- 'Oh, nu zijn al mijn kinderen klassenoudste geweest!' 'Wat zijn Fred en ik dan? De buren?
- Molly Weasley.
- Ze stoppen je kop in de plee op je eerste dag op het Treitercollege,' zei Dirk tegen Harry. 'Ga je mee naar boven om te oefenen?'
'Nee, bedankt,' zei Harry. 'Die arme plee heeft nog nooit zoiets smerigs als jouw kop hoeven verwerken - dadelijk wordt hij nog misselijk.' En hij nam snel de benen, voor Dirk begreep wat hij gezegd had.
- Harry Potter.
-"Ja" zei Harry.
"Ja, meneer" zei Sneep
"U hoeft mij geen meneer te noemen hoor".
- Harry Potter en Severus Snape.
-Jij hebt geen letter op je trui,' zei George. 'Ze denkt zeker dat jij je eigen naam niet vergeet. Maar wij zijn heus niet stom, hoor - we weten best dat we Gred en Forge heten.'
- Fred en George Weasley (of Gred en Forge Weasley)
-Ons schoolhoofd neemt een korte vakantie.' zei professor Anderling en ze wees op het Sneepvormige gat in het raam.
- Minerva McGonagall.
- Ik heb laatst jouw moeder gezien, Malfidus,' zei Harry. 'Die smoel van haar, alsof ze poep onder haar neus heeft - kijkt ze altijd zo, of was dat alleen maar omdat jij erbij was?' "
- Harry Potter.
- Ron:hoeveel kost dit?
Fred & George: 5 galjoenen.
Ron: Maar voor mij dan?
Fred & George: 5 galjoenen.
Ron: Maar ik ben jullie broer!
Fred & George: 10 galjoenen!
'O, steek je kop toch in de plee en trek door!', zei Hagrid. 'Harry - je bent een tovenaar.'
- Hagrid
Zachtjes, zodat de anderen het niet zouden horen, vertelde Harry over Sneep’s plotselinge en sinistere verlangen om een Zwerkbalwedstrijd te fluiten.
'Speel dan niet,' zei Hermelien.
'Zeg dat je ziek bent,' zei Ron.
'Doe alsof je je been hebt gebroken,' suggereerde Hermelien.
'Breek je been echt,' zei Ron.
- Harry, Ron en Hermelien
Wat zich in de kerkers tussen jou en professor Krinkel heeft afgespeeld, is strikt geheim, vandaar dat de hele school op de hoogte is. Ik geloof dat twee van je vrienden, Fred en George Wemel, geprobeerd hebben je een wc-bril te sturen. Ze dachten waarschijnlijk dat dat je zou opbeuren, maar helaas leek het madame Plijster niet erg hygiënisch en daarom heeft ze hem in beslag genomen.' -- Perkamentus
Dirk hees zijn broek op, die van zijn dikke kont zakte.
'Waarom staar je naar die heg?' vroeg hij wantrouwig.
'Ik probeer te bedenken met welke spreuk ik hem in fik zou kunnen steken,' zei Harry.
Dirk deinsde meteen achteruit , met een paniekerige uitdrukking op zijn bolle gezicht.
'Je m-mag niet - Pa zei dat je niet m-mocht toveren - dan schopt hij je meteen op straat - en je kunt nergens anders heen - je hebt geen vrienden bij wie je kunt-'
'Simsalabim!' zei Harry fel. 'Hocus Pocus... abracadabra...'
'MAAAAA!' brulde Dirk, die over zijn eigen voeten struikelde terwijl hij terug holde naar huis. 'MAAAAA! Hij doet het weer!'
- Harry en Dirk
Ze zweeg even en zei toen nuchter: 'Ik vind je er kerngezond uitzien, Potter, dus neem me niet kwalijk dat ik je vandaag gewoon huiswerk geef. Mocht je onverwacht doodgaan, dan hoef je het niet in te leveren.'
- Minerva Anderling
'Waar is Plank?' zei Harry, die besefte dat hij er niet bij was.
'Nog steeds onder de douche,' zei Fred. 'We denken dat hij zich probeert te verdrinken.' -- Harry en Fred
'Maak dan vuur!' zei Harry, naar lucht happend. 'Ja natuurlijk - maar ik heb geen hout!' riep
Hermelien handenwringend. 'BEN JE GEK GEWORDEN?' bulderde Ron. 'BEN JE EEN HEKS OF NIET?'
-- Harry, Ron en Hermelien
Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!