• Sinds kort kom ik steeds moeilijker uit mijn woorden.
    Ik weet dan wel wat ik wil zeggen, maar krijg het niet over mijn lippen.
    Normaal praat ik best wel veel, maar de laatste tijd heb ik veel minder zin om dingen te zeggen omdat ik het gewoon niet in een keer eruit krijg.
    Korte woorden zoals 'Ja' of zo dat lukt wel, maar langere zinnen, of verhalen vertellen gaat moeilijk. Ik heb hier nog nooit last van gehad, en vind het ook òntzettend irritant.
    Iedereen zit ook steeds te vragen 'stotter je?' of dan gaan ze mijn zinnen af maken als ik er zelf te lang over doe, en het liefst wil ik er gewoon weer zo snel mogelijk weer van af :Y)

    Dus wie heeft/had hier nog meer problemen mee en weet of het gewoon tijdelijk is, of dat ik er zelf wat aan kan doen of zo.

    Voordeduidelijkheid: Het is dus niet stotteren. Het is niet dat ik op een letter blijf hangen of zo, maar echt haperen.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2011 - 12:40 ]


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Tja, ik heb vijf jaar gekampt met doofheid, dus ik weet wat je bedoelt. Soms kom ik niet helemaal uit mijn woorden, maar door veel gebaren kom ik er wel uit. ^^
    Hmm. Misschien eens langsgaan bij een logopedist?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Templesmith schreef:
    Tja, ik heb vijf jaar gekampt met doofheid, dus ik weet wat je bedoelt. Soms kom ik niet helemaal uit mijn woorden, maar door veel gebaren kom ik er wel uit. ^^
    Hmm. Misschien eens langsgaan bij een logopedist?


    Logopedist is een optie.
    Maar het liefste hoop ik natuurlijk dat het gewoon vanzelf weg gaat.
    Ik heb het niet zo op dokters en therapisten enzo.;x


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Ow daar zit ik nu ook mee. dan krijg ik een woord niet meteen gevonden en dan zeg ik maar 'dingens' of 'daar'. iedereen word er boos van maar ik weet dat het tijdelijk is dus maak ik me er niet druk om. veelkans is dat ook wel zo bij jou dus zou ik me niet te druk maken om zoiets. veelkans zit je gewoon met wat ernstigers aan je hoofd en functioneren je hersens niet zoals gewenst.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Heb ik ook! ;P De woorden 'dinges' of 'ehh.. dat' worden heeul vaak gebruikt bij mij als ik niet op een woord kan komen.
    Ik kwam zelfs eens niet op het woord 'Brandweerauto' I mean; come on!? Brandweerauto? xd


    Opgeven is geen optie.

    Daar heb ik de laatste tijd af en toe ook last van, dan wil ik ineens niet meer praten terwijl ik dat anders veel doe.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    :O

    Je word dement D:


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    :O

    Je word dement D:


    Hè kut, je hebt me door (no_chears)


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    vocalizer schreef:
    (...)

    Hè kut, je hebt me door (no_chears)


    *begint je te slaan met een hamer*

    NOOOO GET OUT D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Dat heb ik de laatste tijd ook o.O


    dream, dare, fly!

    Penelopy schreef:
    Ow daar zit ik nu ook mee. dan krijg ik een woord niet meteen gevonden en dan zeg ik maar 'dingens' of 'daar'. iedereen word er boos van maar ik weet dat het tijdelijk is dus maak ik me er niet druk om. veelkans is dat ook wel zo bij jou dus zou ik me niet te druk maken om zoiets. veelkans zit je gewoon met wat ernstigers aan je hoofd en functioneren je hersens niet zoals gewenst.


    Daar had ik nog niet eens over nagedacht, maar dat zou best kunnen als ik denk aan wat er de laatste tijd allemaal aan de hand is.
    Dan hoop ik dat het na een tijdje vanzelf weer weg gaat, want het is echt super irritant. Vooral als mensen zich dan gaan ergeren en je zinnen voor je gaan afmaken >.<


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Penelopy schreef:
    Ow daar zit ik nu ook mee. dan krijg ik een woord niet meteen gevonden en dan zeg ik maar 'dingens' of 'daar'. iedereen word er boos van maar ik weet dat het tijdelijk is dus maak ik me er niet druk om. veelkans is dat ook wel zo bij jou dus zou ik me niet te druk maken om zoiets. veelkans zit je gewoon met wat ernstigers aan je hoofd en functioneren je hersens niet zoals gewenst.

    Dat laatste is zeer waarschijnlijk. Dat haperen met praten heb ik de laatste tijd ook erg veel last van. Ik denk dat het komt omdat ik met veel dingen in mijn hoofd zit en me om veel dingen druk maak. Ik merk dat als ik ontspannen ben, ik makkelijker uit mijn woorden kan komen. Als ik gespannen ben, ga ik haperen.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik praat zo snel dat het voor de meeste mensen als gelul klinkt 8D. Haperen doe ik ook wel eens, maar dat komt meestal doordat ik tijdens een gesprek alweer over iets anders aan het nadenken ben. Misschien raak je te veel afgeleid tijdens het praten?


    i put the fun in funeral

    Ik stotter al sinds groep 3 (ik zit nu in de tweede) en dat is nu langzamerhand overgegaan, maar ik haper ook nog wel eens. Ik weet hoe je je voelt, het is echt heel kut. Voor mij werkt het om dan heel even, ook al ziet het er mallotig uit, opnieuw adem te halen en overnieuw te beginnen met de zin, wat langzamer.
    En ik kan het weten want ik stotter al zo'n 6 of 7 jaar =]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Pariah schreef:
    Daar heb ik de laatste tijd af en toe ook last van, dan wil ik ineens niet meer praten terwijl ik dat anders veel doe.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Als ik kwaad ben ga ik stotteren (nerd)


    26 - 02 - '16