• Hi girls!

    Hee luister, ik hoor jullie heel vaak praten over de hongerspelen. En nu ken ik het verhaal wel een beetje, maar wat maakt het nou dat het boek zo goed is? Want over het algemeen ben ik niet echt geïnteresseerd in verhalen die gaan over een wedstrijd die je met je leven kan bekopen.
    Dus, vanwaar die hype? Wat is het precies? Zijn er speciale relaties die er ontstaan? Is het herkenbaar? Is het iets waar we allemaal naar verlangen? Gebeuren er dingen die de wereld verbeteren? Ik snap het gewoon niet en ik wil niet voor niets die boeken gaan lezen snappez-vous.

    Kay thanks!


    Life is hard and then we die

    Ik vind het boek persoonlijk goed, omdat ik die soort boeken erg leuk vind . het is wel makkelijk geschreven en je kan er lekker door lezen. En ik vidn het verhaal goed verzonnen


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik heb de boeken nog nooit gelezen, want de kaft past niet in mijn boekenkast interieur. Eigenlijk trekt het verhaal mij tot nu toe niet.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Saph schreef:
    Als je er over nadenkt zijn ze niet super-goed, gewoon een okay-verhaal.
    Maar als je het eerste boek leest kun je het gewoon bijna niet wegleggen. (Na het erg langzame begin.)


    + ik ben verliefd op Peeta (: hahah

    [ bericht aangepast op 6 jan 2012 - 20:32 ]


    all I want is the taste that your lips allow

    Maar er zitten dus relaties in? En maakt dat het boek dan zo leuk ofzo? Het doet mij een beetje denken aan gladiatorgevechten, of expeditie robinson praktijken... Ik heb er niets mee. Alleen, dat dacht ik van Twilight ook en daarvan heb ik nu alle boeken gelezen. Ik wil gewoon weten wat het precies is wat het boek zo aantrekkelijk maakt ;o


    Life is hard and then we die

    Minnesota schreef:
    (...)
    Een hype? De hongerspelen is véél meer dan een 'hype'.
    Natuurlijk zijn er een paar mensen die alleen de film gaan kijken en dan er stories over gaan schrijven.
    Maar het is zeker wel meer dan een hype, want het is sowieso al beter geschreven dan twilight.
    Het is wel anders dan Harry Potter maar toch goed.


    De hongerspelen is een slecht geschreven verhaal dat ze in de eerste plaats zelf heeft overgeschreven naar een verhaal en film van iemand anders. Er is niets speciaals in dit boek, en Ja het is een hype. Het heeft hetzelfde niveau van twilight. Wederom het eeuwige 'twee jongens worden verliefd op hetzelfde meisje' blabla verhaal.

    Ga de Japanse film Battle royale kijken, en maak maar een lijstje van dingen die ze klakkeloos heeft overgenomen.

    Ik heb het niet gelezen, dus ik kan je niet helpen, maar waarom het ook goed is.. een boek waarin het gaat om overleven en dat de rest dood gaat, is niks voor mij.

    Minnesota schreef:
    (...)
    Een hype? De hongerspelen is véél meer dan een 'hype'.
    Natuurlijk zijn er een paar mensen die alleen de film gaan kijken en dan er stories over gaan schrijven.
    Maar het is zeker wel meer dan een hype, want het is sowieso al beter geschreven dan twilight.
    Het is wel anders dan Harry Potter maar toch goed.

    +954641564665364136454

    [ bericht aangepast op 6 jan 2012 - 20:35 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Krullerd schreef:
    Ik heb het niet gelezen, dus ik kan je niet helpen, maar waarom het ook goed is.. een boek waarin het gaat om overleven en dat de rest dood gaat, is niks voor mij.
    Ja precies! Dat heb ik dus ook


    Life is hard and then we die

    Minnesota schreef:
    (...)
    Een hype? De hongerspelen is véél meer dan een 'hype'.
    Natuurlijk zijn er een paar mensen die alleen de film gaan kijken en dan er stories over gaan schrijven.
    Maar het is zeker wel meer dan een hype, want het is sowieso al beter geschreven dan twilight.
    Het is wel anders dan Harry Potter maar toch goed.

    Ik vergelijk Twilight niet met de Hongerspelen, ik heb beide boeken niet gelezen dus dat kan niet. Alleen met de Hongerspelen verloop het(tot nu toe) net zoals met Twilight, als een hype. Ik zeg niet dat je het daarom niet goed kan vinden, maar dan kan het nog een hype zijn.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    PUKKELxDING schreef:
    Maar er zitten dus relaties in? En maakt dat het boek dan zo leuk ofzo? Het doet mij een beetje denken aan gladiatorgevechten, of expeditie robinson praktijken... Ik heb er niets mee. Alleen, dat dacht ik van Twilight ook en daarvan heb ik nu alle boeken gelezen. Ik wil gewoon weten wat het precies is wat het boek zo aantrekkelijk maakt ;o


    Ik vind het hele verhaal aantrekkelijk , omdat ik dat soort verhalen leuk vind ;3. Voor de rest heb ik het gelezen voordat ik wist dat het een "hype"was :'D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Hel schreef:
    (...)

    De hongerspelen is een slecht geschreven verhaal dat ze in de eerste plaats zelf heeft overgeschreven naar een verhaal en film van iemand anders. Er is niets speciaals in dit boek, en Ja het is een hype. Het heeft hetzelfde niveau van twilight. Wederom het eeuwige 'twee jongens worden verliefd op hetzelfde meisje' blabla verhaal.

    Ga de Japanse film Battle royale kijken, en maak maar een lijstje van dingen die ze klakkeloos heeft overgenomen.


    Maar zo zou je ook kunnen stellen dat Twilight afkomt van Dracula, of Vampiers een weerwolven in het algemeen. En Harry Potter van tovenaars, die al eeuwen worden gebruikt voor verhalen. Hunger Games is gewoon goed, of het nou ergens op lijkt of niet. Maar dat is mijn mening.


    To love is to destroy.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ja precies! Dat heb ik dus ook


    je moet het leuk vinden ja, maar GONE is veel heftiger, vind ik. Het gaat niet alleen om het "elkaar doden". Het boek gaat meer om hoe slecht mensen kunnen zijn en waar ze tot in staat zijn, tis best tragisch af en toe. En het is het enige boek waar ik ook bij gehuilt heb - was bij het derde deel pas -, maar ik wist niet dat er een hype van was, ik had het op aanraden van een vriendin gelezen en ik kon het niet meer wegleggen tot het uit was.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2012 - 20:40 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Hel schreef:
    (...)

    De hongerspelen is een slecht geschreven verhaal dat ze in de eerste plaats zelf heeft overgeschreven naar een verhaal en film van iemand anders. Er is niets speciaals in dit boek, en Ja het is een hype. Het heeft hetzelfde niveau van twilight. Wederom het eeuwige 'twee jongens worden verliefd op hetzelfde meisje' blabla verhaal.

    Ga de Japanse film Battle royale kijken, en maak maar een lijstje van dingen die ze klakkeloos heeft overgenomen.

    Als ik de beschrijving lees op Wikipedia ben ik er niet mee eens dat het een rip-off is :3.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Hetgeen waar ik naar verlang na het lezen van de Hongerspelen is iemand zoals Peeta, damn srsly. Love that guy.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Coin schreef:
    (...)

    Maar zo zou je ook kunnen stellen dat Twilight afkomt van Dracula, of Vampiers een weerwolven in het algemeen. En Harry Potter van tovenaars, die al eeuwen worden gebruikt voor verhalen. Hunger Games is gewoon goed, of het nou ergens op lijkt of niet. Maar dat is mijn mening.


    Ho, ho, dezelfde mythische figuren gebruiken of een verhaal klakkeloos overnemen is heel anders.
    Natuurlijk is twilight afkomstig van vampieren en weerwolven, maar tot nu toe heeft niemand het achterlijke idee gehad om ze te laten glinsteren in het zonlicht.
    Harry potter is een wereld op zich, een verhaal die ik tot nu toe nog niet op veel andere verhalen met tovenaars heb zien lijken.

    De hongerspelen heeft echter zoveel gelijkenissen met Battle Royale dat het niet leuk meer is en het echt gewoon wéér een rip-off is met een veel te langdradige en slechte twist.