Ik vind het niet slecht, je hebt toch het recht om over je eigen leven te beslissen, waarom dan niet over je eigen dood?
Sterker nog ik vind het ergens iets goed. Tuurlijk is het een verschrikkelijke daad, maar vaak is door leven voor die mensen erger dan sterven. Wij(de mensen die het niet hebben gedaan) kunnen niet zeggen dat het laf is of slecht, want wij weten niet hoe het is. Laf is het zeker niet, als het laf was zou het vaker voorkomen.
Ik vind zelfmoord iets moedigs, soms zelfs iets eervolst, zoals in Japan was/is.
Wat me opvalt aan de reacties hier is dat iedereen zelfmoord niet als een oplossing ziet maar als een daad als ze geen oplossingen meer zien. Maar wat als dit de enigste oplossing is? Wat als je bv manisch depressief bent en daar nooit meer van af komt? Wat als je leven je kapot maakt om wat voor reden dan ook en je kan dat niet veranderen? Dan is zijn er maar twee dingen die je kan doen, zelfmoord plegen of gek worden. En ik zou dan voor zelfmoord kiezen.
[ bericht aangepast op 11 dec 2011 - 20:51 ]
Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall