• Ik ben zo onzeker als de pest. En dat wil ik graag veranderen, maar hoe?!

    Maandag stond ik in een pashokje in de H&M en ik kon het niet laten me te bekijken in de spiegel. Niet dat bekijken van of de trui wel staat, maar mezelf. Dus echt m'n gezicht enzovoort. Ik ging niet naakt, voor de door denkers. Ik moest me echt inhouden om niks te slaan of niet te huilen. Een stemmetje bleef maar zeggen hoe lelijk en dik ik wel niet ben en en en.. Ook altijd als ik langs etalageruiten loop, kijk ik automatisch gewoon naar binnen, maar door de weerspiegeling zie ik mezelf en dan komt dat stemmetje weer terug. Vorig jaar ben ik hard gepest en dit jaar niet echt, maar die opmerkingen over mijn uiterlijk. En op Facebook, altijd die foto's van die meisjes die iedereen taggen en dan krijgen ze allemaal van die reacties: "Oh sjoon sjattie!", "Sexy!". En altijd blijft dat stemmetje terug komen. Zo kan ik nog allemaal dingen opsommen. Ik weet dat ik niet perfect ben, maar toch.

    En ik wil dus van die onzekerheid afkomen, dus iemand tips?

    Iedereen is perfect op zijn eigen manier. Natuurlijk voel je je zelf wel eens onzeker, ik ken dat gevoel ook dat als ik langs een raam loop en soms kijk en me dan heel onzeker voel. Iedereen heeft dat wel eens denk ik. Maar jij bent jij, je bent mooi en laat niemand je wijs maken dat je lelijk bent. Degene die jou pestte vroeger was misschien wel ook onzeker over zichzelf en daarom kleineert hij andere. Om zich zo beter te voelen.

    You are perfect, just the way you are(K)

    [ bericht aangepast op 4 jan 2012 - 3:19 ]


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!

    Niemand is perfect en iedereen is mooi op zijn eigen manier. En zelfverzekerdheid maakt je al een stuk mooier. Als je in plaats van naar de dingen kijkt die je niet mooi vind aan jezelf naar de dingen kijkt die je wel mooi vind en je daar op focust. Niemand heeft bepaald dat je slank moet zijn om mooi te zijn. Probeer te genieten van de mooie dingen in het leven en niet alleen te kijken naar de slechte. Met een lach op je gezicht ben je al veel mooier (:


    The best feeling in the world is when you look at him, and he’s already staring.

    Dat heb ik ook altijd. En ik vergelijk me ook veel te veel met andere hele mooie meisjes.. Ik ben al een jaar aan het proberen er iets aan te doen, maar het helpt gewoon helemaal niets. Dus ik kan je zelf niet echt raad geven


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik ben ook nog steeds onzeker, maar ik ben trots op hoe zelfverzekerd ik nu ben dan dat ik in de brugklas was. Ik ben in 5 jaar rustig aan zelfverzekerder geworden. Het is wel bij meerdere mensen zo dat hoe ouder ze worden, hoe zelfverzekerder ;)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Als dat stemmetje terugkomt, moet je gewoon zeggen; 'Rot op, ik ben facking mooi'
    En je bent nog maar twaalf, misschien veranderd je onzekerheid nog wel in de aankomende jaren


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Probeer eens om een aantal dingen te vinden van jezelf die je wél mooi vindt. Eerst zal dat moeilijk zijn, omdat je er zo van overtuigd bent dat je lelijk bent, maar als je lang genoeg nadenkt ga je zeker een aantal dingen kunnen vinden.
    Lees dan regelmatig dat lijstje af, zeker als je voor de spiegel staat, en zeg tegen jezelf dat je mooi bent. Luid op. Na een tijd ga je het vanzelf geloven. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Jij klinkt als mij... Ik heb eigenlijk geen tips ;x


    I am an idiot, I move.

    Nou zit ik nog redelijk dicht op jouw leeftijd, dus kan ik je vertellen, voor je het weet is het over. Maar je moet er niet naar luisteren. Wat mij heel erg hielp was naar de personen kijken waar ik tegen opkeek, die voor mij 'perfectie' uitbeelden en me dan bedenken dat dat ze net zo onzeker zijn als ik, misschien nog wel erger. Want dat is ècht zo.

    Als je dan toch besluit iets aan jezelf te veranderen, zeg het je moeder, zij is door hetzelfde gegaan als jij en kan je helpen. Want straks verander je dingen aan jezelf die je zou graag wilde behouden.


    Let it come and let it be

    Je kunt jezelf het beste voorhouden dat je echt niet lelijk bent en dan denken aan alles wat wel goed is in je leven. Op een dag wordt het vanzelf beter.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Je bent pas twaalf!
    geef je zelfvertrouwen wat tijd, het komt vanzelf wel.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Iedereen is goed zoals hij of zij is. En ik heb ook wel eens dat ik in de spiegel kijk en dat ik dan onzeker ben over mezelf. Maar denk ik bij mezelf, ik ben ik en wie daar een probleem mee heeft is het zijn of haar probleem. En doe dingen waardoor je fijn voelt en ga met mensen om waar je je echt op je gemak voelt, zonder dat je het weet groeit dan toch wel een beetje je zelfvertrouwen & respect voor jezelf


    Physics is awesome

    Zelfs de mooiste vrouwen hebben mindere kantjes, niemand is perfect en niemand vind zichzelf perfect..


    Stop wishing, Start doing..

    Ik had hier zelf ook echt last van nu nog steeds een beetje. Bij mij is het vanzelf eigenlijk gewoon een bertje gekomen. Ik was het gewoon zat om zo over mezelf te denken en heb gewoon omgeschakeld. Ik vergelijkte mezelf eerst ook met alle andere meiden. Maar weet je fuck it. Ik ben mooi op mijn eigen manier.


    Kill them with kindness.

    Ik heb het zelf ook wel,
    en denk gewoon: Je hoeft niet mooi of wat dan ook te zijn.
    Jij bent jij, en jij bent uniek. En iedere persoon heeft een doel op deze planeet, dus jij ook (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Lovingly schreef:
    Ik heb het zelf ook wel,
    en denk gewoon: Je hoeft niet mooi of wat dan ook te zijn.
    Jij bent jij, en jij bent uniek. En iedere persoon heeft een doel op deze planeet, dus jij ook (:


    THIS ^.

    Wees niet onzeker over jezelf, joh! You are beautiful.


    The odds are néver in our favor.