• Zonet vertelde een "vriend" (tussen haakjes, yes, lang verhaal) van me dat hij en zijn vriendin nu verloofd zijn. En ik moet bekennen dat mijn reactie op hun verloving wel een soort "Whuuuut. o.o" was. Hij is namelijk 18, zijn vriendin 16, en ze zijn nu amper twee jaar samen. En volgens mij is het dan wel erg vroeg om nu al met termen als verloven en trouwen te gaan strooien. Ik weet het, het is hun zaak, niet de mijne. En met die "vriend" heb ik al een halfjaar bijna geen contact meer (in het begin mochten we elkaar echt niet, toen werden we opeens heel close, daarna dreef het als het ware weer uit elkaar), en zijn vriendin ken ik al helemaal niet. Maar toch... om al zo vroeg jezelf "vast te binden" aan een bepaald persoon... Ik zou dat zelf heel beklemmend vinden. Misschien is het wel heel anders als die persoon echt je ware liefde is, en die heb ik helaas nog niet gevonden, dus kan ik daar niet over meepraten, maar ja...

    Wat vinden jullie van zoiets?


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Ik vind het zelf véél te vroeg, maar ik kan er verder niet over oordelen of zij er klaar voor zijn of niet. Het kan namelijk heel goed; ik ken een bejaard stel dat al samen is sinds hun 15e. Maar ik ken er ook genoeg die al na een paar jaar (of zelfs maanden) weer uit elkaar gaan, verloofd/getrouwd of niet.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik vind dat je daarover sowieso al niet kunt oordelen als je hem al een tijd niet hebt gesproken.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Mijn broer en zijn vriend zijn gisteren getrouwd en die zijn ook allebei pas achttien. Maar zij kennen elkaar ook al twaalf jaar (ik weet niet precies hoe lang ze nu samen zijn, maar ach). Als je echt van elkaar houd en weet dat je niet gaat opgeven in een huwelijk, dan kan het best, vind ik.


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Iemand die ik ken was na 5 maanden daten al verloofd waren, ze zijn allebei 18 jaar..


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Hmm, ik vind dat niet raar hoor. Het is misschien wat vroeg, maar als zij van elkaar houden en zich er allebei goed bij voelen, moeten ze dat lekker doen (bloos)


    Alis volat propriis.

    Zo, hallo, dat is wel een beetje overdreven als je het mij vraagt.


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik vind het zelf nogal jong..Dus ik zou het niet zo snel doen! Maar als anderen het willen, waarom niet? Het is hun eigen keuze

    Ik heb een vriend, zelf is hij 16 en zijn meisje is 15.. Dus het kan altijd nog jonger(A) (En per slot van rekening hebben ze maar 4 maandjes ofzo!)
    En een andere vriendin is ook al 2 jaar verloofd (al heeft die wel een oudere vriend van 24 en is ze zelf 18)

    Maarja zij zijn er gelukkig mee! Dus het enige wat ik kan is blij voor ze zijn:) Ze zijn best leuk zo samen. En verloven betekent niet meteen trouwen.. Dus


    It's never gonna happen, Guys.

    Statler schreef:
    Persoonlijk vind ik 't een érg beangstigend idee. (no_chears)


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik persoonlijk vind die mensen veeeel te jong om zich op die leeftijd al voor het leven te binden. Eerst maar eens wat meer levenservaring opdoen, meer zien van de wereld enz.


    ars moriendi

    Trilogy schreef:
    Hmm, ik vind dat niet raar hoor. Het is misschien wat vroeg, maar als zij van elkaar houden en zich er allebei goed bij voelen, moeten ze dat lekker doen (bloos)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Als je er van overtuigd bent dat je met die persoon wil trouwen dan zie ik niet in waarom je dat niet zou doen ^^


    Life is hard and then we die

    Ik vind dat ze wel erg jong zijn, maar dat moeten ze zelf maar weten. Persoonlijk geloof niet in het huwelijk. Ik vind niet dat twee ringen en een papiertje de liefde tussen twee mensen bewijzen.


    I love you Tim

    Sws mogen zij niet trouwen totdat dat meisje 18 is... Dat staat in de wet... (of moet één van de twee 18 zijn?)ook al wordt er vaak omheen gedraaid
    Alleen ik vind het wel een beetje vroeg, maar het is hun keuze...


    Deep inside, I've never felt alive

    Twee jaar is al best lang en uiteindelijk moet zij toch 18 zijn om te kunnen trouwen en zullen ze dus al vier jaar samen zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mijn ouders waren volgens mij 15 jaar samen toen ze besloten te trouwen. Ik vind echt dat twee jaar samen te vroeg is om je al meteen te verloven, al zal dat bij iedereen anders liggen. Verloofd zijn, betekent ook niet meteen trouwen, dus ze hebben waarschijnlijk nog genoeg tijd om zich te bedenken, mocht het toch niet goed gaan komen in de toekomst.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.