• Ik ben mijn Nederlandse literatuur aan het leren en ik zit nu bij de schrijver Ernest Claes, de schrijver van "De Witte".
    En de dialogen zijn daar echt in het plat Antwerps geschreven en ik zit dat nu de hele tijd hard op te lezen omdat dat totaal mijn dialect niet is en ik dat zo hennig vind. :--)

    "'k en èm de leste doage van-iêne-pas ieverans mee zèn erme in de loecht zien stoan sloage ... en èm is gedurig hèd-oep in zèn eigen oan 't klappe..."

    Vrije vertaling: Ik heb hem de laatste dagen constant met zijn armen in de lucht zien staan slaan ... en hij is gedurig luidop in zichzelf aan het praten..

    [ bericht aangepast op 27 dec 2011 - 11:56 ]

    Muffliato schreef:
    In À-dam praten ze gewoon normaal gelukkig. :-X


    Haha, toch kan ik meestal behoorlijk goed horen wanneer iemand uit A'dam komt(:


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Da dut mien dinken oan mien eigen accent, lekker plat Achterhûks proaten, niewoar? En a'je 't dan toch lèst, kunnie mien dan ook vertellen ovvie 't ken verstoan?
    Lol, ik moet gewoon spreken en niet schrijven >_<


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Sorry, West-Vlaming hier die weinig van plat Antwerps begrijpt (A)


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Deze brabander snapte hem voor de helft.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Chemist schreef:
    Da dut mien dinken oan mien eigen accent, lekker plat Achterhûks proaten, niewoar? En a'je 't dan toch lèst, kunnie mien dan ook vertellen ovvie 't ken verstoan?
    Lol, ik moet gewoon spreken en niet schrijven >_<


    Haha, achterhoeks vind ik echt stoer:W
    +
    Ja, dat kan ik verstaan.

    Dat doet me denken aan mijn eigen accent, lekker plat achterhoeks praten, niet waar? En als je het dan toch leest, kun je mij dan ook vertellen of je het kan verstaan?

    [ bericht aangepast op 27 dec 2011 - 18:56 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    (...)

    Haha, achterhoeks vind ik echt stoer:W


    Dat te bedenken dat je het zo waarschijnlijk niet schrijft, moeha, ik kan het echt alleen spreken...


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Banshee schreef:
    Ik kom uit Brabant, dus dat is vrij goed te begrijpen nog voor mij. (nerd)


    (Be)lieve in (you)rself

    Chemist schreef:
    (...)

    Dat te bedenken dat je het zo waarschijnlijk niet schrijft, moeha, ik kan het echt alleen spreken...


    Achja, maar ik vind het gewoon vet klinken, ghehe.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    (...)

    Achja, maar ik vind het gewoon vet klinken, ghehe.


    Kom naar de Zwarte Cross, hehe. Kun je lachen, lekker rondknarren op een brommer, muziek luisteren en andere onzindingen doen. Vorig jaar was er de activiteit "klompen beschilderen", hartstikke rustgevend joh!


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Uneventful schreef:
    Dat doet me denken aan zo'n boerse accent.


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!

    Het dialect in De Witte is geweldig!


    Ex astris, sciencia

    Chemist schreef:
    (...)

    Kom naar de Zwarte Cross, hehe. Kun je lachen, lekker rondknarren op een brommer, muziek luisteren en andere onzindingen doen. Vorig jaar was er de activiteit "klompen beschilderen", hartstikke rustgevend joh!


    Haha, geweldig. Alleen nogal ver; 2 uur:W


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik versta het zonder 2x te lezen. Ik woon dan ook in de provincie Antwerpen.

    Maar mijn dialect is erger. Gelukkig praat ik vrij ABN voor een Arendonkenaar. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Wandering schreef:
    (...)

    Haha, geweldig. Alleen nogal ver; 2 uur:W


    Ik moet 20 minuten fietsen, als ik goed doorfiets. Ik bescherm je wel tegen de boeren (moeha, er zijn echt mensen die mij mailden of er hier van die "agressieve boeren" zaten, hahaha) :Y)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Banshee schreef:
    Ik kom uit Brabant, dus dat is vrij goed te begrijpen nog voor mij. (nerd)


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)