Keith Lancaster
Ik was al een tijdje wakker, maar had nog geen idee waar dat ik in hemelsnaam was.
Alles was hier zo mooi, zo stil, alsof ik net in een sprookje was gestapt.
Al enkele uren was ik het eilandje aan het verkennen, toen ik plots twee meiden met elkaar zag praten.
Ik wandelde op een rustig tempo naar hen toe en begroette hen vlak voor ik er echt was.
"Damens." Zei ik met een scheve grijns op mijn lippen. "Jullie weten per toeval niet waar we zijn?"
Allebei schudden ze hun hoofd.
Fijn, nu wist ik nog steeds niet waar ik was.
"Ik ben al enkele uren aan het ronddwalen en jullie zijn de eerste mensen die ik tegenkom." Zei ik terwijl ik mijn borst een klein beetje vooruitstak. "Ik ben Keith trouwens."
Vlak voordat ik de namen van de twee dames had gescoord, hoorde ik vanuit het water een kreet die veel weg had van iemand die om hulp riep.
Mijn blik schoot naar de zee en al snel had ik door dat er nog iemand was.
Ik liep zonder iets te zeggen naar het heldere water en sprong er zonder na te denken in om het meisje hulp te bieden.
Gelukkig was ik getraind en had ik wat spieren, dus kon ik zo zonder moeite het meisje uit het koele water sleuren en op het witte strand neerleggen.
"Alles ok?" Vroeg ik terwijl ik boven het meisje hing met mijn gezicht.
Je kon zeggen wat je wou, voor een 15 jarige had ik verdomd goede reflexen.
Diana McGregor
Ik hoorde een heleboel kabaal van ergens achter me komen, dus besloot ik om het geluid te volgen.
Ik kwam uit bij een groepje van twee meisjes en een jongen.
De jongen liep plotseling naar het water en sprong er in, pas nadat hij even onder was gegaan, snapte ik al waarom.
Hij haalde een meisje uit het water en legde haar op het witte strand.
In een klein looppasje, liep ik dichter naar het viertal toe terwijl mijn lange blonde lokken vrolijk achter me dansten.
"Kan ik helpen?" Vroeg ik behulpzaam. "Ik kan wat van EHBO."
Dat was een feit, ik moest wel EHBO kennen aangezien mijn ouders me beiden altijd mishandelden.
Ik verzorgde mezelf altijd als het nodig was, wat dus vaak het geval was.
Ik knielde neer in het zand bij het meisje en de jongen en bekeek haar even.
Ze zag er nog ok uit, behalve dan dat ze wat geschrokken en uitgeput was.
Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.