Ik heb deze week een nachtmerrie gehad (eerste in hoeveel jaar?) Het is de enigste die ik me herinner.
We waren in de les. Er zat een seriemoordenaar in de school, maar de lessen gingen gewoon verder.
Dat was normaal (in mijn droom) De bel ging en ik, Tysha en nog enkelen gingen naar het lokaal dat wij les hadden. De deur was op slot dus bleven we wachten. Onze leerkracht Nederlands kwam de deur opendoen en wou naar binnen gaan. Toen zag ze iets verschrikkelijks (ik zag het niet) en haar gezicht! - ze schrok hard, en Tysha (of Julie of een klasgenoot) wou kijken wat er was. Zij ook terug zo hard geschrokken!
Het was een jongentje uit het derde jaar die vermoord was, de derde al. De moordenaar had een soort ritueel om eerst die persoon te contacteren (tv, pc, gsm) en als je de tv wou uitzetten, sprong hij gewoon terug aan. De school wist dat. Als ik daaraan dacht, zag ik een oude man voor me-grijs, weinig haar. En een foto van twee jonge vriendinnen. (dat weet ik niet wat het ermee te maken heeft)
We liepen dus in de overdekte ruimte (speelplaats) toen Tysha haar gsm afging. Ze nam op. Een jonge rappende stem kwam uit de telefoon. In paniek sloeg ze hem toe, maar nog geen twee seconden later sloeg hij terug aan. Ik weet nog altijd de melodie van de rap -brr- Toen werd ik wakker, gelukkig!
Wat dan nog het ergste was dat ik gedroomd had dat dat afspeelde op de dinsdag - de dag waarop we het eerste uur na de middag juist in dat lokaal zaten, het lokaal waar de derde moord was. Ja, ik had gedroomd dat dat ging gebeuren die dag. Kan je jezelf voorstellen hoe enthousiast ik was die dag om naar school te gaan?
There's faith and there's sleep - we need to pick one - please