Normaal vertel ik niet zo graag m'n problemen aan iedereen maar ik moet dit gewoon echt even kwijt.
Ik zit in mijn examenjaar van Sociaal Agogisch Werk en ik wil in de kinderopvang werken. Daar heb ik nu ook al 4 jaar lang stage gelopen en dat wil ik ook gewoon doen. Maar het probleem is dat ik heel erg last van faalangst heb en daardoor laat ik niet zien wat ik kan. Waar het voornamelijk om gaat is het initiatief nemen op stage. Dus dat ik niet alsmaar wacht op wat de leidsters zeggen wat we gaan doen maar dat ik zelf ook wat bedenk. Dat doe ik dus niet omdat ik geen fouten mag maken van mezelf want ik moet perfect zijn. Dat ben ik natuurlijk niet maar dat accepteer ik niet van mezelf. Dit houdt me heel erg tegen in alles wat ik doe.. Het probleem is nu dat over 2 week mijn examen begint en er is grote kans dat ik verlenging moet krijgen. Omdat ik mijn werkprocessen niet op tijd af krijg, is helemaal mijn eigen schuld. Maar nu heb ik gister gesprek op stage gehad met mijn 2 stagebegeleidsters en dat gesprek ging kut. Er is kans dat mijn stage beoordeeld wordt met een onvoldoende.. Vanwege dat initiatief nemen want het contact naar de kinderen toe enzo is allemaal dikke prima. Maar ik heb al eerder een onvoldoende gehaald en als ik er weer 1 haal moet ik stoppen met de opleiding.. En dat wil absoluut niet! Stage wil me echt nog wel een kans geven als ik die wel aanneem. Maar ik moet gewoon over zo'n hoge drempel heen om van die faalangst af te komen en dat is zo moeilijk. Binnenkort heb ik gesprek met stagebegeleidsters en mijn coach om te zien hoe het verder moet. Ik heb al wel allemaal soorten hulp gehad voor faalangst maar het werkt gewoon niet... ;(
Meh ik voel me dus onwijs kut op het moment en ben daardoor extra emotioneel. En ik ben van mezelf al heel emotioneel dus lekker dan :'D Nja bedankt voor het lezen, ik moest het gewoon even kwijt.
-