• Gister hadden we het met gescheidenis over deze seriemoordernaar. http://www.ondernemen.in/INFO_Jeffrey_Dahmer

    Maar toen mijn docent dit verhaal vertelden kon ik bijna niet meer ademen:
    Een van Dahmers meest tragische slachtoffers was Konerak Sinthasomphone, temeer omdat de politie niet adequaat op dit incident reageerde. Toevalligerwijs was dit ook de jongere broer van Somsack Sinthasomphone, die in 1988 door Dahmer was misbruikt waarvoor deze bovendien was veroordeeld en geregistreerd. Bovendien zou de nalatigheid van de politie volgens sommigen ingegeven zijn door racisme en homofobie.

    In de vroege morgen van 27 mei 1991 troffen twee jonge zwarte vrouwen de 14-jarige Konerak Sinthasomphone aan. Hij was naakt, gedrogeerd, bebloed en bloedde uit zijn anus. Dahmer verscheen al snel ten tonele, en probeerde de jongen terug naar zijn huis te halen. De vrouwen weigerden dit en belden de politie en een ambulance. De politie geloofde Dahmers kant van het verhaal, namelijk dat de jongen zijn 18-jarige vriend was met wie hij had gedronken waarna ze ruzie hadden gekregen. Dahmer kwam kalm en rationeel over terwijl de vrouwen kijverig overkwamen, de jongen leek inderdaad dronken, en de agenten verloren vrij snel hun belangstelling.

    De politie bracht de jongen naar Dahmers huis waar ze hem achterlieten, ondanks de stank die in het huis hing. Deze stank bleek afkomstig van het ontbindende lichaam van Dahmers vorige slachtoffer, Tony Hughes. Bovendien verifieerde de politie noch de leeftijd van Sinthasomphone, noch Dahmers registratie als zedendelinquent. Sinthasomphone was te gedrogeerd en verdoofd om te kunnen uitleggen dat Dahmer hem wilde doden en dat hij rende voor zijn leven. De politie liet hem bij Dahmer achter en vertrok. Dahmer wurgde Sinthasomphone, sodomiseerde en ontleedde zijn lichaam, en bewaarde zijn schedel. De politie ondernam geen verdere actie. Toen de moeder van een van de zwarte vrouwen, Glenda Cleveland, opbelde om te vragen wat er met 'die Aziatische jongen' was gebeurd, kreeg ze te horen dat hij een volwassene was. Toen ze aandrong, antwoordde de dienstdoende agent dat hij terug naar huis was gegaan met zijn vriend en dat hij verder ook niet kon helpen wat iemands seksuele voorkeur was. Toen Cleveland nadien een verband legde tussen het incident en de vermissing van Sinthasomphone en de politie nogmaals opbelde, pakte niemand dit op en werd niemand naar haar toegestuurd. Ook de FBI reageerde niet op Clevelands telefoontje.

    Twee van de drie dienstdoende agenten, John Balcerzak en Joseph Gabrish, zijn nadien oneervol ontslagen wegens hun nalatigheid en homofobe opmerkingen in de politieauto. Zo maakten ze opmerkingen over de 'hereniging van de minnaars', en vonden dat ze nu 'ontluisd' moesten worden omdat ze de jongen hadden aangeraakt. De agenten hebben hun ontslag succesvol aangevochten en hun carrière bij de politie voortgezet.

    Tja, dat heb je met seriemoordenaars, die vermoorde mensen.
    Ik kan je zo nog wel een paar verschrikkelijke moorden noemen, erger dan deze. Verstikkingsdood, het is erg, maar ik heb erger gehoord.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    Tja, dat heb je met seriemoordenaars, die vermoorde mensen.
    Ik kan je zo nog wel een paar verschrikkelijke moorden noemen, erger dan deze. Verstikkingsdood, het is erg, maar ik heb erger gehoord.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Oh. My. God. D:


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Verdomme de politie was erbij en keek erna.

    Hale schreef:
    Verdomme de politie was erbij en keek erna.

    Nee, ze hadden verkeert geoordeelt, wat ook vaak voorkomt. Het zijn ook maar mensen, zeker in die tijd was homofilie niet zo vreemd. Het is erg, maar dat zijn zo veel moorden. En ik heb erger gehoord.
    Je moet je alles niet te veel aantrekken, daar krijg je nog problemen mee.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Nee, ze hadden verkeert geoordeelt, wat ook vaak voorkomt. Het zijn ook maar mensen, zeker in die tijd was homofilie niet zo vreemd. Het is erg, maar dat zijn zo veel moorden. En ik heb erger gehoord.
    Je moet je alles niet te veel aantrekken, daar krijg je nog problemen mee.


    Ze hadden verkeerd geoordeelt.


    Ja. hij bloed ook voor niets uit zijn anus.

    De politie bracht de jongen naar Dahmers huis waar ze hem achterlieten, ondanks de stank die in het huis hing. Deze stank bleek afkomstig van het ontbindende lichaam van Dahmers vorige slachtoffer, Tony Hughes. Bovendien verifieerde de politie noch de leeftijd van Sinthasomphone, noch Dahmers registratie als zedendelinquent. Sinthasomphone was te gedrogeerd en verdoofd om te kunnen uitleggen dat Dahmer hem wilde doden en dat hij rende voor zijn leven. De politie liet hem bij Dahmer achter en vertrok.

    Ze hadden moeten nadenken.

    Achteraf kan je altijd makkelijker oordelen,je weet niet pressies wat echt gebeurd is of hoe het er uit zag. Het is zeker erg wat er gebeurt is, maar er gebeuren zo vaak erge(re) dingen. Je kan je moeilijk om alles druk maken.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Politiemensen zijn ook niet heilig, het verhaal van die Dahmer klonk wel aannemelijk en ze kunnen toch ook niet alle misdadigers zomaar herkennen? Tot zover hadden ze er weinig aan kunnen helpen. Wat daarna gebeurde was wel een beetje...raar, ja.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Frigga schreef:
    Achteraf kan je altijd makkelijker oordelen,je weet niet pressies wat echt gebeurd is of hoe het er uit zag. Het is zeker erg wat er gebeurt is, maar er gebeuren zo vaak erge(re) dingen. Je kan je moeilijk om alles druk maken.


    Alle moorden zijn erg.

    Maar deze jongen had gered kunnen worden.

    Hale schreef:
    (...)

    Alle moorden zijn erg.

    Maar deze jongen had gered kunnen worden.

    Dat kan met zo veel moorden.
    Zoals ik al zei, je weet het niet zeker, je was er niet bij dus je kan niet oordelen. Je weet niet hoe het er uitzag.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Dat kan met zo veel moorden.
    Zoals ik al zei, je weet het niet zeker, je was er niet bij dus je kan niet oordelen. Je weet niet hoe het er uitzag.


    Hoe denk jij dat het eruitzag dan?

    En wat ze zieden in die auto dan?

    Hale schreef:
    (...)

    Hoe denk jij dat het eruitzag dan?

    Weet ik niet, ik kan daar niet over oordelen, ik was er niet bij. Het verhaal van Dahmer klink heel aannemelijk. En logisch ook. De politie kan moeilijk iedereen als potentiële moordenaar of slachtoffer behandelen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Eerlijk? Jeffrey Dahmer is helemaal niet de ergste, meest wrede seriemoordenaar ooit hoor.. Oké, het is best wel erg en oké, die agenten hadden anders moeten reageren. Maar wie weet hoe zag het eruit?


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Postcards schreef:
    Eerlijk? Jeffrey Dahmer is helemaal niet de ergste, meest wrede seriemoordenaar ooit hoor.. Oké, het is best wel erg en oké, die agenten hadden anders moeten reageren. Maar wie weet hoe zag het eruit?


    Hij gooide zuur in hun hersenen terwijl ze nog leefden om ze in sex zombies te veranderen.