• Uhm... Ik had dus een vraag. Wat kan je doen met NG zonder natuurkunde?
    En daarmee bedoel ik dus wat je als beroep etc. kunt kiezen.
    Kan iemand me daarbij helpen?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Cerebellum schreef:
    (...)

    Awhh, ja ik heb hetzelfde probleem. Ik wil echt zóveel. Wij kunnen dus ook geen Frans én Duits kiezen, dilemma, dilemma. Maar volgens mij kun je het niet allemaal kiezen.. dan krijg je teveel studielasturen en roosterknelpunten.


    Dan zou ik echt boos worden, als ik geen Frans en Duits tegelijk kon kiezen. Dat is toch belachelijk?


    Not all those who wander are lost.

    PamperGurl schreef:
    Wacht ik doe nu VWO en wil echt absoluut iets ozals orthopeed, arts, tandarts etc. maar dat kan volgens mij niet zonder natuurkunde... En daarom vraag ik me dan af wat wél kan.


    Ik zou het aan je decaan vragen. Ik kan je een beetje een idee geven, maar ik heb geen flauw idee of het allemaal wel klopt wat ik zeg.

    Met NG kun je sowieso bioloog worden en een aantal andere studies in die richting doen. Er zit ook scheikunde bij NG (toch?) dus je kunt ook chemie en farmacologie doen. En dan heb je nog studies zoals rechten, die geen specifiek vakkenpakket nodighebben.

    Je kunt dus een boel doen zonder natuurkunde. Arts zul je niet worden zonder natuurkunde. Maar daar is een trucje voor :Y)

    *tenzij het vakken kiezen heel veel is verandert in de afgelopen 5-6 jaar, dan klopt dit niet meer*

    Voor zover ik weet kun je NG kiezen, en vervolgens een vak wat binnen je profiel valt (onder andere natuurkunde, en nog een aantal andere vakken) daar kies je een vak (als het kan zou ik economie doen, maar lijkt me sterk dat die binnen je profiel valt) Maar vervolgens moet je nog een vrij vak kiezen

    Je kunt ook meerdere vrije vakken doen. Je zou dus (hiervoor moet je wel echt met je decaan overleggen) met wat gepriegel natuurkunde buiten je pakket kunnen doen. Zo kun je natuurkunde doen, maar als je het echt niet kan en erop blijft zitten kun je het laten vallen
    In het ergste geval kun je het nog na je eindexamens laten vallen. Hierdoor heb je nog altijd de kans om geneeskunde te doen en arts te worden zonder het risico te blijven zitten.

    Ik heb dit stiekem met latijn en frans gedaan (ik moest frans doen van mijn ouders, maar stond er een 5 voor, dus heb ik het zo gedaan zodat ik het kon laten vallen. Dat heb ik uiteindelijk ook maar gedaan)

    Maar je moet even met je decaan bespreken of dit nog kan, en zo ja hoe. Maar als je je natuurkunde haalt kun je dus orthopeed/arts/tandarts worden, en als je het echt niet haalt dan kun je het laten vallen en bioloog of biomedisch wetenschapper worden fso.

    Ik hoop dat je eriets aan hebt :Y)

    Maar zonder natuurkunde kun je zat studies doen hoor! Dit is alleen voor als je echt geneeskunde wilt doen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Basecca schreef:
    Al had ik geen Frans als gewone les, dan zou ik het nog wel begrijpen. Ik kan mezelf dingen heel makkelijk aanleren en als je me gewoon een planning geeft en duidelijk leermateriaal kom ik er wel zonder leraar :'D.


    Ohh, dat geloof ik wel. Als je gedreven bent lukt dat wel.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Cerebellum schreef:
    (...)

    Ohh, dat geloof ik wel. Als je gedreven bent lukt dat wel.


    Tja, ik zou het best willen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    OHMYSTYLES schreef:
    (...)
    Dan zou ik echt boos worden, als ik geen Frans en Duits tegelijk kon kiezen. Dat is toch belachelijk?


    Ja, is het ook. Ik vind het ook écht heel kut. Maar het wordt dus parallel geroosterd..


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Als je een biologische studie of een chemische studie wilt doen, is NG aan te raden, maar voor veel opleidingen gaat het niet per se om je profiel. Zonder natuurkunde kun je nog een heleboel richtingen op.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    Als je een biologische studie of een chemische studie wilt doen, is NG aan te raden, maar voor veel opleidingen gaat het niet per se om je profiel. Zonder natuurkunde kun je nog een heleboel richtingen op.

    Correctie; het gaat niet om je profiel, maar om de vakken.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.