• Hallow , binnenkort krijg ik mijn eerste paardje :D het word een klein ponytje als huisdiertje bedoelt , is 3 jaar en is 75 cm groot .
    maar ik wil graag informatie hebben over de verzorging , de basisnodigheden , ..
    het is de bedoeling dat hij af en toe meegaat op kampjes en zo , dus hij gaat veel op straat moeten lopen , heeft iemand hier ervaring met paarden ?
    mijn 2 grootste vragen zijn :
    - hoe moet ik dat doen met zijn hoeven ?
    - wat moet ik allemaal aanschaffen voor het paardje komt ??
    Thank you :D

    Mijn hond is like... groter


    Life is hard and then we die

    Ik neem aan dat degene bij wie je hem koopt je dat kan vertellen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    75 cm? oO


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Dat is een heel klein paardje O.o Maar ik heb geen idee, google?


    To love is to destroy.

    Persoonlijk vind ik dat je dat van te voren moet weten, een paard-pony is niet zomaar een dier dat je elke dag een keer uitlaat namelijk.
    Maargoed, dat ben ik dan weer. Er zijn bij boekenwinkels veel verzorgingsboeken etc. verkrijgbaar. :Y)

    [ bericht aangepast op 17 dec 2011 - 16:27 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Negligible schreef:
    75 cm? oO

    Een Falabellatje ;)

    Heb je verder helemaal geen ervaring met paarden? Hij moet genoeg beweging krijgen, dat is erg belangrijk. Je moet zijn hoeven uitkrabben en ter onderhoud zal er ook een hoefsmid, ik denk eens in het jaar moeten komen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Rhea schreef:
    Heb je verder helemaal geen ervaring met paarden? Hij moet genoeg beweging krijgen, dat is erg belangrijk. Je moet zijn hoeven uitkrabben en ter onderhoud zal er ook een hoefsmid, ik denk eens in het jaar moeten komen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

    Ik rij al JAAREN paard , maar paardrijden of zelf hebben is niet het zelfde hé :s dus probeer ik ervaring op te doen door boeken te lezen , opzoeken op het internet en proberen vragen aan mensen met veel ervaring xD

    Ik heb zelf een paard gehad. En een vriendin van mij heeft 4 falabella's. Maar je moet er sowieso een halster en een touw voor hebben, het goede voer, een drinkbak, een dekentje voor als je hem wil scheren, zodat hij het niet koud heeft in de winter. Dus je zou een winterdeken kunnen kopen. Een regendekentje voor als hij altijd buiten staat en hij dus in de regen ook veel buiten staat. Ehm, voor de hoeven kun je een hoefsmid laten komen (: En verder borstels en anti-klit ofzo.. En als hij in een stalletje moet, dan is het belangrijk om een ondergrond te hebben, dus vlas/stro of krullen of waar je hem op wil hebben.. Een mest-boy is handig, zodat je de stal/wei uit kunt mesten.. En op het moment is dit alles wat ik kan bedenken voor zo'n paardje :'). Want ik moest ook een hoofdstel en zadel en peesbeschermers, dekjes etc hebben :') Maar dat heb jij dan niet nodig. Je zou nog een zweetdekentje kunnen kopen, voor als hij hard moet werken als het koud is..


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Zo'n paardje lijkt me zo lief! (bloos)
    Maar ik heb geen idee! Sorry! (no_chears)


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    voedsel, wormenkuren, verzekering, strooisel voor in de stal en goed hooi (onbeschimmeld!!!), een ervaren paardenhouder, een dekentje voor in de winter (als hij geen dikke vacht heeft en op stal staat i.p.v. de wei), goed beslagen hoeven (als dat nodig is), hoevenvet, een EHBO-doos met daarin de spullen voor kompressen en voor ontstekingen, wonden en kleinere dingen. Een halfjaarlijks dierenarts bezoek etc. etc. etc...


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik vind dat als je een paard koopt, dat je dan toch wel zou moeten weten hoe je er precies voor moet zorgen en wat je nodig hebt. Maar ik zou 't maar even aan de verkoper vragen, die kent het paardje het beste en weet vast en zeker precies wat het nodig heeft.


    “Love is a contradiction.”

    Mak maken dat is heel belangrijk!,
    en tsja halster halstertouw.
    Stal, Stallen uitmesten en de pony moet af en toe ook naar buiten.
    en wat bedoel je precies met de hoeven?? bedoel je hoeven uitkrabben??
    Dan moet je naast je pony gaan staan een bukken probeer zijn/haar voet op te tillen terwijl je met je schouder het gewicht van de pony de andere kant op drukt.


    -

    SmaggieM schreef:
    (...)
    Ik rij al JAAREN paard , maar paardrijden of zelf hebben is niet het zelfde hé :s dus probeer ik ervaring op te doen door boeken te lezen , opzoeken op het internet en proberen vragen aan mensen met veel ervaring xD

    Het is jaren, niet jaaren. & verder ben ik het eens met Libertad.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Inviolable schreef:
    Ik heb zelf een paard gehad. En een vriendin van mij heeft 4 falabella's. Maar je moet er sowieso een halster en een touw voor hebben, het goede voer, een drinkbak, een dekentje voor als je hem wil scheren, zodat hij het niet koud heeft in de winter. Dus je zou een winterdeken kunnen kopen. Een regendekentje voor als hij altijd buiten staat en hij dus in de regen ook veel buiten staat. Ehm, voor de hoeven kun je een hoefsmid laten komen (: En verder borstels en anti-klit ofzo.. En als hij in een stalletje moet, dan is het belangrijk om een ondergrond te hebben, dus vlas/stro of krullen of waar je hem op wil hebben.. Een mest-boy is handig, zodat je de stal/wei uit kunt mesten.. En op het moment is dit alles wat ik kan bedenken voor zo'n paardje :'). Want ik moest ook een hoofdstel en zadel en peesbeschermers, dekjes etc hebben :') Maar dat heb jij dan niet nodig. Je zou nog een zweetdekentje kunnen kopen, voor als hij hard moet werken als het koud is..

    thanx , Dit lijkt me zeer goede informatie X