• Ik was aan het zoeken voor een liedje (Borrowed Angels - Kristin Chenoweth) En daardoor kwam ik uit op een Memorial video uit en daar zag ik dit filmpje weer naartoe gelinkt. Dus ik denk klikken kan geen kwaad, was ik het filmpje aan het kijken zit ik later met tranen in mijn ogen van dat filmpje.

    Wat vinden jullie eigenlijk van dit filmpje?

    Mod mededeling: Leeggehaald wegens privacy

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 feb 2019 - 11:14 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Assassin schreef:
    (...)

    Volgens mij kan je het daarna ook nog laten doen hoor, tot en met de 14de week onder narcose.
    In België mag het maar tot 12 weken.

    OT: dit filmpje kijk ik niet, het is toch gemaakt door mensen die tegen abortus zijn. Trouwens de eerste foto die je ziet, als je al zo ver zit in je zwangerschap mag je niet eens abortus doen..

    [ bericht aangepast op 31 jan 2012 - 13:35 ]


    Get outta my head!

    Reloaded schreef:
    (...)In België mag het maar tot 12 weken.


    Ooh okay. In Nederland staat op de site van de rijksoverheid het volgende.
    Als een vrouw ongewenst zwanger is, kan zij kiezen voor een abortus. Deze behandeling kan plaatsvinden tot uiterlijk 24 weken zwangerschap, dus vóór het moment waarop een vrucht buiten de baarmoeder levensvatbaar is.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2012 - 13:36 ]


    Your make-up is terrible

    REDHEADSROCK schreef:
    Ik ben een tijd geleden zwanger geraakt en aangezien ik pas veertien ben en het een te groot risico zou worden, heb ik besloten om de abortuspillen te nemen. Twee.
    Mijn toenmalige vriend stond achter me maar hij had het liever gehouden. Hij zei wel dat hij mijn keuze respecteerde, maar ik merkte ook dat hijzelf wel klaar was voor een kind (tenminste, zo bracht hij het. dat hij ALLE keuzes zou respecteren en áls ik ervoor gekozen zou hebben het te houden, een trotse papa zou zijn geweest). Ik heb gepraat met een dokter, die mij vertelde dat het een groot risico met zich mee zou brengen omdat ik nog zo jong ben. Dus ja, toen heb ik de pillen gehad en heb ik een levend wezentje uitgestoten. Was pijnlijk. Geestelijk en lichamelijk, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.
    Ik begrijp je volkomen, vooral omdat jou vriend achter je stond en het een te groot risico zou worden. En je hebt ook nog school nodig om je kleintje te onderhouden als het eenmaal zover is, en trouwens ik heb wel het gevoel dat je wel een goeie moeder zou kunnen zijn en dat je echt als je er klaar voor bent en dat er geen risico's meer mee lopen dat het je ook dat als je ouder bent en dat kindje houd omdat je dat zelf wil dat je op dat moment gewoon liefde voelt.

    - Ja sorry een beetje van mijn rare uitleg-

    Assassin schreef:
    (...)

    Ooh okay. In Nederland staat op de site van de rijksoverheid het volgende.
    Als een vrouw ongewenst zwanger is, kan zij kiezen voor een abortus. Deze behandeling kan plaatsvinden tot uiterlijk 24 weken zwangerschap, dus vóór het moment waarop een vrucht buiten de baarmoeder levensvatbaar is.


    Ik dacht al! Ik heb ergens gelezen dat het aantal sterfgevallen van baby's na de 22 weken zo hoog ligt in Nederland omdat de abortus erna ook nog mag.
    Maar goed. Ikzelf ben tegen abortus. Maar goed, er zijn hier heel veel voorstanders van.
    Ik ben wel weer voor de doodstraf. Dus dat klinkt een beetje vreemd, maar ik heb er zo mijn redenen voor.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Assassin schreef:
    De helft van dit filmpje slaat gewoon nergens op.
    En leuk voor de mensen die echt niet anders kunnen dan aborteren vanwege omstandigheden. Wrijf het er daar nog maar even in, lekker pijnlijk.
    Dit is alleen de realiteit van mensen die ertegen zijn. Niet voor de mensen die hier echt doorheen gaan.
    ^- dit

    [ bericht aangepast door een moderator op 31 jan 2012 - 13:53 ]


    Life is hard and then we die

    dit is pure bullshit. zo'n baby heeft nog geen fucking idee over emoties, dus die 'voelt' zich niet zo zoals die schijtkleine zingt. sorry, maar ik vind mensen die zo'n filmpjes maken echt idioot en zou ze een voor een door het raam willen keilen. Noem me maar hartloos, maar abortus is een van de beste uitvindingen ooit gemaakt. en trouwens, het centraal zenuwstelsel van zo'n baby zit dan in ontwikkeling, die voelt wel 'iets', maar geen ondraaglijke pijnen hoor. en zelfs mocht die dat voelen, na een paar secondjes uit die ingreep zal hij het niet meer voelen.

    Hartloos? misschien wel ja, maar ik vind het geen moord, noch een 'onvergeeflijke daad', want het is nog altijd je eigen lichaam, je eigen cel dat je besluit eruit te halen. mocht ik besluiten een andere cellengroep uit mijn lijf te halen zou niemand der over klagen. het zijn gewoon die idiote christenen en mensen die baby's enkel schattig vinden die het voor anderen afschrikwekkender maken. en ik zou zelfs als ik 25 of 35 ben een abortus nemen, als ik geen kind wil. Ik weiger een tienermoeder te worden of ongewenste kinderen groot te brengen.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Biologist schreef:
    (...)

    Ik dacht al! Ik heb ergens gelezen dat het aantal sterfgevallen van baby's na de 22 weken zo hoog ligt in Nederland omdat de abortus erna ook nog mag.
    Maar goed. Ikzelf ben tegen abortus. Maar goed, er zijn hier heel veel voorstanders van.
    Ik ben wel weer voor de doodstraf. Dus dat klinkt een beetje vreemd, maar ik heb er zo mijn redenen voor.


    Ik dacht dat jij weg was?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    REDHEADSROCK schreef:
    (...)

    Ik dacht dat jij weg was?


    Als je leest, lees dan goed: Zo weinig mogelijk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    JohnHWatson schreef:
    dit is pure bullshit. zo'n baby heeft nog geen fucking idee over emoties, dus die 'voelt' zich niet zo zoals die schijtkleine zingt. sorry, maar ik vind mensen die zo'n filmpjes maken echt idioot en zou ze een voor een door het raam willen keilen. Noem me maar hartloos, maar abortus is een van de beste uitvindingen ooit gemaakt. en trouwens, het centraal zenuwstelsel van zo'n baby zit dan in ontwikkeling, die voelt wel 'iets', maar geen ondraaglijke pijnen hoor. en zelfs mocht die dat voelen, na een paar secondjes uit die ingreep zal hij het niet meer voelen.

    Hartloos? misschien wel ja, maar ik vind het geen moord, noch een 'onvergeeflijke daad', want het is nog altijd je eigen lichaam, je eigen cel dat je besluit eruit te halen. mocht ik besluiten een andere cellengroep uit mijn lijf te halen zou niemand der over klagen. het zijn gewoon die idiote christenen en mensen die baby's enkel schattig vinden die het voor anderen afschrikwekkender maken. en ik zou zelfs als ik 25 of 35 ben een abortus nemen, als ik geen kind wil. Ik weiger een tienermoeder te worden of ongewenste kinderen groot te brengen.

    Oké daar heb je gelijk in, en ik ben ook even gaan kijken en zoals de meeste zeggen is het ook niet waar wat in het filmpje word gezegt, ik had inderdaad zelf ook even denk ik na moeten kijken of het wel waar was wat er in dat filmpje werd gezegt

    Biologist schreef:
    (...)

    Als je leest, lees dan goed: Zo weinig mogelijk.


    Maar je bent altijd online als ik er ook ben? Little bit wierd xD


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    REDHEADSROCK schreef:
    (...)

    Maar je bent altijd online als ik er ook ben? Little bit wierd xD


    Dan is dat toevallig, want ik ben echt helemaal niet vaak meer online.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Assassin schreef:
    (...)

    Volgens mij kan je het daarna ook nog laten doen hoor, tot en met de 14de week onder narcose.

    Misschien in NL. Volgens de Belgische Abortuswet is dit maar mogelijk tot de 12e week. En geloof me, ik ken mijn wetten. Ik krijg verschillende rechtenvakken. Nja, zowat iedere Belg hoort deze wet van naam in ieder geval te kennen aangezien onze koning hiervoor enkele dagen uit zijn functie ontheven is omdat hij tegen abortus is.
    Maar in tegen de 18e week is het geen embryo meer, maar een foetus. Vandaar dat BE gekozen heeft om het maar tot 12 weken niet strafbaar te maken omdat het dan nog niet teveel menselijke vormen heeft.

    Goh, ik werd naar beneden geroepen en ben vergeten de reactie te posten x)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Assassin schreef:
    De helft van dit filmpje slaat gewoon nergens op.
    En leuk voor de mensen die echt niet anders kunnen dan aborteren vanwege omstandigheden. Wrijf het er daar nog maar even in, lekker pijnlijk.
    Dit is alleen de realiteit van mensen die ertegen zijn. Niet voor de mensen die hier echt doorheen gaan.


    Dit dus.


    | Reality is for people that lack imagination |