• Mortefiscera ‘Morte’ Delianos is een normaal meisje, gewoon een mensenmeisje. Met een rare naam, dan wel. Ze heeft een zus, een drie jaar oudere zus van vijftien die pas nu ontdekt dat ze een heks is. Tenminste, zij ontdekt dat niet, maar Morte las de brief, en deed zich voor als haar zus. Op Hogwarts, de school voor hekserij en tovenarij, heeft ze geen idee wat ze moet doen als ze meegenomen wordt door de Dooddoeners, en daar aangenomen wordt als Dooddoener terwijl ze niets kan in de tovenarij. Hoe zal dit aflopen? En wat als ze één van de Dooddoeners, Draco Malfoy, leuk begint te vinden, maar de onhandige Ronald Weasley nog leuker?

    Sorry voor de grote samenvatting.


    Invullen graag.
    Do?
    Title?
    Original on Quizlet?
    Comments?


    Alvast bedankt (:.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2011 - 16:59 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Please?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Do?Ja (:
    Title? 'The dark side of love' of 'Dark Love' ??
    Original on Quizlet? Ja.
    Comments?Het lijkt me een heel erg leuk verhaal &.
    ik gaa het ook zkkr lezen.


    Stay Strong Darling

    Lifehouse schreef:
    Do?Ja (:
    Title? 'The dark side of love' of 'Dark Love' ??
    Original on Quizlet? Ja.
    Comments?Het lijkt me een heel erg leuk verhaal &.
    ik gaa het ook zkkr lezen.


    Bedankt, en ik zal de titels in mijn hoofd laten (:.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Do? Yup, laat me weten wanneer je begint.
    Title? Once is enough. Of bedenk zelf iets met die twee crushes.
    Original on Quizlet? Yup.
    Comments? Snel beginnen, voor een goede layout zorgen, in de spotlight zetten & BAM! Je hebt lezers.


    Intersectional feminist

    Hier stuit je wel op problemen. Zweinstein stuurt een brief als de leerling 11 is, Magische krachten krijg je niet zomaar, dus kan je niet pas op je 15de een brief krijgen. Iemand die niet magisch is die kan niet worden gesorteerd, want de hoed kan zien dat die persoon in kwestie niet magisch is en zo nog een paar dingen. Het zou ook bijzonder raar zijn dat iemand van 15 ineens 12 is.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2011 - 17:38 ]


    Ex astris, sciencia

    @Bronte ; Ze kan dan tochwel doen dat de zusjes nooit een brief hebben gelezen? (ouders verbergen ze miss) & dan laat ze het zusje gwn naar de school gaan. & dat ze dan daar pas opmerkt dat ook zij toch wel wat speciale krachten heeft, maar ze doen het niet goed... ofzo? :$


    ' Nyctophilia '

    Bronte schreef:
    Hier stuit je wel op problemen. Zweinstein stuurt een brief als de leerling 11 is, Magische krachten krijg je niet zomaar, dus kan je niet pas op je 15de een brief krijgen. Iemand die niet magisch is die kan niet worden gesorteerd, want de hoed kan zien dat die persoon in kwestie niet magisch is en zo nog een paar dingen. Het zou ook bijzonder raar zijn dat iemand van 15 ineens 12 is.


    Het zusje lijkt op een 15-jarige, want dat zeggen de meeste mensen. Alleen ze is een mens, ookwel dreuzel, en die grotere zus weet niet van de brief, alleen Mortefiscera weet dat, en wilde een kijkje nemen zegmaar. En op de één of andere manier kan zij door een ketting die verborgen zit in haar kleren Hogwarts zien.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Do? Ja
    Title? Be a little serieus right now.
    Original on Quizlet? Jaa.
    Comments? Wil je me even GB'en als je begint?


    If the shorts don't fit, take another pair. Maybe they will.

    Do? No
    Title?
    Original on Quizlet?
    Comments?


    comfort in c h a o s

    Oeh, leuk! Het is wel superorgineel, ik weet alleen even geen titel, sorry!


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Portland schreef:
    Do? Ja
    Title? Be a little serieus right now.
    Original on Quizlet? Jaa.
    Comments? Wil je me even GB'en als je begint?


    serious (:

    TITEL Vertaald bij google : Toverwereld : Wizarding Mundi


    ' Nyctophilia '

    Eevee schreef:
    @Bronte ; Ze kan dan tochwel doen dat de zusjes nooit een brief hebben gelezen? (ouders verbergen ze miss) & dan laat ze het zusje gwn naar de school gaan. & dat ze dan daar pas opmerkt dat ook zij toch wel wat speciale krachten heeft, maar ze doen het niet goed... ofzo? :$


    Lees de boeken/kijk films. Ze zijn erg aanhoudend als ze genegeerd worden, daar op zweinstein.

    En ik zeg niet doen. Iemand die pas op zijn 15e een brief krijgt is erg bijzonder. Je kunt er zeker van zijn dat die goed onderzocht en in de gaten wordt gehouden, gewoon omdat ze willen weten of er misschien fouten zitten in de spreuken om nieuwe tovenaars te detecteren (wie weet zijn er veel meer tovenaars die gemist worden!)

    Verder vermoed ik dat het logisch is te vermoeden dat de spreuken verkeerd zijn gegaan, en dat het een dreuzel heeft gedecteerd. Simpelste oplossing dan is haar een simpele spreuk te laten uitvoeren om te testen of ze kan toveren. Ik den dat het dan wel opvalt dat ze geen magie kan...

    Verder: de stok kiest de tovenaar. Niet de dreuzel. Ik weet niet wat een toverstok doet in de handen van een dreuzel, maar ik vermoed niet veel. En denk eraan dat de toverstokkenmaker erbij is, en ziet dat de stok geen afkeuring/goedkeuring laat zien (of alleen afkeuring, in welk geval ze geen stok heeft)

    Dus daarom zeg ik niet doen. Het schrijven over een dreuzel op zweinstijn is een origineel idee, maar het past absoluut niet.


    quidquid excusatio prandium pro