik vind je prachtig zingen, maar ergens ben ik het ook wel met Accidental eens. Volgens mij moet je iets spontaner zingen, want idd, je hakkelt heel erg. Het kan trouwens ook aan je ademhaling liggen.


    Happy Birthday my Potter!

    Glucio schreef:
    (...)

    Ik vind je prachtig zingen, maar ergens ben ik het ook wel met Accidental eens. Volgens mij moet je iets spontaner zingen, want idd, je hakkelt heel erg. Het kan trouwens ook aan je ademhaling liggen.


    Dat bedoelde ik ook met mijn vorige bericht (staat hierboven), via je buik zingen is héél moeilijk, maar vaak veel prettiger en je raakt er minder vermoeid door.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Je A-team cover vind ik beter dan je cover van adele. Met deze zou ik zeker op het podium durven gaan! Volgens mij zal je veel mensen versteld doen staan op je school


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Bedankt voor de lieve reacties & het commentaar, ik kan er wel wat mee. & als iemand nog tips heeft om van podiumvrees af te komen zijn die ook heel erg welkom :Y)

    Het klinkt heel mooi :) Af en toe is de kracht er wel uit. Maar het klinkt heel goed ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Accidental schreef:
    Ik vind dit niet mooi. Uitspraak is erg beroerd en het is absoluut niet melodieus. Sorry.


    comfort in c h a o s

    NeverEnough schreef:
    Bedankt voor de lieve reacties & het commentaar, ik kan er wel wat mee. & als iemand nog tips heeft om van podiumvrees af te komen zijn die ook heel erg welkom :Y)


    Gewoon naar iemand kijken die je kent, of anders naar de muur achterin. Verder gewoon doen. Ik ben ook altijd heel zenuwachtig als ik iets moet doen, maar uiteindelijk komt het meestal wel goed. Als je het doet ben je toch vaak bezig met wat je doet en niet met waar je staat. En je wordt echt niet uitgelachen, want je hebt een hele mooie stem! ;)


    Happy Birthday my Potter!