• Heeeii, ik weet niet of er al een topic is over dit, maar ik heb voor school 3 maatregelen tegen pesten nodig en moet daar 3 alinea's schrijven daarover en weet geen 3 maatregelen.. Kan iemand mij misschien helpen? En sorry als hier al een topic over is, ik kon hem dan niet vinden. (':

    Als in wat je er tegen doet of wat er gebeurt als er gepest wordt?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Als in wat je er tegen doet of wat er gebeurt als er gepest wordt?

    Eigenlijk allebei. Ik had al gegoogled maar kon helemaal niks vinden

    [ bericht aangepast op 17 jan 2012 - 20:32 ]


    This is what I would do. :W


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Openheid over pesten in de klas, bespreken wat het effect er van kan zijn op mensen, pesters flink straf geven maar ook uit proberen te vinden waarom ze het doen. Zoiets?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Taize schreef:
    Openheid over pesten in de klas, bespreken wat het effect er van kan zijn op mensen, pesters flink straf geven maar ook uit proberen te vinden waarom ze het doen. Zoiets?


    Jaa, zoiets! dankjewel! & hierboven: hahahahahha, dat is geniaal.

    Een les inschakelen met actuele onderwerpen. Stukjes film laten zien waarin gepest wordt, maar waar de pester het echte leven niet ziet van de gepeste. En vooral krantenartikels. Dat laat merken dat het ook echt veel gebeurt. Statistieken laten dit ook voelen.

    Bij ons op school moesten we een anti-pestmanifest tekenen. Mensen die zich er niet aan hielden moesten een hartig woordje spreken met de directrice of met de kernleerkrachten. Je zou er zelfs voor geschorst kunnen worden of zelfs van school gesmeten.

    Organisaties zoals het CLB ofzo inschakelen die een uur komen praten over die dingen.

    Voor de rest weet ik niets.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Klasikale besprekingen houden over de oorzaken en gevolgen van pesten.
    Beter optreden tegen pesters en treiteraars.


    I love you Tim

    Ouders beter inlichten over pesten en wat zij er aan kunnen doen, als hun kind pest of gepest wordt.


    Happy Birthday my Potter!

    Als je gepest wordt, niet bang zijn om het aan je ouders te vertellen.


    Save me from myself.

    Souza schreef:


    This is what I would do. :W


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Praten helpt. Ouders, familieleden, leerkrachten, vrienden.