• hoi Quizzers!

    ik heb iets wat me dwars zit, en omdat ik er met mijn directe omgeving niet over wil praten en de mensen hier op Q al vaker erg behulpzaam zijn geweest wil ik nog eens een beroep doen op jullie geweldige adviezen.

    volgens verschillende mensen (ik noem geen namen maar ze zijn uit mijn directe omgeving) ben ik heel erg volwassen voor mijn leeftijd, ik ben zeventien jaar.
    maar soms lijkt het of ik denk als iemand van een jaar of 28, ik weet sommige dingen erg goed en ik ben wijs, niet zozeer slim maar erg wijs.

    het ergste probleem is dat als mensen dan ee gesprek met je willen voeren en jij lekker wijs gaat doen ze me meteen afkappen en/of ze je niet eens geloven.
    ik heb hier zo’n ongelofelijke hekel aan! en ook in de boeken die ik graag lees worden mensen van 17 als jong en onbezonden beschreven. nou sorry hoor maar onbezonde ben ik niet! (nooit geweest ook) en jong ben ik alleen van buiten. ook niet van binnen.

    Dat moest ik even kwijt :)


    Everything Looks Better When The Sun Goes Down!

    Ik ken het. Ik ben ook altijd zo iemand geweest. Maar ik heb bepaalde sociale vaardigheden en ik kan een middenweg erin vinden.

    Het is erg goed dat je verstandig en wijs bent. Dat vind niemand erg. Het is de manier waarop je overkomt. Ik ken je niet en ik heb de situatie niet met eigen ogen gezien, maar ik denk dat je doordat je zo wijs bent, te 'arrogant' overkomt. Niemand heeft graag een betweter in de groep. Misschien moet je je gesprekken eens op een andere manier voeren. Ik bedoel dus je woorden anders zeggen zodat je gesprekspartner zich niet dom of aangesproken voelt. Een andere woordkeuze of intonatie kan helpen. Ook zegt lichaamstaal veel over een persoon. Hou jezelf eens in het oog. Is je spreektaal te vervelend of gebruik je misschien een toon die uit de hoogte klinkt? Of misschien sta je daar als een stijve plank? Maak al eens een simpel grapje tussendoor of heb het niet steeds over serieuze dingen. Niet iedereen heeft dezelfde interesses. Zie dat je enkele van jouw interesses in een gesprek stopt, maar ook het ander aan het woord laat. Zoek er een evenwicht in. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Wijsheid is naar mijn mening ook voor een flink deel - zo niet alles - afhankelijk van je ervaringen en in hoeverre je ervan hebt geleerd. So yeah, iemand kan bijv. prachtig dingen verwoorden en uiten, maar de inhoud is basically meaningless crap. Je kan onzin heel mooi verpakken, maar in the end blijft het altijd onzin. Het is inderdaad erg zonde als mensen je om je leeftijd minder serieus nemen, maar leg het probleem niet bij jezelf maar bij hun kortzichtigheid :]. Ofc. kun je dingen ook overdrijven, zodat mensen al gauw zoiets hebben van: Och, daar heb je Freud weer.
    En, iets wat ik zelf heel belangrijk vind te onthouden: volwassenheid is lang niet alles.
    Grow up, without growing old.


    No growth of the heart is ever a waste

    C18 schreef:
    Wijsheid is naar mijn mening ook voor een flink deel - zo niet alles - afhankelijk van je ervaringen en in hoeverre je ervan hebt geleerd. So yeah, iemand kan bijv. prachtig dingen verwoorden en uiten, maar de inhoud is basically meaningless crap. Je kan onzin heel mooi verpakken, maar in the end blijft het altijd onzin. Het is inderdaad erg zonde als mensen je om je leeftijd minder serieus nemen, maar leg het probleem niet bij jezelf maar bij hun kortzichtigheid :]. Ofc. kun je dingen ook overdrijven, zodat mensen al gauw zoiets hebben van: Och, daar heb je Freud weer.
    En, iets wat ik zelf heel belangrijk vind te onthouden: volwassenheid is lang niet alles.
    Grow up, without growing old.



    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    C18 schreef:
    Wijsheid is naar mijn mening ook voor een flink deel - zo niet alles - afhankelijk van je ervaringen en in hoeverre je ervan hebt geleerd. So yeah, iemand kan bijv. prachtig dingen verwoorden en uiten, maar de inhoud is basically meaningless crap. Je kan onzin heel mooi verpakken, maar in the end blijft het altijd onzin. Het is inderdaad erg zonde als mensen je om je leeftijd minder serieus nemen, maar leg het probleem niet bij jezelf maar bij hun kortzichtigheid :]. Ofc. kun je dingen ook overdrijven, zodat mensen al gauw zoiets hebben van: Och, daar heb je Freud weer.
    En, iets wat ik zelf heel belangrijk vind te onthouden: volwassenheid is lang niet alles.
    Grow up, without growing old.


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.