• Ik zit nu in 4 gymnasium en heb een CM profiel. Maar het gaat de laatste tijd gewoon echt slecht. Ik vindt het op school helemaal niet meer leuk, ik voel me eenzaam, terwijl ik wel vrienden heb, maar ik voel me gewoon niet fijn op school en tel de uren af voordat ik weer naar huis mag. Ik heb vaak dat ik goed leer voor toetsen en er veel tijd aan besteed, maar dat ik toch onvoldoendes haal, ik heb veel moeite met de stof en het gaat soms gewoon te snel, vooral bij wiskunde. Maar ik wil ditjaar niet blijven zitten of zakken. Ik weet niet meer wat ik moet doen...

    Iemand een oplossibg?


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Ik heb echt hetzelfde qua toetsen.
    Maar het is wel zo dat ik vroeger snel klaar wilde zijn in de les zelf
    en nu doe ik het gewoon langzaamaan en blijf ik de hele les op een toets zitten.
    Als je het overkijkt, vind je meestal nog wel dingen die je kan verbeteren. (:


    Tell me about it, stud.

    In de 4e wordt alles gewoon wat moeilijker, net als bij de andere jaren. Het niveau ligt gewoon wat hoger en je moet echt hard je best doen om dan bij te blijven. Misschien kan je proberen bijles te vragen, dat is de eerste optie en anders zul je het misschien met je mentor moeten overleggen. Wie weet is gymnasium toch net iets te hoog gegrepen en kan je beter atheneum of havo doen, maar ik denk dat dat echt pas het laatste is waar je naar moet kijken, want wie weet is het gewoon nu even moeilijk en wordt 't nog beter. En als je je zo eenzaam voelt, probeer dan iets meer met die vrienden om te gaan, spreek ook buiten school af, dan leer je ze beter kennen en wie weet als je dan wat gespreksstof hebt wordt 't in de klas ook veel gezelliger. Sterkte! <3


    “Love is a contradiction.”

    Ik zit nu in de derde en sta er echt niet goed voor. Daarom ga ik sinds twee weken naar huiswerkbegleiding en dat helpt echt. Er zijn genoeg mensen die je kunnen helpen als je iets niet snapt en het is heel fijn om daar huiswerk te maken vind ik.
    Misschien kan je eens met je mentor praten?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Mijn mentrix is echt een bitch, ze zegt datje altijd naar haar toe kan komen met problemen, als je dan naar haar toegaat heeft ze geen tijd..


    I won't let you come close enough to hurt me.

    I'm trying to deal with the same problem.
    Bij mij is het ook al zo ver dat ik bijna geen tijd meer wil steken in huiswerk, behalve in boekverslagen en werkstukken. Maar ik leer niet meer.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2012 - 13:10 ]


    26 - 02 - '16

    In de vierde wordt alles gewoon moeilijker, ik heb daar ook mee te maken gehad. Misschien kun je een tutor of huiswerkbegeleiding zoeken. Je zult zien dat als het weer wat beter met school gaat, je dan ook weer wat lekkerder in je vel zit. Succes!


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik heb er nu al last van en ik zit pas in de tweede. Ik leer goed voor proefwerken, maar het lukt niet. Misschien komt het omdat de leraren zo anders zijn dan in de eerste, maar ik haal echt slechte punten. En over dat eenzaam zijn, daar heb ik ook wel last van gehad. Ik had vooral dat mijn vriendinnen dan met andere dingen bezig zijn, die mij niks interesseren. Zij hebben het áltijd over jongens en dat die en die daarop verliefd zijn. En ik denk dat ik eens een keer een vriendje zal hebben, ze me echt vierkant gaan uitlachen. Ik ben qua dat gewoon verder ontwikkeld dan hun, denk ik. Maar in ieder geval, Succes ermee!!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Om eerlijk te zijn heb ik niet echt tips voor je.

    Maar je bent in ieder geval niet de enige die het er zo moeilijk mee heeft: bij ons zijn vorig jaar twee hele klassen afgestroomd/blijven zitten. Oftewel op meerdere scholen moeten ze voor de overgang tussen de 3e en 4e verbeteren.

    Misschien kan je met je afdelingscoördinator/decaan/teamleider praten?


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    bij mij is juist de vijfde het probleem. Ik heb zelf een NG & NT profiel en ik word ondertussen ook echt gek. Maar ik weet dat de Maatschappij kant dat juist vorig jaar had, dus ik denk dat dat probleem op meerdere scholen zo is.


    Give thanks for what you are now, and keep fighting for what you want to be tomorrow. ~Fernanda Miramontes-Landeros

    Ladylit schreef:
    In de 4e wordt alles gewoon wat moeilijker, net als bij de andere jaren. Het niveau ligt gewoon wat hoger en je moet echt hard je best doen om dan bij te blijven. Misschien kan je proberen bijles te vragen, dat is de eerste optie en anders zul je het misschien met je mentor moeten overleggen. Wie weet is gymnasium toch net iets te hoog gegrepen en kan je beter atheneum of havo doen, maar ik denk dat dat echt pas het laatste is waar je naar moet kijken, want wie weet is het gewoon nu even moeilijk en wordt 't nog beter. En als je je zo eenzaam voelt, probeer dan iets meer met die vrienden om te gaan, spreek ook buiten school af, dan leer je ze beter kennen en wie weet als je dan wat gespreksstof hebt wordt 't in de klas ook veel gezelliger. Sterkte! <3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis