• hey,

    een tijd geleden ging ik kijken naar de laatste harry potter film, nou, aangezien ik het boek heb geleden, was ik verontwaardigd door het gebrek aan de echte elementen uit de boeken.
    enige meningen hierover? ik wil namelijk weten of iedereen hem 'slecht' vind, of hij gewoon het verhaal vanaf een andere hoek laat zien....


    Haar hart stierf hunkerend in het vuur, en herrees sterk en liefdevol uit haar assen.

    hier is een algemeen topic over.


    Ex astris, sciencia

    Ben het helemaal met je eens
    Ik vond hem echt slecht
    In het boek heb je zo een heel mooi stuk
    Dat Marcel de kop van nagini afhakt, en dat gevecht in de grote zaal. En dat harry dan opeens tevoorschein komt vanonder zijn onzichtbaarheidsmantel en dan dat duel met voldemort. En dat hij daarna naar de kamer van Perkamentus gaat, mijn favoriete stuk uit alle boeken
    En dat was helemaal veranderd in die film


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ja, ik ben het wel deels met je eens eigenlijk.
    En ik had dat gisteren ook wel voor een stuk met Breaking Dawn


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ja, de film is wel erg aangepast. Maar toch vind ik hem vet, dat komt denk ik ook wel een beetje door de muziek :Y) Maar ik vind het wel jammer dat ze het hele eindgevecht in het boek hebben 'weggelaten' in de film. Maar ach. Niet elke film kan precies nagemaakt worden en de boeken zullen altijd het mooist blijven (:


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Ik vond het een leuke film, maar ik vind ook dat ze te veel hebben weggelaten of veranderd. Ik had er veel meer van verwacht.


    "Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak!"

    I love the movie *cries*


    Shoganai i ne~

    In de film vond ik de dood van snape en fred echt bagger!
    Boeken blijven altijd het mooist (A)


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    nouja, dat met het eindgevecht heb ik nou ook. ik vind het spijtig dat er niet meer moeite is gedaan om het ware verhaal over te brengen. stel je voor, na elke film moet ik mijn zus uitleggen hoe het écht zit met het verhaal, met het laatste stuk was ze zo in de war dat ze het nogsteeds niet snapt. nu laat ik haar de boeken lezen..


    Haar hart stierf hunkerend in het vuur, en herrees sterk en liefdevol uit haar assen.

    StarSparkle schreef:
    I love the movie *cries*


    + ik vind dat een aantal hier wel gelijk hebben, vergeet niet dat het erg moeilijk is om over zo'n boek een film te maken. Het verhaal kan gewoon bijna niet perfect overgebracht worden.


    26 - 02 - '16

    Het enigste wat ik jammer vind is dat ze het gevecht tussen Harry en Voldemort niet in de grote zaal heeft plaats gevonden in de film(cat)


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    Troll schreef:
    (...)

    + ik vind dat een aantal hier wel gelijk hebben, vergeet niet dat het erg moeilijk is om over zo'n boek een film te maken. Het verhaal kan gewoon bijna niet perfect overgebracht worden.


    ik had ook niet verwacht dat ze alles perfect over zouden nemen, maar het hele eindgevecht omdraaien en het anders laten afspelen noem ik gewoon bagger.
    bij zo'n goede boek verwacht ik ook een goed einde, niet iets dat ze ter plekke hebben uitgevonden.
    daarbij, het is niet moeilijk om het eindgevecht van hp en voldie gewoon in de grote zaal te laten afspelen.
    zelf de dood van bellatrix van detta was volledig anders dan wat er in het boek stond. ik vind dat als je de film goed vind, je het volste recht hebt, maar voor het échte verhaal ga je beter terug naar de boeken.


    Haar hart stierf hunkerend in het vuur, en herrees sterk en liefdevol uit haar assen.

    BadLuck schreef:
    In de film vond ik de dood van snape en fred echt bagger!
    Boeken blijven altijd het mooist (A)



    Ja klopt, maar die van Fred was zo kort omdat ze die scéne hebben verwijderd, omdat hij 'te emotioneel en heftig' waren ;3
    Als het goed is zit hij op de DVD, al heb ik hem eerlijk gezegd niet kunnen ontdekken..


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Alles van Harry Potter is goed. Doesn't matter of het de films of de boeken zijn. Mensen moeten niet zeiken :Y)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Laraah schreef:
    Ik vond het een leuke film, maar ik vind ook dat ze te veel hebben weggelaten of veranderd. Ik had er veel meer van verwacht.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    I so fucking love it.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.