• Hi girls!

    Hee luister, ik hoor jullie heel vaak praten over de hongerspelen. En nu ken ik het verhaal wel een beetje, maar wat maakt het nou dat het boek zo goed is? Want over het algemeen ben ik niet echt geïnteresseerd in verhalen die gaan over een wedstrijd die je met je leven kan bekopen.
    Dus, vanwaar die hype? Wat is het precies? Zijn er speciale relaties die er ontstaan? Is het herkenbaar? Is het iets waar we allemaal naar verlangen? Gebeuren er dingen die de wereld verbeteren? Ik snap het gewoon niet en ik wil niet voor niets die boeken gaan lezen snappez-vous.

    Kay thanks!


    Life is hard and then we die

    Ik heb dat boek geeneens gelezen.(cat)


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Haha ik wil dat ook wel eens weten XD
    Ik wil het einde enzo wel weten. Maar ik wil het niet lezen -eh ja vaag-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb het eerste boek gelezen en ik vond het verschrikkelijk slecht :')


    Olive

    PUKKELxDING schreef:
    Hi girls!

    Hee luister, ik hoor jullie heel vaak praten over de hongerspelen. En nu ken ik het verhaal wel een beetje, maar wat maakt het nou dat het boek zo goed is? Want over het algemeen ben ik niet echt geïnteresseerd in verhalen die gaan over een wedstrijd die je met je leven kan bekopen.
    Dus, vanwaar die hype? Wat is het precies? Zijn er speciale relaties die er ontstaan? Is het herkenbaar? Is het iets waar we allemaal naar verlangen? Gebeuren er dingen die de wereld verbeteren? Ik snap het gewoon niet en ik wil niet voor niets die boeken gaan lezen snappez-vous.

    Kay thanks!


    Kijk naar de Japanse Film battle royale en bespaar je de hele hongerspelen.. Het is een Amerikaanse rip-off van een steengoed verhaal, en het boek wordt ook serieus met het deel slechter, het is dat ik niet aan boekverbranding doe want anders...

    Het is gewoon de schrijfstijl, of idk.


    SLOAN.

    Ik weet het eigenlijk niet, haha.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik vind het boek vooral heel goed, omdat personen niet perfect zijn en ik me heel goed kan verplaatsen in Katniss. Ik hou sws van sciencefiction en de uitwerking van het idee van de schrijver vind ik gwn heel goed gedaan. :Y)
    Ik ben niet zo goed in argumenten ofzo het spreekt me gwn aan. xD


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik vind het persoonlijk leuk omdat het zo anders is. Het is niet zo'n standaard liefdesverhaal tussen een mens en een buitengewoon wezen, zoals je tegenwoordig mee dood gegooid word, ook al komen romantiek en SF in Honger Spelen aan bod. Het toont de wreedheid van de mens, en is gewoon niet... niet leuk, qua onderwerp. Suzanne heeft wreedheid en liefde heel mooi weten samen te voegen.


    To love is to destroy.

    kweenie, maar sinds ik Vlammen heb gelezen (eerste boek dat ik las van de HG serie) vindt ik het wel super tof ;D


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Als je er over nadenkt zijn ze niet super-goed, gewoon een okay-verhaal.
    Maar als je het eerste boek leest kun je het gewoon bijna niet wegleggen. (Na het erg langzame begin.)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik weet het eigenlijk niet. Kan niet echt iets benoemen van 'WAUW, ja dit is het!' Zoals al gezegd: het zijn niet heel bijzondere boeken, maar ik heb in elk geval het eerste boek in één nacht uitgelezen omdat ik hem gewoon niet weg kon leggen. Hoewel ik moet zeggen dat deel 2 en 3 wel veel minder zijn. Of nee, dat vind ik dan.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Coin schreef:
    Ik vind het persoonlijk leuk omdat het zo anders is. Het is niet zo'n standaard liefdesverhaal tussen een mens en een buitengewoon wezen, zoals je tegenwoordig mee dood gegooid word, ook al komen romantiek en SF in Honger Spelen aan bod. Het toont de wreedheid van de mens, en is gewoon niet... niet leuk, qua onderwerp. Suzanne heeft wreedheid en liefde heel mooi weten samen te voegen.

    + Je moet gewoon even wennen aan Suzanne haar schrijfstijl maar als ja bent begonnen kan je het niet meer weg leggen, er zijn zo veel dingen die je niet verwacht en Katniss is -vind ik- een van de beste personage's waar ik ooit over heb gelezen.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    Dat is gewoon weer zo'n hype als Twilight. Niet heel goed, wel ok. Maar omdat het een hype is doet iedereen er aan mee.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik weet niet. Ik ben namelijk wel van dat soort dingen, dus dat maakt het voor mij sowieso aantrekkelijker. Daarbij vind ik ook dat het niet alleen gaat om je leven in de waagschaal stellen, maar het gaat er ook over dat zij probeert om zichzelf te blijven onder deze omstandigheden enzo.
    Oké, dat was vaag, maar goed. :W


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Frigga schreef:
    Dat is gewoon weer zo'n hype als Twilight. Niet heel goed, wel ok. Maar omdat het een hype is doet iedereen er aan mee.

    Een hype? De hongerspelen is véél meer dan een 'hype'.
    Natuurlijk zijn er een paar mensen die alleen de film gaan kijken en dan er stories over gaan schrijven.
    Maar het is zeker wel meer dan een hype, want het is sowieso al beter geschreven dan twilight.
    Het is wel anders dan Harry Potter maar toch goed.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2012 - 20:28 ]


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)