• Uhm... Ik had dus een vraag. Wat kan je doen met NG zonder natuurkunde?
    En daarmee bedoel ik dus wat je als beroep etc. kunt kiezen.
    Kan iemand me daarbij helpen?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Cerebellum schreef:
    (...)

    Eigenlijk kom je alle economische studies binnen zonder economie en kun je zelfs Frans studeren als je geen Frans hebt gehad(:


    Behalve econometrie, daar heb je wel economie voor nodig. Ja, maar toch lijkt me dat niet erg handig, aangezien ik ervanuit ga dat je Frans om een reden niet kiest..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    OHMYSTYLES schreef:
    (...)

    Hoe bedoel je?

    Ik beodle dat je niet perseé natuurkunde hoeft te nemen als je N&G kiest.

    PamperGurl schreef:
    Wacht ik doe nu VWO en wil echt absoluut iets ozals orthopeed, arts, tandarts etc. maar dat kan volgens mij niet zonder natuurkunde... En daarom vraag ik me dan af wat wél kan.

    Je kan ook naar de site van een uni gaan en dan een opleiding aanklikken en dan bekijken wat de eisen zijn voor die opleiding (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Hier staat alle info die je volgens mij nodig hebt (:


    Not all those who wander are lost.

    PamperGurl schreef:
    Wacht ik doe nu VWO en wil echt absoluut iets ozals orthopeed, arts, tandarts etc. maar dat kan volgens mij niet zonder natuurkunde... En daarom vraag ik me dan af wat wél kan.

    Voor arts heb je inderdaad natuurkunde nodig, maar misschien kun je beter even met je decaan gaan praten.


    I am an idiot, I move.

    Gathering schreef:
    (...)
    Das onzin.
    Met wiskunde B, natuurkunde, scheikunde en biologie kan je alle studies doen. Dus met N&T kan je de meeste studies volgen later. Economie heb je nergens voor nodig, net zoals die talen.


    N&T is met informatica in plaats van biologie.. En je kunt met N&G ook wiskunde B doen?


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Nightlock schreef:
    (...)

    N&T is met informatica in plaats van biologie.. En je kunt met N&G ook wiskunde B doen?

    Klopt. Maar je kunt biologie er altijd bij kiezen.


    I am an idiot, I move.

    Eens even kijken in mijn studieboekje:

    -Alle Gedrag en Maatschappijstudies (Psychologie, Sociologie)
    -Alle Economische studies (bedrijfskunde, Economie)
    -Alle Taal en Cultuurstudies (Archeologie, Geschiedenis, Communicatiewetenschappen)
    -Meerdere Techniek studies niet.
    -Meerdere Natuurstudies niet.

    Het ligt er dus maar net aan waar je interesses liggen. Wil je graag een techniek of natuurstudie volgen? Dan is het dus wel slim om natuurkunde in je pakket te kiezen. Verder zijn er voor vrij veel studies geen verplichte studies. Zelfs Aardrijkskunde kun je studeren zonder Aardrijkskunde te hebben gehad (':


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Nightlock schreef:
    (...)

    Behalve econometrie, daar heb je wel economie voor nodig. Ja, maar toch lijkt me dat niet erg handig, aangezien ik ervanuit ga dat je Frans om een reden niet kiest..

    Eisen econometrie:
    vwo-diploma met profiel Natuur en Techniek. Andere profielen moet je aanvullen met wiskunde B, hbo-propedeuse, mits wiskunde B op vwo-niveau

    [ bericht aangepast op 15 nov 2011 - 17:06 ]


    I am an idiot, I move.

    Nightlock schreef:
    (...)
    Behalve econometrie, daar heb je wel economie voor nodig. Ja, maar toch lijkt me dat niet erg handig, aangezien ik ervanuit ga dat je Frans om een reden niet kiest..


    Volgens mij zou het zelfs dán nog kunnen door gewoon een cursus te volgen. Maar kijk, meestal is het wel zo dat als je geïnteresseerd bent in Frans dat je het wel kiest, dus zal het niet vaak voorkomen dat je het wil gaan studeren zonder het gekozen te hebben(:


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Heb je geen info boekje gekregen of krijg je dat niet?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Basecca schreef:
    Ik ben gisteren in tranen uitgebarsten omdat ik geen enkel vak wil laten vallen... Ik kan gewoon niet kiezen! Misschien doe ik het gewoon allemaal :')


    Awhh, ja ik heb hetzelfde probleem. Ik wil echt zóveel. Wij kunnen dus ook geen Frans én Duits kiezen, dilemma, dilemma. Maar volgens mij kun je het niet allemaal kiezen.. dan krijg je teveel studielasturen en roosterknelpunten.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Een vak is vaak alleen verplicht als je dat vak ook wilt gaan studeren, volgens mij.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Moonstruck schreef:
    Een vak is vaak alleen verplicht als je dat vak ook wilt gaan studeren, volgens mij.

    Dat nog niet eens, bij de studie geschiedenis hoef je niet eens geschiedenis te hebben.
    Je kan alle beroepen uitoefenen waar je die vakken die je hebt nodig heb.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Cerebellum schreef:
    (...)

    Awhh, ja ik heb hetzelfde probleem. Ik wil echt zóveel. Wij kunnen dus ook geen Frans én Duits kiezen, dilemma, dilemma. Maar volgens mij kun je het niet allemaal kiezen.. dan krijg je teveel studielasturen en roosterknelpunten.


    Al had ik geen Frans als gewone les, dan zou ik het nog wel begrijpen. Ik kan mezelf dingen heel makkelijk aanleren en als je me gewoon een planning geeft en duidelijk leermateriaal kom ik er wel zonder leraar :'D.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!