• Nee, wees gerust, dit is geen topic waar ik over mijn ouders klaag omdat ik geen iPhone krijg of omdat ik weer ben puberaal uitgeschoten, ik sta hoger dan dat. Nee, gewoon mijn ouders in het algemeen.

    Mama was zestien en mijn papa tweeëntwintig toen ze trouwen. Hun eerste kind was rond mijn mama haar zeventiende verjaardag. Jong? Ja, heel jong, misschien zelfs te jong. Ze zijn hun hele leven buren geweest en zijn zo verliefd geworden, maar nog steeds heb ik het gevoel dat ze elkaar niet goed genoeg kennen, waardoor ze altijd conflicten hebben over het feit of de nutella nu gewoon in de kast of in de koelkast moet staan. En ja, ze zijn nog steeds samen, voordat iemand het vraagt.

    Ze maken best wel veel ruzie. En niet de gewone 'ik haat je, ik haat jou, daar vliegt een bord, morgen is het weer goed' maar veel serieuzer, waardoor mijn papa geen onbekende meer is bij de politie, maar ze maken het wel altijd goed, al 18(?) jaar lang.

    De laatste week hebben ze echt onwijs veel ruzie gemaakt, mede door mijn broer en mij (aangezien onze ouders altijd meer van ons verwachten dan mijn broer en ik kunnen doen, vooral omdat ze bezorgd zijn wegens onze toekomst later) en ik heb niet echt geholpen door de hele week als een arrogante, verwende puber rond te lopen.

    Het begon klein. Mijn papa nam onze kerstcadeau's af en verstopte hen in de kast. Hij nam de ene laptop af en verstopte deze ook in de kast. Mijn mama was op dat moment boven met de hare, dus deze raakte hij niet aan. Toen ik die morgen de kast wilde open doen, was de sleutel weg. Mijn mama had nog een reservesleutel en gebruikt deze en toonde heel demonstratief dat ze de kast open kon doen en dat ze hem ervoor niet nodig had. Een hele kleuterspeeltuin dus, ik vond gewoon dat ze moesten uitpraten, wat er ook gebeurt was.

    Gisteren kwam mijn papa mijn kamer beginnen en gaf mijn broer en mij onze cadeau's terug en ging toen in de woonkamer zitten. Mijn mama ging koppig naar boven en bleef hem negeren, ik vond het ergens zielig, maar ik was nog steeds boos wegens enkele dingen die hij naar me toe had geroepen de afgelopen week en ik was ook te koppig om hem dan gezelschap te houden (en ook omdat ik - elke keer als ik voorbij de woonkamerdeur liep - de opmerking kreeg dat ik moet afvallen, terwijl de dokter zelf zegt dat ik te weinig weeg)

    En nu is mijn pa weg. Sinds gisterenavond, waarschijnlijk bij zijn vriend, waar hij zich heeft zat gedronken, waardoor mijn mama helemaal in paniek in de gracht is gereden toen ze hem wilde zoeken. Ze was de straat niet eens uit toen ze de controle verloor over het stuur en van de weg reed. Ik sliep toen al en mijn broer ook, dus wij hadden geen idee (behalve dat papa 'even snel' iets moest doen).

    Vanmorgen maakte mijn moeder me plots wakker en vertelde me wat er gebeurt is. We zijn naar onze buren gegaan en die hebben ons met een tractor eruit geholpen. Mijn mama heeft dus de hele nacht opgebleven om die auto los te krijgen uit die gracht. Nu slaapt ze boven, maar ik kan niet meer slapen :') & mijn pa is nog steeds weg en zijn gsm staat af sinds twee uur vanmorgen.

    Oke ja, sorry om jullie al op zo'n vroege, 'vrolijke' morgen depressiviteit te bezorgen, maar ik moest het even kwijt, omdat ik geen idee heb wat ik anders moet doen.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2011 - 8:02 ]


    Olive

    Ahhw Vieev. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen :$ sterkte <3

    Ahw )= Hebben jullie soms afspraken bij een psycholoog? Misschien kan die helpen.
    Echt heel veel sterkte!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Dat klinkt echt verschrikkelijk, maar ik denk dat je voor nu niets meer kunt doen dan proberen je moeder gerust te stellen en mocht je vader deze avond niet terug komen, laat je dan niet van de wijs brengen. Roep het hele overige huishouden bij elkaar (moeder, broertjes/zusjes) en probeer er alsnog een fijn Oud&Nieuw te maken. Want angst gaat niemand verder helpen, al begrijp ik hoe moeilijk het is om je er over heen te zetten.
    Ik wens je verder heel veel sterkte en hoop dat alles goed komt <3


    Let it come and let it be

    Niet op het forum iig. :3

    Wow, dat is echt heftig.
    Ik hoop écht met heel mijn hart dat alles daar terug goed komt met jullie, maar ik weet zo niet direct wat ik nog meet kan doen.
    Misschien inderdaad, zoals hier al is gezegd, praten met een psycholoog of toch zeker een andere volwassene, want dit is echt niet meer normaal. =/


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Countenance schreef:
    Dat klinkt echt verschrikkelijk, maar ik denk dat je voor nu niets meer kunt doen dan proberen je moeder gerust te stellen en mocht je vader deze avond niet terug komen, laat je dan niet van de wijs brengen. Roep het hele overige huishouden bij elkaar (moeder, broertjes/zusjes) en probeer er alsnog een fijn Oud&Nieuw te maken. Want angst gaat niemand verder helpen, al begrijp ik hoe moeilijk het is om je er over heen te zetten.
    Ik wens je verder heel veel sterkte en hoop dat alles goed komt <3

    Ganymede schreef:
    Niet op het forum iig. :3
    Veranika toch, je hebt me zwaar teleurgesteld.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Countenance schreef:
    Dat klinkt echt verschrikkelijk, maar ik denk dat je voor nu niets meer kunt doen dan proberen je moeder gerust te stellen en mocht je vader deze avond niet terug komen, laat je dan niet van de wijs brengen. Roep het hele overige huishouden bij elkaar (moeder, broertjes/zusjes) en probeer er alsnog een fijn Oud&Nieuw te maken. Want angst gaat niemand verder helpen, al begrijp ik hoe moeilijk het is om je er over heen te zetten.
    Ik wens je verder heel veel sterkte en hoop dat alles goed komt <3


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Ganymede schreef:
    Niet op het forum iig. :3


    Wel het spijt me dat ik niemand anders heb


    Olive

    Dat klinkt echt heel erg heftig. Ik weet verder ook niet zo goed wat te zeggen... Heel veel sterkte


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Tate schreef:
    (...)

    Wel het spijt me dat ik niemand anders heb

    Ok als je het zo ziet. :-)

    Ganymede schreef:
    Niet op het forum iig. :3


    Dat is een lullige opmerking .. heel lullig.

    Ontopic: Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, ik vind het echt erg voor je en ik weet wat je doormaakt qua ruzies. Gelukkig gaat het hier al wel weer een hele tijd goed. Maar heel veel sterkte! <3


    To infinity and beyond •

    THING5 schreef:
    (...)

    Dat is een lullige opmerking .. heel lullig.

    Ontopic: Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, ik vind het echt erg voor je en ik weet wat je doormaakt qua ruzies. Gelukkig gaat het hier al wel weer een hele tijd goed. Maar heel veel sterkte! <3

    Moei je eens met je eigen zaken omfg.

    THING5 schreef:
    (...)

    Dat is een lullige opmerking .. heel lullig.

    Ontopic: Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, ik vind het echt erg voor je en ik weet wat je doormaakt qua ruzies. Gelukkig gaat het hier al wel weer een hele tijd goed. Maar heel veel sterkte! <3
    Ga jij nu echt op alles commentaar geven, jij weet ineens niet wat ze er meer bedoelt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ganymede schreef:
    (...)
    Ok als je het zo ziet. :-)


    Ik bel mensen liever niet wakker om zeven uur omdat mijn pa kuren heeft.


    Olive